Citat:
Ursprungligen postat av
Norrlandssommar
Kan ärligt säga att jag inte är någon expert på krig, krigsföring eller krigsresurser.
Men vad jag vet med blott sunt bondförnuft och ett stort allmänt samhällsintresse är att Ryssland skulle mosa Ukraina som en liten irriterande myra på väg till frukostmackan - om de ville och hade lust.
Detta sker inte. Och det intressanta är just det.
Varför är detta spektakel HELT omöjligt att bena i? Vem vill vad? Vem gör vad? Varför/varför inte? Vad är sant/inte? Vad är motiven?
Och som ledare för Ukraina sitter en SKÅDESPELARE. En gycklare aka KOMIKER.
ÄR det nu jag skall skatta eller gråta? Berätta gärna för mig, någon som vet.
Du har rätt.
Ryssland har redan vunnit kriget. De vill komma åt Zelensky och hans oligark-styrda
skurk-regim och ställa de inför rätta för brotten de begått mot ryska minoriteter.
Ryssland vill inte ha Ukrainas land. De har tillräckligt stort land själva som de redan har svårt att administrera ordentligt. Mer landmassa tror jag inte de är intresserade av. D
e är heller inte intresserade av att skada civila i Ukraina, eller ens skada militär. De vill helt enkelt åt de
kriminella oligark-hundarna.
Det som nu sker är att Ryssland stängt in större delen av Ukrainas militär. De väntar ut militären med så lite angrepp som möjligt. När militären gett upp rullar man in i Kiev och plockar ut hundarna. Sen åker man tillbaka till Moskva och har en skenrättegång.
Oligark-hundarna har insett detta och har panik. De är redo att offra ukrainare, ryssar, och tillochmed redo att starta WW3 för att slippa detta. Det är därför de skjuter raketer från civila bostadsområden, sjukhus och liknande. För att få en respons och få döda ukrainare som de kan visa till omvärlden som propaganda. Palestina-taktik med andra ord. Det är därför Zelensky springer som en hund till USA och vädjar om militär hjälp. Det är därför de vill provocera in NATO i konflikten.