2022-03-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja hela mitt missnöje har inte med själva app-store att göra utan bara det faktum att man måste ha ett Apple-konto för att kunna uppdatera sina appar som man har rätt till när man köpt datorn och att de låser appen om man inte uppdaterar.

Som tur är så tankade jag Davinci Resolve som är ett gratisprogram och verkar vara bättre än Imovie till och med.

Detta är inte rätt väg att gå..
Enda jag älskar med Apple är hårdvaran men insidan är som en stilren matta med smuts under.

Du behöver AppleId för att uppdatera Appar som distribueras via AppStore, svårare än så är det inte.
Kan du inte minnas ditt lösenord så är ju problemet där snarare än AppStores uppdateringsmekanism.
Skapar du ett nytt AppleId får du självfallet ”köpa” om de appar som du inte har registrerat på det kontot och även slänga original appen eftersom ägandeskapet för denna står på den andra användaren.
Citera
2022-03-30, 13:02
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Du behöver AppleId för att uppdatera Appar som distribueras via AppStore, svårare än så är det inte.
Kan du inte minnas ditt lösenord så är ju problemet där snarare än AppStores uppdateringsmekanism.
Skapar du ett nytt AppleId får du självfallet ”köpa” om de appar som du inte har registrerat på det kontot och även slänga original appen eftersom ägandeskapet för denna står på den andra användaren.
Men hur jävla lång tid ska det behöva ta för att få ett nytt lösenord? 3 månader? 1 år?

Hade det stått när jag skapade ett Apple-Id att "Glömmer du bort ditt lösenordet så är du körd" då hade jag ju självklart tatuerat in lösenordet i pannan.
Citera
2022-03-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Men hur jävla lång tid ska det behöva ta för att få ett nytt lösenord? 3 månader? 1 år?

Hade det stått när jag skapade ett Apple-Id att "Glömmer du bort ditt lösenordet så är du körd" då hade jag ju självklart tatuerat in lösenordet i pannan.

Kan inte svara på vad du gjort eller inte gjort, jag nollade mitt AppleID lösenord för något år sedan... Tog några sekunder men det kanske underlättar om man har fler enheter registrerade.
Citera
2022-03-30, 18:59
Medlem
cerns avatar
Jag fick mailet idag att jag kunde Nollställa lösenordet!

Har fixat detta och loggat in på App-store men när jag försöker uppdatera apparna så står det:

Det går inte att uppdatera appen

iMovie kan inte uppdateras med ditt Apple‑ID, antingen för att objektet har återbetalats eller för att det köptes med ett annat Apple‑ID.

Vad har ni för förklaring till detta? Jag köpte datorn helt ny och jag äger bara 1 mail-adress som jag registrerade mitt Apple-ID på.

Nu har jag nollställt lösenordet och kan logga in som vanligt. Varför får jag inte uppdatera apparna som ingick i datorn när jag köpte den ny ifrån Apple?
Citera
2022-03-30, 20:01
Medlem
Det står ju anledning i felmeddelandet. Som jag skrev tidigare har du använt ett annat appleid får du slänga apparna och ladda ner dom på nytt.

Framtida support ärenden låter lämpligast du tar med apples support, du har ju trots allt betalat för den redan och de som försöker hjälpa dig här gör det probono men i stället för att vara tacksam att flertal har försökt hjälpa dig trots du uppenbarligen vare sig lyssnar eller förstår vad folk skriver så är det sannolikt snart din enda chans att få någon support överhuvudtaget.
Citera
2022-03-30, 20:24
Medlem
Rassas avatar
Att sammanfogas med (FB) Stora tråden om frågor eller problem med Apple ID
Citera
2022-09-15, 21:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Fick en IPhone SE 2nd gen av en som glömt skärmlås koden. Hur nollställer jag mobilen på bästa sätt? Har inte tillgång till iCloud som är inloggad.
Citera
2022-09-15, 21:52
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Fick en IPhone SE 2nd gen av en som glömt skärmlås koden. Hur nollställer jag mobilen på bästa sätt? Har inte tillgång till iCloud som är inloggad.

Då måste nog den du fick mobilen av gå in på ”hitta” fliken ”enheter“ och välja den telefonen du fått och radera den. Då bör den bli tillgänglig. Kanske.
Citera
2022-09-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Då måste nog den du fick mobilen av gå in på hitta min iPhone på en annan telefon och radera telefonen du fått. Då bör den bli tillgänglig. Kanske.

Kuken misstänker det. Ska prova nollställa den i iTunes.

Och vad jag förstått går de inte komma förbi om den är hitta min iPhone aktiverad?

Ingen aktivitet sen mars här så kul att få snabbt svar ändå.
Citera
2022-09-15, 21:54
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kuken misstänker det. Ska prova nollställa den i iTunes.

Och vad jag förstått går de inte komma förbi om den är hitta min iPhone aktiverad?

Nej så kan det kanske va.
Citera
2022-09-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Nej så kan det kanske va.

Har en iPhone 6 också jag ”hittat” den gick inte nollställa i iTunes. Hoppas SE inte är hitta min iPhone tingad.
Citera
2023-05-05, 18:05
Medlem
EltonToilets avatar
Vilket bluff-företag helvete asså.

Gjorde misstaget att gå på snacket och köpte en fjong ny SE här i mars och direkt började skiten me trakasserierna om lösenord hela tiden, istället för iTouch som fan funkar hur bra Sommhelst. Och det lustiga är att jag tänkte lite dumt men innan jag visste ordet av så hade iOS keychain lösenordet , det starka på 15 randomiserade tecken.

Stressande som fan, kände direkt att helvete målet är att jag ska låsas ute här, helt glasklart. Så det har varit support ärenden om vartannat och alltid är det en äckel-fejktrevlig jävel som är ifrågasättande till tusen, målet är att jag tappa det och att samtalet chatten avbryts.

Rör man sig en millimeter i IOS 16.4 1 så har man skaffat 11 oclika abonnemang och ja fy fan.

Men det gick , jag har hållit Apple-id bakom en järnridå och klarat alla olika attacker

Blir fantastiskt skönt och kunna gå till försäljningsstället och visa allt dokumenterat från supporten och mängder med skärmdumpar osv och få mig mitt livs mest rättfärdiga reklamation.

Det känns som en avknoppning till den där superskjuka sekten i usa. All personal jag prata med va sådär robot-likt avstängda och malde direkt vidare trots att de två sek innan sagt att de höll med om att det jag berätta va helt orimligt !!!

Undvik !!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in