2022-05-10, 23:24
Medlem
SacredTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tyskland tog emot ännu fler migranter än vi 2014-16 och de var definitivt pådrivande i hela ".öppna gränser, öppna era hjärtan"-politiken.

Jag förstår att du har en idoliserande uppfattning om t ex Danmark, Tjeckien och Ungern och hur de har hanterat migrationsfrågor - men faktum är att *inget* EU-land har tvingat 50- eller 100.000 migranter att åka iväg per express till sina hemländer och sedan rivit deras papper och förbjudit dem att komma in i EU igen på minst tio år framåt. Inte ens Ungern har genomfört direkta massdeportationer till Afghanistan, Sudan, Syrien eller Irak på det sätt som ytterhögern drömmer om,och i den skalan. De allra flesta av de här omflyttningarna har gått inom EU, det har varit ganska litet direkta deportationer eller "påtvingade återvandringar" av det slag som NMR, Stram Kurs och många här på Flashback drömmer om.

Faktum kvarstår att det inte är NATOs fel att Sverige har tagit emot många flyktingar. USA är ett NATO-land men USA är inte och bestämmer inte över hela NATO även om vissa NATO-länder hjälpte till i USAs krig.
Citera
2022-05-10, 23:24
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det fetade : Hur i helv-te kan du säga så ?

Är det Finland som väljer en konflikt med Ryssland ?

I all vänlighet/ (en upprörd) Snapcount (Finländare)

Ett finskt medlemsskap i NATO innebär garanterat en konflikt mellan Finland och Ryssland. Hur den kommer att te sig får en sådan framtid utvisa men konflikten är garanterad.
Citera
2022-05-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sverige har en försvarsmakt, den har inga grenar. Vem tror du att vi skulle anfalla mot, Norge? Du är verkligen tappad bakom en vagn.

Dela med dig av länkar eller citat där Nato påstår sig ha invaderat Irak och Afghanistan.
Så .. Sverige har en militär som saknar förmåga att anfalla? Torde ju vara en hyfsat verkningslös militär isf

Alla invasioner vi känner till har utförts av landets militär. Så är det.
"Försvar" är bara en förskönande omskrivning, politikspråk.

https://duckduckgo.com/?q=nato+afghanistan&ia=web
Citera
2022-05-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Efter 15 maj kommer antalet JA för S-väljare att ha ökat till 75 %.

haha ja, socialdemokrater är auktoritetstroende. Bara någon låter trygg och klok som en mamma eller pappa, då tar tilliten över. Det viktigaste för en socialdemokrat är att få höra att inget farligt händer och att det blir mer pengar i plånboken. Magdalena Andersson är dessutom kvinna.
Citera
2022-05-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacredTerror
Ja och? Återigen ligger det isåfall i rySSarnas händer. Givetvis ska inte Kreml bestämma om vi går med i NATO eller inte och sitta och hota oss. Går vi med och dom är så jävla dumma att dom anfaller oss så dör vi alla. Låt det bli så då

Nej de ska inte bestämma om vi ska gå med eller inte, men måste vi gå med för att visa dom att vi gör det ändå, för de ska inte hota oss hursomhelst?
Ja det är ju det som händer, att vi kommer vara centrum för ett tredje världskrig. Jag drar innan detta händer dock för jag kommer inte stå upp för detta dumma beslut. :-)
Citera
2022-05-10, 23:27
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag röstade inte för NATO. Jag litade på att S skulle stå för sitt ord, men det var fel. Min röst är dock ingenting jämfört med S-väljarna. Det är S-väljarna du ska tacka att de gav partiledningen förtroendet att helt ändra spelplanen.

Du röstade alltså på (S) och vill att jag ska skylla NATO-medlemskapet på (S)-väljare, fast du själv har inte röstat för NATO-medlemskapet, eller hur ska man tolka din, som vanligt, hopplösa röra av icke-ihopsamlade tankar.

Citat:
Sverige försöker åka snålskjuts in i NATO och de som är tveksamma ska övertygas med att det bara är positivt för Sverige och att Sverige väljer vad NATO-medlemskapet ska innebära. Att prata om NATO som Sveriges bästa försvar är ynkligt. Gå in med full kraft om det ska ske. Se till att Sverige är med i främsta anfallslinjen när det blir konflikter. Skicka svenska ungdomar till krigszoner om NATO hamnar där.

NATO-medlemskapet kommer att vara endast positivt för Sverige det kan du ta och skriva upp. Sverige kommer att ingå en försvarspakt med en hel rad militärt starka länder, det är endast positivt.

Naturligtvis ska svenska soldater gå längst fram lika mycket som andra NATO-länders soldater. Sverige bör också genast utrustas med kärnvapen. Svenskar ska göra sin plikt och de som inte gör sin plikt bör sändas till arbetsläger i Norrland på vatten och bröd över en tioårsperiod.

Citat:
Krigspropaganda Det är enbart kopplat till NATO-närmandet.

Ryssland förbereder sig som sagt för anfallskrig mot Sverige, det vittnar propagandan som utmålar Sverige som nazistiskt om. Sverige bör därför omedelbart gå med i NATO.
Senast redigerad av Sinestro 2022-05-10 kl. 23:36.
Citera
2022-05-10, 23:28
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Skrev jag att Ryssland sitter med och tar beslut? Min poäng är att Ryssland har ingen rätt över huvud taget att lägga sig i vår säkerhetspolitik. Medlemskapet innebär mer trygghet för Sverige.

Att Ryssland skulle få för sig att attackera Sverige under ansökningsperioden anser jag är föga troligt, speciellt med tanke på att Sverige av allt att döma tecknar ett avtal angående just den perioden med UK imorgon. Därutöver är det extremt orealistiskt att Ryssjävlarna vill föra krig mot 3 länder samtidigt.

Ingen säger att Ryssland har rätt. Men de tar sig rätten. Vad Sverige anser spelar föga roll.

Ryssland behöver inte göra Sverige ryskt eller alls föra krig mot Sverige. De kan ändå väldigt enkelt attackera oss på flera olika sätt utan att sätta en enda ryss på svensk mark.
Citera
2022-05-10, 23:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ett finskt medlemsskap i NATO innebär garanterat en konflikt mellan Finland och Ryssland. Hur den kommer att te sig får en sådan framtid utvisa men konflikten är garanterad.

Den konflikten väljer Ryssland, och det vet du själv. Finland vill vara "Finland"..., och inget mer, inga aspirationer på annat.
Citera
2022-05-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Finland ändrar ju dynamiken när dom säger ja. Sverige ensamt kvar blir ju mer intressant för Putin. Vi får oavsett lägga bra mycket mer pengar på försvaret så det är inget argument mot.
Putin skulle hållit sig på sin jävla sida och njutit av att råna befolkningen.

Det gör dom. Men låt dom ta konsekvenserna för detta.
Citera
2022-05-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacredTerror
Haha lägg av, Ukraina har aldrig blivit erbjuden medlemskap i NATO för isåfall hade dom varit med nu och detta krig hade aldrig skett.

Det är ju diskussioner om detta. Varför är kriget i Ukraina enligt dig?
Citera
2022-05-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du måste verkligen vara orolig och rädd för allt. Så om Sverige och Finland går med i Nato kommer delar av Sydamerika att anfalla oss för att hämnas på USA?

Var det så jag skrev? Läs igen.
Citera
2022-05-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ha ha vad fan ska delar av Sydamerika och arabvärlden kunna göra mot USA rent militärt.

Arabvärlden är ju rätt rika. Med Ryssland och eventuellt Kina, med arabvärlden och delar av Sydamerika skulle lätt kunna få USA på fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in