2022-05-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ryssland använder inte sitt förvar alls i Ukraina, man anfaller inte andra länder med sitt försvar. Ryssarna använder sin militärmakt för att försöka ockupera, mörda och förödmjuka Ukraina och dess befolkning.
Militären utför allt sånt. Alla invasioner utförs av ett lands "försvar". Försvar, är bara en förskönande omskrivning för militären.

Det finns liksom inte en separat del av militären som är utbildad för bara försvar, och en annan separat del som är utbildad för just invasion. Allt är en och samma sak. Försvar = militären.

Samma sak med NATO, kallas "förvarsallians". Men NATO har såvitt jag vet aldrig försvarat några av sina medlemmar, trots att flera NATO-länder blivit angripna. Ta Falklandskriget som enkelt exempel, Argentina angrep Englands intressen. Kom inget NATO till hjälp för England då inte.

NATO har däremot angripit- och hjälpt till invadera andra länder som inte angripit NATO-länder.
NATO är en militär organisation. "Försvar" är bara förskönande omskrivning.
Senast redigerad av Robbinist 2022-05-10 kl. 23:04.
Citera
2022-05-10, 23:01
Medlem
SacredTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Ja det kanske jag gör, ber om ursäkt om det blir rörigt. Men Ryssland skulle aldrig anfalla oss, förutom om vi går med i NATO. Det är så jag menar.

Tror du verkligen att rySSarna vill ha ww3 över att Sverige bestämmer över sin egna politik?
Citera
2022-05-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacredTerror
Bra då kan du sluta lägga över det ansvaret på NATO och USA.

Invandringen skedde pga vi har politiker som inte kunde förstå vad detta ledde till.

Dessa människor flydde ett krig för att USA bombade sönder deras länder.

NATO är den största anledningen till att Ukraina är i krig. NATO är också den anledningen till att Sverige kan komma att hamna i krig genom att vi går med i detta.
Citera
2022-05-10, 23:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ryssland har redan börjat med förberedande krigspropaganda mot Sverige. De kallar Sverige nazistiskt. De kan mycket väl få för sig att "avnazifiera Gotland" = ockupera.

Mot detta är ett NATO-medlemskap vårt bästa försvar, så jag tackar dig för att du gjort detta möjligt genom att rösta som du gjorde 2018.

Jag röstade inte för NATO. Jag litade på att S skulle stå för sitt ord, men det var fel. Min röst är dock ingenting jämfört med S-väljarna. Det är S-väljarna du ska tacka att de gav partiledningen förtroendet att helt ändra spelplanen.

Sverige försöker åka snålskjuts in i NATO och de som är tveksamma ska övertygas med att det bara är positivt för Sverige och att Sverige väljer vad NATO-medlemskapet ska innebära. Att prata om NATO som Sveriges bästa försvar är ynkligt. Gå in med full kraft om det ska ske. Se till att Sverige är med i främsta anfallslinjen när det blir konflikter. Skicka svenska ungdomar till krigszoner om NATO hamnar där.

Krigspropaganda Det är enbart kopplat till NATO-närmandet.
Citera
2022-05-10, 23:07
Medlem
SacredTerrors avatar
Citat:
Invandringen skedde pga vi har politiker som inte kunde förstå vad detta ledde till.

Dessa människor flydde ett krig för att USA bombade sönder deras länder.

NATO är den största anledningen till att Ukraina är i krig. NATO är också den anledningen till att Sverige kan komma att hamna i krig genom att vi går med i detta.

Min poäng är att andra NATOländer inte har samma problem med invandring som vi pga att deras politiker valde att inte öppna gränserna. NATO har ingenting att göra med ryssmongolernas invasion av Ukraina men jag förstår om ni får instruktioner av kreml att försöka övertyga människor om det.
Citera
2022-05-10, 23:08
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att rySSarna vill ha ww3 över att Sverige bestämmer över sin egna politik?

Såhär är jag rädd för att det kan bli. Sverige och Finland går med i NATO.

Ryssland kommer då eventuellt att attackera oss, just för att vi gått med.

Då kommer USA blanda sig i på riktigt. Då kommer detta eskaleras till kärnvapen i värsta fall, eller ett världskrig för nu har länder som Kina, arabvärlden och delar av Sydamerika chansen att ge igen för allt USA ställt till med genom åren. Nordkorea är nog redo att äntligen få avfyra sina missiler mot USA. Kina kanske dock inte lägger sig i, vad vet jag, men när det kommer till ideologi och den yttersta spetsen så kommer de garanterat vara på Rysslands sida. Det är min oro.
Citera
2022-05-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Militären utför allt sånt. Alla invasioner utförs av ett lands "försvar". Försvar, är bara en förskönande omskrivning för militären.

Det finns liksom inte en separat del av militären som är utbildad för bara försvar, och en annan separat del som är utbildad för just invasion. Allt är en och samma sak. Försvar = militären.

Samma sak med NATO, kallas "förvarsallians". Men NATO har såvitt jag vet aldrig försvarat några av sina medlemmar, trots att flera NATO-länder blivit angripna. Ta Falklandskriget som enkelt exempel, Argentina angrep Englands intressen. Kom inget NATO till hjälp för England då inte.

NATO har däremot angripit- och hjälpt till invadera andra länder som inte angripit NATO-länder.
NATO är en militär organisation. "Försvar" är bara förskönande omskrivning.
Men gudförbannat vilket svammel. Nato kom inte till Storbritanniens hjälp mot Argentina eftersom Storbritannien aldrig åberopade artikel 5. De ville inte ha någon hjälp!

Det är självklart skillnad på en försvarsmakt och en anfallsarmé, hör du inte det så måste du bara dyslektiker.

Nato har aldrig invaderat något annat land överhuvudtaget.

Du ljuger förbanne mig mer än Bagdad Bob och Lavrov sammanslagna!
Citera
2022-05-10, 23:10
Medlem
Citat:
Min poäng är att andra NATOländer inte har samma problem med invandring som vi pga att deras politiker valde att inte öppna gränserna. NATO har ingenting att göra med ryssmongolernas invasion av Ukraina men jag förstår om ni får instruktioner av kreml att försöka övertyga människor om det.

Jaha jag missförstod dig. Ja det skulle vi också gjort, det håller jag helt med dig om.
Att erbjuda Ukraina ett medlemskap i både EU och NATO är väl den största anledningen till kriget i Ukraina?
Citera
2022-05-10, 23:11
Medlem
SacredTerrors avatar
Citat:

Då kommer USA blanda sig i på riktigt. Då kommer detta eskaleras till kärnvapen i värsta fall, eller ett världskrig för nu har länder som Kina, arabvärlden och delar av Sydamerika chansen att ge igen för allt USA ställt till med genom åren. Nordkorea är nog redo att äntligen få avfyra sina missiler mot USA. Kina kanske dock inte lägger sig i, vad vet jag, men när det kommer till ideologi och den yttersta spetsen så kommer de garanterat vara på Rysslands sida. Det är min oro.

Ja och? Återigen ligger det isåfall i rySSarnas händer. Givetvis ska inte Kreml bestämma om vi går med i NATO eller inte och sitta och hota oss. Går vi med och dom är så jävla dumma att dom anfaller oss så dör vi alla. Låt det bli så då
Citera
2022-05-10, 23:12
Medlem
Citat:
Jag tycker det är onödigt att gå med. Bara det att det kommer kosta pengar. Vi skulle hållt oss neutrala, som vi alltid varit men bistå om Ryssland skulle göra något. Jag kan inte se varför Ryssland skulle anfalla oss eller något annat land inom Europa. Det finns ingen anledning.
Finland ändrar ju dynamiken när dom säger ja. Sverige ensamt kvar blir ju mer intressant för Putin. Vi får oavsett lägga bra mycket mer pengar på försvaret så det är inget argument mot.
Putin skulle hållit sig på sin jävla sida och njutit av att råna befolkningen.
Citera
Medlem
SacredTerrors avatar
Citat:
Jaha jag missförstod dig. Ja det skulle vi också gjort, det håller jag helt med dig om.
Att erbjuda Ukraina ett medlemskap i både EU och NATO är väl den största anledningen till kriget i Ukraina?

Haha lägg av, Ukraina har aldrig blivit erbjuden medlemskap i NATO för isåfall hade dom varit med nu och detta krig hade aldrig skett.
Citera
Medlem
Citat:

Du måste verkligen vara orolig och rädd för allt. Så om Sverige och Finland går med i Nato kommer delar av Sydamerika att anfalla oss för att hämnas på USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in