Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-04, 09:53
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bargeld
Fast är inte de historiska utsläppen ganska ointressanta i dagsläget? Det är ju inte direkt så att vi kan sänka våra historiska utsläpp. Och ska Kina med gott samvete öka sina aktuella utsläpp eftersom de minsann inte har släppt ut så mycket förr i tiden?

Siffrorna för USA:s utsläpp sjunker. Siffrorna för EU:s utsläpp sjunker. Siffrorna för Kinas utsläpp gör det INTE.



Ingen säger nog att Kina bara ska fortsätta släppa ut. De delar på 8% ansvar för krisen med Indien.
Mycket av deras ökning är pga att de producerar skit vi köper. Alltså utsläpp som annars skulle höra hemma här. Det är utsläpp vi inte räknar in i Sveriges andel.
Men det är urpuckat att vi inte sköter om vår del. Världen är uppbyggd av en massa länder.
Om alla resonerar som er att andra får ta ansvar så kommer inget hända.
Och vi har ett fett ansvar. Per capita släpper vi ut bland de värsta 10%. Och historiskt har vi ett stort ansvar.
__________________
Senast redigerad av ErisFnord 2022-05-04 kl. 10:01.
Citera
2022-05-04, 09:57
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Jo, självklart ska det göra det. För varje ny människa som tillförs på jorden ökar problemen med en ny konsument. Vad gör du åt det verkliga problemet?

De rikaste 1% på jorden står för 15% av utsläppen. Så ditt resonemang haltar lite. Det är inte oviktigt vem du är kring utsläpp. Och överklassen roffar åt sig mest. Och bör ta större ansvar för krisen. Som sagt 50% av amerikanarna lever liv som inte kräver större uppoffringar då de har låg konsumtion.
Citera
2022-05-04, 10:11
  #435
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Detta börjar bli komiskt. Har nog 15 gånger förklarat att jag beskriver historiska utsläpp.
Som jag också länkat till en lancet artikel. Så inget fake news.

Fossilt kommer bara bli dyrare, plus att vi stöttar Putin och Saudi(å fan Norrmän) om vi förlitar oss på olja och gas. Det är långsiktigt smart att hoppa förbränningsmotorn.

Tror de flesta förstår att världen går mot fossilfritt, men har du tittat in i grupper som gör "uppror" på den andra sidan, oftast rörande bränslepriser? De kommer sannolikt enbart bryta ihop av kostnadstrycket och inte av någon riktad aktion/information i Stockholms innerstad.

Finns säkert andra anledningar till att samlas så förvisso, ni väcker ju faktiskt intressanta tankar. Tack!
Citera
2022-05-04, 10:11
  #436
Medlem
Hej,

Jag är vegan och grönt medveten.

Jag har blivit utsatt för s k gangstalking av minst en i er organisation. En välkänd. Men även ev av flera andra om ni också har kända djurrättsaktivister som är med i både ert gäng och andra.

Jag undrar om det är ni som är huvudman för gangstalkingen eller om det är någon annan såsom exempelvis polisen, något annat lands säkerhetstjänst eller någon väldigt ekonomiskt stark person, en s k "fatcat" (har även haft välkända autonoma efter mig, samt även andra politiker - och en hel drös med andra grupper).

Jag undrar vad era aktivister har haft för skäl att utsätta mig för GS och om ni också vet att andra grupper varit med på det? (Enligt Michal (ägare av en vegansk restaurang) så var det flera grupper som utsatte mig för det hela - alltså inte bara en.

Jag undrar vem som sitter och manipulerar mina mobila enheter? Om det är volontärer hos er eller om ni eller någon annan har folk inom polisen/säkerhetstjänster. Att hacka iphones och macdatorer skall vara väldigt dyrt nämligen. Vem betalar för denna galenskap och varför?

Jag undrar om jag är den enda som ni varit med och utsatt för Gangstalking i Sverige eller om ni också utsätter andra personer för detta?

Jag undrar om era aktivister som utsatt mig för detta är medvetna om att det kan få motsatt reaktion också? (Är ni ev manipulerade av andra som önskar det? - ja jag vet inte).

Sist men inte minst undrar jag hur ni ställer er till:
1. Massiv rewilding av åkermark (för att binda koldioxid) och ersätta dessa odlingar med vertical farming i stället.
2. Tekniken att fånga in koldioxid.
3. SMR - Small Modular Reactors.
4. Fusionen.

Jag är ingen direkt motståndare till era aktioner men inget extremt fan heller. Hoppas det funkar säger jag bara; då är jag glad.
Citera
2022-05-04, 10:36
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Tror de flesta förstår att världen går mot fossilfritt, men har du tittat in i grupper som gör "uppror" på den andra sidan, oftast rörande bränslepriser? De kommer sannolikt enbart bryta ihop av kostnadstrycket och inte av någon riktad aktion/information i Stockholms innerstad.

Finns säkert andra anledningar till att samlas så förvisso, ni väcker ju faktiskt intressanta tankar. Tack!


Gula västarna delar mycket av XRs resonemang. Det är inte de fattigaste som ska ta smällen för omställningen utan de som bär störst skuld. DVS de rika.

Haha, du är en av de 5% som inte är fientliga eller otrevliga. Tack för det.
Hur många mordhot har jag fått nu?....
Citera
2022-05-04, 10:38
  #438
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Nej vi vill inte skuldbelägga bilister. Att vi bland annat blockerar vägar är för att vi vill skapa disruption för att skapa debatt kring ett livsviktigt ämne. Och vi vinner ju inget på detta utan vill bara hjälpa till. XR riktar sig mot regeringen, media och alla andra som inte talar klartext kring klimatkrisen.
Du säger det men mest av allt förstör ni för vanligt folk. Du vet att varje anarkistdraveldemonstration ni utför bara ökar samhällshatet emot er? Alla hatar er och gör tvärtemot vad ni säger bara för att.
Citera
2022-05-04, 10:41
  #439
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Jaquinn. Sorry
Så ingen svar på frågan jag ställde?

Jag gör ett nytt försök:
"Du säger tvärsäkert att ni inte får pengar från Ryssland.
Hur är er process för att säkerställa detta?
Eftersom du är så säker."

Sedan måste jag kommentera detta:
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Så ja vi måste sluta med fossilt, även om man är klimatförnekare (vilket nästan hela flashback verkar vara)
Du verkar anse att alla som inte inser det förträffliga med XR är "klimatförnekare".
Du kommer med NOLL lösningar. Till och med du borde förstå att miljoner skulle dö och att samhället skulle urarta i kaos om vi slutade med fossila bränslen tvärt idag. Eller?
Det enda du kommer med är krav, pekpinnar och en önskan om en kommunistisk miljödiktatur.
Citera
2022-05-04, 10:43
  #440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trintignant
Hej,

Jag är vegan och grönt medveten.

Jag har blivit utsatt för s k gangstalking av minst en i er organisation. En välkänd. Men även ev av flera andra om ni också har kända djurrättsaktivister som är med i både ert gäng och andra.

Jag undrar om det är ni som är huvudman för gangstalkingen eller om det är någon annan såsom exempelvis polisen, något annat lands säkerhetstjänst eller någon väldigt ekonomiskt stark person, en s k "fatcat" (har även haft välkända autonoma efter mig, samt även andra politiker - och en hel drös med andra grupper).

Jag undrar vad era aktivister har haft för skäl att utsätta mig för GS och om ni också vet att andra grupper varit med på det? (Enligt Michal (ägare av en vegansk restaurang) så var det flera grupper som utsatte mig för det hela - alltså inte bara en.

Jag undrar vem som sitter och manipulerar mina mobila enheter? Om det är volontärer hos er eller om ni eller någon annan har folk inom polisen/säkerhetstjänster. Att hacka iphones och macdatorer skall vara väldigt dyrt nämligen. Vem betalar för denna galenskap och varför?

Jag undrar om jag är den enda som ni varit med och utsatt för Gangstalking i Sverige eller om ni också utsätter andra personer för detta?

Jag undrar om era aktivister som utsatt mig för detta är medvetna om att det kan få motsatt reaktion också? (Är ni ev manipulerade av andra som önskar det? - ja jag vet inte).

Sist men inte minst undrar jag hur ni ställer er till:
1. Massiv rewilding av åkermark (för att binda koldioxid) och ersätta dessa odlingar med vertical farming i stället.
2. Tekniken att fånga in koldioxid.
3. SMR - Small Modular Reactors.
4. Fusionen.

Jag är ingen direkt motståndare till era aktioner men inget extremt fan heller. Hoppas det funkar säger jag bara; då är jag glad.


-Varför skulle XR GS dig? Vad är GS?

Animal rebellion är en del av XR, de är ju bara glada att du är vegan....

1, Låter som något jag kunde ha sagt.

2, Den har mycket dåliga resultat världen över. Det är långt kvar innan det kan ses som en del av lösningen. Farligt när oljebolag satsar på denna teknik för att komma undan med sin verksamhet.

3, har ingen direkt åsikt om det. Förutom att uranbrytning suger och mycket kommer från Ryssland.....

4, Verkar askoolt men långt borta dessvärre. Thorium hade varit najs.
Citera
2022-05-04, 10:45
  #441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du säger det men mest av allt förstör ni för vanligt folk. Du vet att varje anarkistdraveldemonstration ni utför bara ökar samhällshatet emot er? Alla hatar er och gör tvärtemot vad ni säger bara för att.

Det stämmer inte. Forskningen pekar på dessa metoder som framgångsrika metoder och vi märker att folk har förståelse för vår agenda. Och en del högljudda hatar och skriker, såklart.
Citera
2022-05-04, 10:53
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Det stämmer inte. Forskningen pekar på dessa metoder som framgångsrika metoder och vi märker att folk har förståelse för vår agenda. Och en del högljudda hatar och skriker, såklart.


Är du ett ryskt högertroll? 😄
Citera
2022-05-04, 10:54
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så ingen svar på frågan jag ställde?

Jag gör ett nytt försök:
"Du säger tvärsäkert att ni inte får pengar från Ryssland.
Hur är er process för att säkerställa detta?
Eftersom du är så säker."

Sedan måste jag kommentera detta:

Du verkar anse att alla som inte inser det förträffliga med XR är "klimatförnekare".
Du kommer med NOLL lösningar. Till och med du borde förstå att miljoner skulle dö och att samhället skulle urarta i kaos om vi slutade med fossila bränslen tvärt idag. Eller?
Det enda du kommer med är krav, pekpinnar och en önskan om en kommunistisk miljödiktatur.




- Jag har sett donations listorna. Isåfall skulle de behöva rekrytera hundratals svenska privatpersoner för att sen donera små belopp till en organisation som arbetar hårt för att motverka Rysslands krig.
De flesta av våra donationer går till att täcka böter.
Rysslands disinfo arme går högerns ärenden. Det har varit tydligt de senaste åren.


- Jag menar de som faktiskt i sina argument visar att de inte tror på klimatkrisen.(en majoritet här men inte i forskar världen)

Jag förmedlar vad XR som rörelse har för fokus och strategi. Den är inte att tala om för folk vad de ska göra. Utan kräva att regeringen lyssnar på forskarna och stärker vår demokrati. Är det kommunism?

Tvärt blir nog svårt men ju mer vi väntar ju tvärtare blir det. Miljoner lär inte dö om vi skippar fossilt. Vi behöver sluta med den extrema globaliseringen vi har kring matproduktion.

Jag berättar i denna tråd hur XR fungerar och vad vi jobbar för. Det finns lösningar på alla våra problem. Men XR har valt att inte diktera hur samhället ska utvecklas. Det tycker jag är sunt.

Jag är själv påläst kring matproduktion och skogsbruk. I de fälten skapar vi nu mer problem än vi löser.
Men det är en helt annan tråd än denna dock.
__________________
Senast redigerad av ErisFnord 2022-05-04 kl. 11:08.
Citera
2022-05-04, 10:57
  #444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javla.Troll
Är du ett ryskt högertroll? 😄

Vad i hela världen får dig att tro det?

XR är en gräsrots organisation, där beslut tas nerifrån och upp.
Rysslands troll jobbar med att få höger politiker valda runt om i världen.
SD gullar ju med Ryssland. Klaga på dem istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in