Citat:
Jo, jag ser exakt vilka vrden som r "runt hrnet". Och av den anledningen stller jag mig djupt kritisk till vrderingen. Du kan hna mig bst du vill med att jag anvnder P/E tal som vrderingsmtt, men du kan anvnda vad du vill. Price sales 20x r ju inte heller skitsexigt, lyckas du hitta ngot mtt dr Tesla r billigt s fr du grna gra det.
Interna mail ifrn Tesla sger att bilen de sljer till endast anstllda som tar sig 270 miles har 4680 batterier. Specsen r helt inline med 2170 bortsett frn att bilen r betydligt lttare pga front + rear casting. Att bilen efter dessa fina viktbesparingar fortfarande inte tar sig fler miles/gallon sger 1 sak, och det kan du lista ut sjlv.
Men du fr grna upplysa mig om vilka vrden som befinner sig runt hrnet som marknaden inte har prisat in. Att fabrikerna de hypat i 2 r som redan r 9 mnader sena brjar leverera bilar knns ju inte som ngon jttegmt vrde.
"Ja att du inte ser innovationen som sker betyder vl inte jttemycket kanske? "
Hr fr du mer n grna lista upp de innovationer som detta 1000 Miljarder dollar bolag har gjort senaste 5 ren. Tror inte du kollar p det med ett nyktert ga utan sitter bara och cirkle jerkar med sekten till Steven mark ryan videos.
Interna mail ifrn Tesla sger att bilen de sljer till endast anstllda som tar sig 270 miles har 4680 batterier. Specsen r helt inline med 2170 bortsett frn att bilen r betydligt lttare pga front + rear casting. Att bilen efter dessa fina viktbesparingar fortfarande inte tar sig fler miles/gallon sger 1 sak, och det kan du lista ut sjlv.
Men du fr grna upplysa mig om vilka vrden som befinner sig runt hrnet som marknaden inte har prisat in. Att fabrikerna de hypat i 2 r som redan r 9 mnader sena brjar leverera bilar knns ju inte som ngon jttegmt vrde.
"Ja att du inte ser innovationen som sker betyder vl inte jttemycket kanske? "
Hr fr du mer n grna lista upp de innovationer som detta 1000 Miljarder dollar bolag har gjort senaste 5 ren. Tror inte du kollar p det med ett nyktert ga utan sitter bara och cirkle jerkar med sekten till Steven mark ryan videos.
Du vet vl att det strukturella batteri-packet med 4680-celler r betydligt mycket mindre p den nya modellen? Men du drar slutsatsen att de nya cellerna r mindre effektiva?
Till skilnad frn TeslaQ som sitter och tvlar om vem som lider mest av Dunning Kruger effekten s kan jag rkna sjlv p potentiella vrden. Jag behver inte ens ta med robo-taxi i min kalkyl fr att frsvara Teslas vrdering, det skter vinstmarginaler och tillvxt helt sjlv. Men brjar man rkna p vad varje producerad robo-taxi drar in i intkter varje r, jmfrt med vinsten p frsljningen av en model Y, s r r vi p rent skrattretande niver. ven om man bedmmer att oddsen bara r 5% att Tesla lser FSD inom en 5-rs period s r dagens vrdering ljlig.
Det r svrt att hlla sig frn att hckla ngon som inte kan uppskatta Teslas innovation av produktion. Jag stller mig skeptisk till din kompetens, och inte Teslas, fr de har i motsats till dig bevisat sig sjlva.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2022-04-17 kl. 21:53.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2022-04-17 kl. 21:53.