2022-04-11, 15:06
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmor
Hitintills har alla förväntningar infriats så ja vet inte var din pajasstämpel kommer ifrån. De har gått från klarhet till klarhet sedan start, man måste imponeras men så sitter det Sveriges vassaste i styrelsen.
500 anställda vid öppningen, 100 ytterligare varje månad. 800 anställda. Inga säkra rapporter om att de levererar batterier. Främst "kringnyheter" om bostäder etc. Man vet helt enkelt inte vad de producerar just nu. Precis som Musks Berlin och även Austinfabriker.

3.5 miljarder av våra pensionspengar satsade.

Än så länge hänger pajasstämpeln tung över företaget.
Senast redigerad av wwr 2022-04-11 kl. 15:08.
Citera
2022-04-11, 20:19
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Jag är på riktigt oroad över hela det här projektet nu.
Om skeppet håller hela vägen så kommer schtaaaan klara sig, men vad händer när detta tippar lite? Det är enorma ytor av nya byggnader vi pratar om här, vad ska bli av allt det om detta går fel?
Bostadsmarknaden blir ju helt uppfuckad av marknadsvärden hit och dit som inte stämmer överens med verkligheten längre.
Var fan är batterierna?
Citera
2022-04-11, 20:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Jag är på riktigt oroad över hela det här projektet nu.
Om skeppet håller hela vägen så kommer schtaaaan klara sig, men vad händer när detta tippar lite? Det är enorma ytor av nya byggnader vi pratar om här, vad ska bli av allt det om detta går fel?
Bostadsmarknaden blir ju helt uppfuckad av marknadsvärden hit och dit som inte stämmer överens med verkligheten längre.
Var fan är batterierna?
Schällets invånare får bo i tomma fabriksbyggnader.

(Detta är inget tramsinägg. Låter som vissa fabriksbyggnationer kan göras om till bostäder.) Men som sagt. Var har du batterierna, Carlsson?

Skall bli intressant att följa. Det är så stora aktörer inblandade att jag tror inte de lämnar en knäckt Schtaan bakom sig. Men om det blir någon större produktion vet vi inte. Man får jämföra med Musk. Giga Berlin har många förseningar och ännu ingen säkerställd produktion.
Citera
2022-04-11, 21:00
Medlem
orrtupps avatar
Det här med att de nu tänker starta en lika stor fabrik i Göteborg gör mig ännu mer misstänksam, bedrägeriet måste fortsätta med nya pengar till nya investeringar, de måste hålla bollen i rullning för att skjuta avslöjandet framför sig!
Citera
2022-04-11, 21:02
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det här med att de nu tänker starta en lika stor fabrik i Göteborg gör mig ännu mer misstänksam, bedrägeriet måste fortsätta med nya pengar till nya investeringar, de måste hålla bollen i rullning för att skjuta avslöjandet framför sig!
Har du läst om deras planer att även starta fabriker i Borlänge och Tyskland?
Citera
2022-04-11, 21:12
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har du läst om deras planer att även starta fabriker i Borlänge och Tyskland?
Haha, jo det var då jag började tro mig förstå upplägget.
Det där med Göteborg gjorde mig först förvirrad, fram till dess hette det ju att det var pga av läget och tillgången på billig el som man så noggrant hade valt ut Skellefteå och plötsligt skulle det smackas upp en minst lika stor fabrik i Götet?!

Men när de sedan börjar snacka om Berlin osv så får jag känslan av en lögnare som börjar ana att lögnen är avslöjad och börjar ljuga ännu mer för att klara sig ur knipan.
Citera
2022-04-14, 17:31
Medlem
wwrs avatar
Man tror nästan inte det är sant. Närmast kopia på förra artikeln. Bild på ung tjej, chef för något som skall vara klart i slutet av nästa år och sedan skalas upp.

Det känns som 3.5 miljarder av våra pensionspengar bara kan rinna bort på EU:s gröna luftslott.

Någon stor tidning måste titta kritiskt på detta. Levererar Northvolt några batterier?
Citat:
Första storskaliga fabriken i Europa som återvinner litiumjonbatterier byggs i Skellefteå

Revolt Ett, som återvinningsfabriken ska heta, placeras i anslutning till själva batterifabriken i Skellefteå.

– När vi fått igång fabriken i slutet av nästa år gäller det att skala upp i rätt takt,
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...u-i-skelleftea
Citera
2022-04-17, 10:22
Medlem
wwrs avatar
Nu bygger Northvolt i Portugal
Citat:
Portugisiska energibolaget Galp och svenska batterifabrikören Northvolt har valt attt bygga sitt gemensamma litiumraffinaderi i industriparken Sapec Bay i hamnstaden Setúbal i Portugal.
https://etn.se/index.php/nyheter/689...ri-i-hamn.html
Citera
2022-04-20, 11:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Hysterisk efterfrågan på hotellrum i Skellefteå – många gäster stannar flera månader

Northvolteffekten handlar det om
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-stannar-lange

Hittils bedömer jag det som rena pajaskonster. Vi får se om jag måste ompröva den bedömningen i framtiden.

Northvolteffekten i verkligheten:
Citat:
Trots Northvolt – Västerbotten sämst i löneligan för ingenjörer
https://www.nyteknik.se/premium/trot...njorer-7031737
Citera
2022-05-06, 23:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Invigningen av Northvolt 1 sker i juni. Kanske därför de inte levererat så som du vill ännu?
Jag såg det. Men de sade att de öppnade på nyårsafton. De skall ha 500 anställda. Det är samma pajasfasoner som Musk hos vilken Carslsson gått i skola. Sedan blir det bara suddig information om uppskalning är min gissning.

Tesla Berlin hade naturligtvis "Oktoberfest" (liksom Austin gjorde parodi på rodeo), men Berlin kom inte igång förrän ganska nyligen, var det mars? Och vad de producerar i realiteten vet ingen, det verkar som om Telsa Berlin presenterar fabriken i datoranimerade filmer! Austin i enstaka bilder tagna på avstånd.

Inte heller Northvolt ger något seriöst intryck. Det blir som med Musk "Ni måste vänta och ha tålamod" - klassisk fördröjningstaktik hos bedragare.
Citera
2022-05-06, 23:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag såg det. Men de sade att de öppnade på nyårsafton. De skall ha 500 anställda. Det är samma pajasfasoner som Musk hos vilken Carslsson gått i skola. Sedan blir det bara suddig information om uppskalning är min gissning.

Tesla Berlin hade naturligtvis "Oktoberfest" (liksom Austin gjorde parodi på rodeo), men Berlin kom inte igång förrän ganska nyligen, var det mars? Och vad de producerar i realiteten vet ingen, det verkar som om Telsa Berlin presenterar fabriken i datoranimerade filmer! Austin i enstaka bilder tagna på avstånd.

Inte heller Northvolt ger något seriöst intryck. Det blir som med Musk "Ni måste vänta och ha tålamod" - klassisk fördröjningstaktik hos bedragare.

Nej. De sa att de levererat ett batteri. En symbolisk sak för att visa att de är på g.

Sen får vi se hur det går.
Citera
2022-05-06, 23:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej. De sa att de levererat ett batteri. En symbolisk sak för att visa att de är på g.

Sen får vi se hur det går.
Det blir precis som Tesla. Northvolt vill skapa konflikter och diskussioner som ger uppmärksamhet genom att uttrycka sig suddigt. Det har ingen betydelse om de tillverkar ett batteri på Nyårsafton om de inte har invigningsfest förrän 5 månader senare.

Tesla Berlin kom sedan igång ungefär 5 månader efter invigningsfesten. Produktion ännu obekräftad.

Musk och Carlsson - en storpajas och hans lärljunge.

Vad gör de när detta kraschat? Musk köpte Twitter. Carlsson kanske köper Flashback Då kan jag ta lite ledigt 🤣🤣🤣
Senast redigerad av wwr 2022-05-06 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in