läste på artikeln nedan
https://www.dn.se/ekonomi/allt-du-vi...natos-ekonomi/
att nato medlemskapet inte var såpas dyrt till min förvåning. Blev faktist genuint positivt överraskad över att det endast rörde sig om några hundra miljoner i året. ÄNDA TILLS lag läste
"så länge det inte är en artikel 5-insats där medlemmarna måste delta – frivilligt att delta. Medlemmarna bidrar då med så mycket trupper, fordon eller materiel de vill och det finansieras av dem själva."
Och då kände jag... OJNEJ... vi alla vet vart detta kommer att leda... Sossarna vill spränga statsbudgjeten genom att skicka iväg våran mat och skattemedel ner till mellanöstern istället. (eller något annat land som för krig)... Hur mycket tror ni Regeringen kommer att fjäska till nato (antag att sverige går med). Med Eu är vi ju dom störtsta rövslickarna genom tiderna, tror ni det kommer att vara samma med nato (jämförelsevis med andra länders doneringar).
Vad tror ni? Delar ni min frustration/oro?
känns spontant som att vi kommer att bli bedragna på affären om vi går med. Summorna känns väldigt små, och känns som det är ett sätt att lura in länder i organisationen.