Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Vad är "självmålet"? Jag säger det jag alltid sagt om opinionsundersökningar, de har haft en djävla betydelse FÖR ER, men tydligen bara då de bekräftar er världsbild. Jag tycker bara det är kul att konfrontera er med samma typ av opinionsundersökningar ni så hårt höll fast vid i förra valet för att nu helt plötsligt kalla dem "fake media" och fan och hans moster. Säger allt om er riksmongon så att säga.
Och sen var det väl ett värdelöst försvar du kommer med?
Det är ju ett val redan i år, tror du inte Biden kommer åka på storpisk redan då eller? Han kommer bli vingklippt! En "lame duck president" som kontrollerar vare sig underhus, överhus eller HD. Han kan be Kamala spänna på sig dildon och knulla honom i röven på skrivbordet i den falska ovala rummet studion han byggt upp, för hjan bör vänja sig vid känslan av vad Amerikanska folket kommer göra med honom med Independents i spetsen!
Och de lär KNAPPAST springa tillbaka till hans famn två år senare efter att ha kvaddat honom så pass illa.
Du såg ju t.ex. hur det gick i senaste valet i Virginia efter att Biden kampanjat med liv och lust där, eller hur? En extremt blå delstat blev illröd i ett nafs, och det var till stor del Bidens förtjänst, det säger så väl Demokrater som Republikaner. Bör ge fingervisning om hur det går i andra dellstater där Biden kampanjar hårt, så att säga.
Du undrar ”Vad är självmålet”, jo självmålet är att du är en så svag debattör att du motsäger dig själv och ger din motdebattörer segern utan att denne egentligen behöver komma med ett påstående. Du är förmodligen hela PU:USAs svagaste debattör.
Och om Demokraterna kommer att förlora redan i novembervalet? Ja, det är möjligt att de tappar platser i kammaren. Det är en i det närmaste absolut sanning att den som innehar Presidentämbetet tappar i mellanårsvalet. Detta verkar vara den amerikanska demokratins inneboende sätt att jämna ut styrkeförhållandena mellan partierna. Så visst det kan bli en liten förlust till hösten. Det påverkar inte det faktum att ”din” president är en ”all time loser” i den amerikanska politiken. Först förlorade han popular vote till HRC, sedan förlorade han på mindre än ett år Senaten Representanthuset och Presidentämbetet. Han är en historiskt svag President då knappast någon sittande president tidigare lyckats med detta.
När jag skriver ovanstående påminns jag om Trumps uttalande;
”We’re gonna win so much, you may even get tired of winning. And you’ll say, Please, please it’s too much winning. We can’t take it anymore. Mr. President, it’s to much”. (Donald Trump 2016-04-12). Precis som du käre Scrollock så roade Trump oss med sina motsägelser, precis som du Scrollock så hade han alltid fel!
PS. Antalet smileys man infogar i en text korrelerar inte mot att man har rätt, eller for mer rätt, det säger bara att man är osäker i det man skriver och inte tycker att detta klarar av att stå för sig själv utan att man måste förstärka detta med något, då tar man till smileys, ju fler smileys, ju större osäkerhet, ett bevisat faktum!