Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Demonstrationen visar att Ryssland har ett mer öppet samhälle än vi i väst har.
Att SvT, TV4, CNN etc skulle ge utrymme för folkets röst är helt otänkbart. Säkerhetskontrollen i den politiskt korrekta demokraturen måste vara total.
Putin hade ju 77% bakom sig i valet medan Biden bara hade 36% "approval", senast jag kollade, före kriget. Om då en och annan motståndare får visa sig i TV så visar det bara att folket får uttrycka sig. Rysslands TV fruktar inte folkets röst.
I väst måste medierna absolut lägga locket på till varje pris.
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Det fullkomligt översvämmas med information som är okontrollerad och folk som säger precis vad som helst vad de tycker om allt möjligt.
SVT och nyhetsmedia vinklar det åt vänster, men de har också kravet på sig att vara neutrala. Sedan är det tyvärr mycket information som är lögner och SVT kan inte släppa fram rena påhitt och lögner, vilket är handlar om journalismens etik att alltid faktakolla uppgifterna. Sedan får man också givetvis vara medveten om att kvalitén på SVT är ganska låg i jämförelse med utländsk nyhetsmedia. Alltså att nyheterna vi får saknar detaljer och expertkunskaper.
Men sociala media och alternativa nyhetsmedia har inte sådana begränsningar och t ex USA har tusentals radiokanaler där folk sitter och säger precis vad de vill säga. Som sagt ett enormt överflöd av information även för dig.
Så jag måste tyvärr säga att jag inte riktigt förstår hur du tänker.