2022-05-08, 10:58
Medlem
Think-Twices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ja.

Extra uppochnervända tider då Afs och V går i armkrok nej till Nato!

Om du vill fortsätta förneka Usa inblandningen är ett val jag lämnar upp till dig.
https://www.youtube.com/watch?v=JeWHviwLMy8
Citera
2022-05-08, 11:04
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Du är ju mer än lovligt naiv om du tror att Ukraina kan vinna ett krig mot Ryssland militärt.

Zelenskyj har redan backat på NATO-frågan, vilket var det första av Rysslands krav.

Han kontrollerar inte längre Donbass och Luhansk, varför han likagärna kan ge det till Ryssland, vilket också var deras andra krav.

Han kontrollerar heller inte Krim, varför han likagärna kan ge det till Ryssland, vilket också var deras tredje krav.

Så där, de tre krav som Ryssland har är uppfyllda och kriget är därmed slut.
Då kan ju ryssarna åka hem då. Varför har de inte gjort det?
Antagligen så räknar Zelensky med att vinna kriget och det är en riktig möjlighet.
Citera
2022-05-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Hur kopplar du ihop kriget, med Sverige? Varför skulle det vara självklart att vi skulle bli anfallna pga den orsaken, vi har ju varit neutrala och utanför Nato i decennier.
Det verkar som att många gör kopplingen, men inte anger något skäl. Kriget har startats efter en konflikt i flera år, vi har ingen konflikt med R.
Säkerhetsläget blir ett helt annat runt Östersjön när Finland går med i Nato. Då kommer Sverige att ligga mellan Natoländerna Norge och Finland.

Tror du att det är ett helt oviktigt landområde för ryska intressen med tanke på Kaliningrad i söder och ubåtsbaserna på Kolahalvön i norr?

Tror du att Gotland som ligger inom avstånd för verkanseld mot Kaliningrad och som kan användas för att stoppa all sjötrafik från Finska viken är helt ointressant för Ryssland?
Citera
2022-05-08, 11:06
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-Twice
Extra uppochnervända tider då Afs och V går i armkrok nej till Nato!

Om du vill fortsätta förneka Usa inblandningen är ett val jag lämnar upp till dig.
https://www.youtube.com/watch?v=JeWHviwLMy8
Ja jag har ingen anledning att ändra åsikt.
Citera
2022-05-08, 11:08
Medlem
Råkade se något kinesiskt påstående, att USA försöker få både Sydkorea och Taiwan att bli medlemmar i NATO. Om det är sant ska vi då fortfarande gå med?
Citera
2022-05-08, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Säkerhetsläget blir ett helt annat runt Östersjön när Finland går med i Nato. Då kommer Sverige att ligga mellan Natoländerna Norge och Finland.

Tror du att det är ett helt oviktigt landområde för ryska intressen med tanke på Kaliningrad i söder och ubåtsbaserna på Kolahalvön i norr?

Tror du att Gotland som ligger inom avstånd för verkanseld mot Kaliningrad och som kan användas för att stoppa all sjötrafik från Finska viken är helt ointressant för Ryssland?

Så är det, jag var kanske otydlig, så låt mig förklara hur jag tänker:
Vi går inte med för att vi känner oss hotade- vi känner oss hotade för att vi går med.
Viss skillnad.

Vad gäller Gotland och annat, så är det lika intressant/ointressant som det varit i decennier. Då borde frågan aktualiserats för länge sen, och vi borde inte rustat ned. Eller hur.
Gotland ligger på amma plats nu som förr. Är knappast mer attraktivt isåfall bara för att det blivit krig i U.
Citera
2022-05-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Vi går inte med för att vi känner oss hotade- vi känner oss hotade för att vi går med.
Viss skillnad.

Vad gäller Gotland och annat, så är det lika intressant/ointressant som det varit i decennier. Då borde frågan aktualiserats för länge sen, och vi borde inte rustat ned. Eller hur.
Gotland ligger på amma plats nu som förr. Är knappast mer attraktivt isåfall bara för att det blivit krig i U.
Citera
2022-05-08, 11:10
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Råkade se något kinesiskt påstående, att USA försöker få både Sydkorea och Taiwan att bli medlemmar i NATO. Om det är sant ska vi då fortfarande gå med?
Vad skulle det göra för skillnad? Självklart att Sverige ska gå med.
Citera
2022-05-08, 11:12
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Viss skillnad.

Och vi BORDE ha gått med för länge länge sedan.
Citera
2022-05-08, 11:14
Medlem
Citat:
Vad skulle det göra för skillnad? Självklart att Sverige ska gå med.

Så ett ev krig i Asien med Sverige i NATO, är bara roligt, tycker du?
Citera
2022-05-08, 11:14
Medlem
Citat:
Och vi BORDE ha gått med för länge länge sedan.

Vi har ju ändå att förhålla oss till ett faktum:
Vi har varit neutrala i 200 år och det har gått hyfsat bra får man ju ändå säga.
Det har vi facit på.
En vecka inpå natopratet har vi hot över oss.
Säger inte det något alls?
Citera
2022-05-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707

Alla medlemmar måste godkänna nya medlemmar. Om Sverige är med i Nato har vi veto...

Det är nog många europeiska länder som inte vill ha in asiatiska länder i alliansen.

Kan inte ni nato-motståndare försöka lära er lite om hur nato funkar, vad det är och så?? Det skulle underlätta... och ni skulle slippa låta som idioter hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in