2022-03-02, 20:35
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nje skulle säga fördel Ukraina då de Ryska riktmedlen är inte av högklass, Det är inte precisa riktningar och dimma gör att det försvårar ytterligare men återstår att se om nu Tivoli konvojen tar sig någevart!

Skulle tro att konvojen står helt still under mörkret. Ryssarna saknar i princip helt kapacitet att strida med någon större framgång under nattetid.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Rysk "befriare" dvs officer på väg ut efter att ha talat med lokal administration i staden Sumy.

"Befriaren" är så rädd att bli ihjälslagen av folkmassan på väg tillbaka till bilen efter mötet med borgmästaren att han har en handgranat med sprinten dragen i handen.....

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=HEO5zkybzBQ
Ganska tufft gjort trots allt.
Jag hejar dock helhjärtat på Ukraina.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Pentagon uppskattar att 1500 ryska soldater dog under invasionens 5 första dagar:

Citat:
According to the report, officials at the Pentagon have estimated about 1,500 deaths on each side in the first five days of the invasion based on communication interception, satellite imagery and reports from news and social media.

https://www.newsweek.com/russian-def...vasion-1684236
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Putin och oligarkerna har en maffialiknande organisation ihop - du kan gå med men aldrig ur. Vill du hoppa av får du räkna med oavsiktlig förstärkning av immunsystemet med en dos av ryskt plutonium eller fort som fan flyga hem till Israel och skriva över din förmögenhet på stiftelsen Fund of Jiddish Preservation.

Varför jag mer tror oligarkerna aldrig unisont kommer reagera mot denna invasions konsekvenser.
Dom är ett gäng klena gangsters omgivna av betalt skydd.
Men Putin kan komma åt dom allihop med ett fingerknäpp.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Jag följer M.As order om att inte sprida information om vårt försvar.
Men tro mig, dessa 4 ryska plan hade varit nedskjutna om Sverige hade velat.

Vår beredskap är god även i fredstider.
Jag är inte någon expert men jag tror svensktillverkade vapen är bättre än rysktillverkade vapen. Bara det är en stor fördel.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Four Russian fighter jets violate Sweden's airspace

Four Russian fighter jets have violated Sweden's airspace, according to the Swedish Armed Forces.*

"In the light of the current situation we view this event very seriously," it said on its website.*

It added that the violation was brief and took place east of the Swedish island of Gotland

Förbereder putin någon repremand mot sverige eller vad handlar detta om? Skynews
Citera
2022-03-02, 20:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Precis, kan vara för att skapa oro bland ryska ledningen
Jag anar att Väst har rejäl koll på ryska drag, mycket bättre än vad vi (naturligtvis) vill visa. Det tycks som att Ukraina redan från början haft kunskap om det mesta ryssarna tar sig för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det ryska försvarsministeriet erkänner för första gången att ryssarna lidit stora förluster i Ukraina:

(Man får förstås multiplicera 498 med en siffra mellan 5 och 10 för att få den egentliga siffran.)
Ukraina har ju multiplicerat med 10 och hävdar >5000 döda ryssar. Vilket skulle ge 15000 skadade. Givetvis inte sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Du behöver inte bekymra dig.
De ryska planen utgör inget hot mot sverige.

Jag är inte ett dugg bekymrad.
Det kan ju bero på dina arbetsuppgifter.. Om jag var anställd av ryssland skulle jag nog inte heller vara rädd. Men nu är ju inte jag det. Dom Ryska få planen som har erfarna piloter som får flyga dom är nog mer menat som en markering mot oss än ett aktuellt hot så är inte heller orolig. Den ryska björnen visade sig vara en pappersbjörn och kan bara skjuta ner barn och bostadshus.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Ändå bombar han bort Ukraina just nu.

Å ni gör ingenting åt det.

Skämmes.

Han kommer fortsätta i månader och ni gay människor accepterar det?
Ska jag skämmas för att Putin bombar bort Ukraina?
Hur står det till där inne i hjärnplaneten. Kortslutning?
Citera
Medlem
Citat:
Pentagon uppskattar att 1500 ryska soldater dog under invasionens 5 första dagar:
Står "on each side" alltså båda Ukrainska och Ryska soldater.
Citera
2022-03-02, 20:37
Medlem
Citat:

Känns som att de ryska soldaterna inte ens visste vad de gjorde eller haft fått direktiv, därav de höga dödstalen. Det är helt Putins fel att han soldater dör.

Dock så skulle man vilja veta hur många ukrainska soldater som dött, väldigt svårt att hitta det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in