Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-04, 11:06
  #445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Vad i hela världen får dig att tro det?

XR är en gräsrots organisation, där beslut tas nerifrån och upp.
Rysslands troll jobbar med att få höger politiker valda runt om i världen.
SD gullar ju med Ryssland. Klaga på dem istället.

Haha nej skoja bara såklart!
Är du självaste G.T?
Heja heja isåfall <3
DAVAJ
Citera
2022-05-04, 11:08
  #446
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Jag har sett donations listorna. Isåfall skulle de behöva rekrytera hundratals svenska privatpersoner för att sen donera små belopp till en organisation som arbetar hårt för att motverka Rysslands krig.
De flesta av våra donationer går till att täcka böter.
Rysslands disinfo arme går högerns ärenden. Det har varit tydligt de senaste åren.
Blir nyfiken.
Kan du beskriva XRs hårda arbete mot kriget? Länkar?

Verkar vara en otroligt spretig organisation.
Är anti-krig alltså en del av XR:s generella arbete? Och anti-globalism? Och djurens rätt? Och demokratireform? Och mot bilism? Och FÖR gula västarna? Och mot de rika? osv osv osv

Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
- Jag menar de som faktiskt i sina argument visar att de inte tror på klimatkrisen.(en majoritet här men inte i forskar världen)

Jag förmedlar vad XR som rörelse har för fokus och strategi. Den är inte att tala om för folk vad de ska göra. Utan kräva att vi lyssnar på forskarna och stärker vår demokrati. Är det kommunism?

Tvärt blir nog svårt men ju mer vi väntar ju tvärtare blir det. Miljoner lär inte dö om vi skippar fossilt. Vi behöver sluta med den extrema globaliseringen vi har kring matproduktion.
Kan du beskriva mer konkret vad ni tycker ska göras?
Alltså inte bara intetsägande flum som "lyssna på forskarna". Forskarna kan påvisa problem med har inga lösningar. Det krävs prioriteringar och politiska beslut för det.

En sak forskarna säger är att vi måste satsa på kärnkraft om vi ska kunna minska utsläppen av CO2. Står XR bakom detta?
Eller lyssnar ni bara på forskarna när de säger det ni vill höra?

Sedan är det ju uppenbart att ni inte vill stärka demokratin. Du säger själv att vi inte kan vänta utan måste runda demokratin och styra media och politiken.
Citera
2022-05-04, 11:10
  #447
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Vad i hela världen får dig att tro det?

XR är en gräsrots organisation, där beslut tas nerifrån och upp.
Rysslands troll jobbar med att få höger politiker valda runt om i världen.
SD gullar ju med Ryssland. Klaga på dem istället.
Fast det är ju bevisat om och om igen att Ryssland även stödjer miljörörelsen i väst som vill "avindustrialisera" samhället.
Förnekar du alltså detta?
Citera
2022-05-04, 12:00
  #448
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.


Hej ER

1. Vad har ni för våldskapital?
2.Är det ni som spränger ryska gasledningar som gör att EU finansierar eldning av Ukrainska barn?
3.Hur förhåller ni er till att EU är den ekonomiska motor i eldningen?
4. Kan ni förmå att spränga fler i relativ närtid?
Citera
2022-05-04, 12:14
  #449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
-Varför skulle XR GS dig? Vad är GS?

Animal rebellion är en del av XR, de är ju bara glada att du är vegan....

1, Låter som något jag kunde ha sagt.

2, Den har mycket dåliga resultat världen över. Det är långt kvar innan det kan ses som en del av lösningen. Farligt när oljebolag satsar på denna teknik för att komma undan med sin verksamhet.

3, har ingen direkt åsikt om det. Förutom att uranbrytning suger och mycket kommer från Ryssland.....

4, Verkar askoolt men långt borta dessvärre. Thorium hade varit najs.

Gangstalking är olika tekniker för grupper att påverka eller trakassera enskilda individer. Det har stora likheter med Zersetzung - en teknik som Stasi använde sig av för att trakassera meningsmotståndare. Scientologerna använder också liknande teknik gentemot sådana som de uppfattar som problematiska gentemot dem, det kallas då för "fair game"; uppsättning tekniker helt enkelt.

Jag vet inte, kanske har alla grupper specifika skäl för förföljelsen. Vad vet jag. Eftersom jag inte är mkt av en fiende till något, framför allt inte gröna grupper eller individer så har det väl varit fråga om någon slags rekrytering, gissar jag. Eller om någon höjdare inom dessa organisationer ändå sett mig som ett hot av någon oförklarlig anledning.

När det trappades upp rejält på ön (men hade haft flera efter mig innan också) så verkade det vara rekrytering; försök till att man skulle bryta ihop. Men när jag inte efter 7 månaders dagliga trakasserier av olika slag, crowding, street theatre, coloring etc etc ändå inte hade någon lust att bryta ihop så försökte en del få mig att jag skulle spela att jag brytit ihop för att bli del av deras hippie-community där eller några av grupperna som var samlade. Dock hade jag ingen större lust att gå några manipulatörers ledband.

Kändes som Michal sålde ut min personliga integritet till dessa grupper fullständigt; något jag inte hade bett om. Har väl något större förståelse för det om det verkligen är gröna rörelsen eller veganer, men ogillar ändå de gränsöverskridande teknikerna skarpt; otroliga övergrepp. Uppskattar inte alls om sekter som Hare Krishna och Osho var med på ett hörn (vilket det åtminstone föreföll som; de är ju också veganer/vegetarianer).

Löser sig säkert då jag får en tjej; får ju sådana skickade på mig just nu. Bara inte tekniken är att få en att bryta ihop och sedan dyker det upp någon sekt-tomte, hare krishna, osho, aktivistkretsar etc och försöker få en att köpa en ny världsbild. Folk värvas ju ofta så till rörelser, när de har en svag tid, t ex studenter som är nya på en ort etc.

Blir säkert bra med allt.

Ang den gröna rörelsens medverkan i det hela förstår jag ändå deras oro för världen. Stor risk att mörka tider väntar avseende klimatförändringar, extremväder, stigande grundvattennivåer etc.

Ang veganrörelsens medverkan i det hela förstår jag dem också. Säkert skulle minst 70%-80% av alla köttätare (procent-talen är ren gissning) välja beyond meat eller odlat kött om de innan förtäring av dessa skulle behöva tillbringa några minuter på ett slakteri. Och då har vi inte ens tagit med hälso- eller miljöeffekterna av veganism; eller den kulinariska effekten (nästan alla kryddor kommer ju ifrån växtriket).

Är väl mest förvånad över att en del av de medverkande inte förefaller kopplade till den gröna rörelsen alls. Är väl omöjligt att få reda på hur det är upplagt i stort sett. Allt blir i princip bara gissningar när en inte vet något. Enligt en person i gangstalking-tråden finns det ett hemligt "angiveri-nätverk" bestående av 5% av befolkningen som har en app som delar ens privata information med varandra. Men det låter på alla sätt helt osannolikt. Dels finns det ingen anledning för några "angivare" att sysselsätta sig med mig eller några andra eftersom riket är en demokrati och jag sysslar inte med brott heller. Det är även osannolikt att ens privata information delas öppet på det sättet, som jag ser det (mer sannolikt är att någon operatör skickar ut instruktioner till valda personer i nätverket).

1. Vore väl fantastiskt om vi kunde rädda klimatet på så sätt. Genom mer fantastisk urskog (på sikt blir det ju det). Vilken fantastisk livskvalité för människan med mer urskog - och också för de andra arterna.

2. Tråkigt om det är så. Naturligtvis skall olja ersättas hur som helst, anser jag. Jag hörde att det bara behövdes 1000 sådana stora verk eller något sådant för att lösa den stundande krisen, men är inte säker på det. De kommer väl kanske bli ett komplement till allt gissar jag, om de skulle funka och inte vara för dyra.

3. Blir väl ett komplement dessa verk också gissar jag. Mycket gruvbrytning är väl problematisk övh. Hoppas för egen del vi kan hitta utvinna råvaror ifrån andra planeter; men dröjer väl minst 30-40 år, skulle jag gissa på.

4. Ja ca 30-40 år bort ifrån kommersiella verk tyvärr. Är ju för sent. Men bådar åtminstone om spännande saker efter diverse globala katastrofer, gissar jag. Om enklaver av civilisationen överlever sig igenom det hela dvs.
Citera
2022-05-04, 12:24
  #450
Medlem
Juristen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Vi får inget betalt alls. Jag tar ledigt från jobbet och förlorar pengar när vi kör aktioner.
Och för er info, de flesta har jobb.

Vi samlar in pengar för att betala de böter vi får.

Det får du gärna styrka med en trovärdig källa haha. Jag är säker på att de flesta har en påhittad psykisk diagnos och går på bidrag.
Citera
2022-05-04, 12:25
  #451
Medlem
Vad har du för utbildning/utbildningar?
Citera
2022-05-04, 12:31
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Det stämmer inte. Forskningen pekar på dessa metoder som framgångsrika metoder .. [edit]

Dubiöst påstående. Kan du ge oss länkar som bekräftar detta?
Citera
2022-05-04, 12:33
  #453
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Vad i hela världen får dig att tro det?

XR är en gräsrots organisation, där beslut tas nerifrån och upp.
Rysslands troll jobbar med att få höger politiker valda runt om i världen.
SD gullar ju med Ryssland. Klaga på dem istället.
Du inser att klimatmupparna är Kremls nyttiga idioter och har varit det i tjugo år? Frågan var ju om du får betalt för att sprida dynga eller om du gör det av okunskap?
Citera
2022-05-04, 12:46
  #454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du inser att klimatmupparna är Kremls nyttiga idioter och har varit det i tjugo år? Frågan var ju om du får betalt för att sprida dynga eller om du gör det av okunskap?
Hmm .. jag tycker inte om den här sortens argumentation. Det är nämligen mycket möjligt att ryssarna aktivt stödjer bägge sidor i frågor som västerlänningar finner viktiga.

De har faktiskt gjort just det på hemma plan. Alltså att bägge sidor i en kontroversiell fråga får stöd via bulvaner med syfte att skapa ökad friktion och söndring. På hemmaplan gör de det för att folk som inte är engagerade för varken det ena eller andra ska sympatisera med ledningen (dvs Putin) för åtgärder som slår ner på dessa grupper: det vill säga att skapa stöd för en stark stat, de flesta människor gillar nämligen inte kaos och oordning.

Mycket bättre är att vi (här på forumet alltså) i stället argumenterar sakligt om bevisbara fakta.
__________________
Senast redigerad av Proprioception 2022-05-04 kl. 12:58. Anledning: Stark stat
Citera
2022-05-04, 12:54
  #455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Liggs det mycket i Extinction Rebellion?
Citera
2022-05-04, 13:04
  #456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Det är regeringar och företag som är ansvariga för situationen vi är i. Där ligger makten att få ner utsläppen. Inte på individ nivå. BP finansierade c02 footprint konceptet för att undvika sin egen skuld och skylla på konsumenterna.

Tycker du Sverige gör rätt att lägga dessa pengar på en fis i rymden för att se bra ut för omvärlden eller hade du hellre sett att pengarna lagts på att förbättra de verkliga miljöhoten runt om i världen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in