Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-05-11, 20:52
Medlem
Ettsjutrettons avatar
En nära släkting till MGM vårdades på Säters sjukhus i mitten av 1980-talet. Om detta ligger i släkten, kanske man kan finna en förklaring/motiv till mordet på Singh. Kanske hade MGM dömts till sluten vård om polisen fått fast honom?
Citera
2022-07-04, 18:25
Medlem
Jag har eventuellt en del information som jag kan dela privat. Har dock inte tillräckligt många inlägg än för att skicka pm.
Citera
2022-07-04, 18:28
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipracitaseva
Jag har eventuellt en del information som jag kan dela privat. Har dock inte tillräckligt många inlägg än för att skicka pm.
Det låter mycket intressant. Vill du skriva här om informationen handlar om själva mordet, eller om den misstänkte Sten?
Citera
2022-07-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det låter mycket intressant. Vill du skriva här om informationen handlar om själva mordet, eller om den misstänkte Sten?

Om den misstänkte. Inte om perioden före eller kring mordet utan efter. Men delar inte offentligt.
Citera
2022-07-04, 21:16
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Om den misstänkte. Inte om perioden före eller kring mordet utan efter. Men delar inte offentligt.
Då blir det svårt att ta del av denna information, eftersom du ej kan skicka PM i nuläget.
Citera
2023-03-15, 05:38
Medlem
Kan tycka att det är konstigt att någon podd, vad jag vet, inte tagit upp det här mordet. Det måste vara ovanligt med sektmord i Sverige. Lägg därtill att en av misstänkta mördarna är en rik miljonär. Och att han och familjen har kontakter med en hög polischef.
Citera
2023-03-22, 22:49
Medlem
Citat:
En nära släkting till MGM vårdades på Säters sjukhus i mitten av 1980-talet. Om detta ligger i släkten, kanske man kan finna en förklaring/motiv till mordet på Singh. Kanske hade MGM dömts till sluten vård om polisen fått fast honom?
Kanske det. Rodenborg är väl en känd problematisk släkt om man ser till rättsfall.
Citera
2024-09-25, 22:37
Medlem
Ettsjutrettons avatar
MGM verkar vara tillbaka i Sverige. Han köpt tidigare i år två fastigheter i Norrtälje. Säljare var en kvinna med samma efternamn.

MGM:s namn (om än felstavat) nämns i en förteckning över tidningsarkivet i Boulders (staden i Colorado där BO bodde) bibliotek. Förteckningen listar artiklar som handlar om mordfall. I det aktuella fallet står;
Citat:
Bishwanath Singh (victim)/Sten Gustav Pettersson (Sten Rodhenborg)
Namnet S G P tolkar jag som antingen ett av S R:s alias, eller att det är namnet på den andra misstänkte; "45-åringen". Det fanns/finns en person med det namnet, och i rätt ålder, vid tiden för dådet boende med familj i Uppsala. Han skiljer sig 1982 och f o m åtminstone 1985 fram till dags datum står han skriven på c/o-adress. Det kan mycket väl stämma in på en man som likt S G levt i exil sedan 1981, men det kan också vara en slump.

Värt att tillägga är att "någon" begärt att få denna Flashback-tråd blockerad från Googles sökresultat.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2024-09-25 kl. 22:44.
Citera
2024-09-26, 08:48
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
MGM verkar vara tillbaka i Sverige. Han köpt tidigare i år två fastigheter i Norrtälje. Säljare var en kvinna med samma efternamn.

MGM:s namn (om än felstavat) nämns i en förteckning över tidningsarkivet i Boulders (staden i Colorado där BO bodde) bibliotek. Förteckningen listar artiklar som handlar om mordfall. I det aktuella fallet står;

Namnet S G P tolkar jag som antingen ett av S R:s alias, eller att det är namnet på den andra misstänkte; "45-åringen". Det fanns/finns en person med det namnet, och i rätt ålder, vid tiden för dådet boende med familj i Uppsala. Han skiljer sig 1982 och f o m åtminstone 1985 fram till dags datum står han skriven på c/o-adress. Det kan mycket väl stämma in på en man som likt S G levt i exil sedan 1981, men det kan också vara en slump.

Värt att tillägga är att "någon" begärt att få denna Flashback-tråd blockerad från Googles sökresultat.
Jag har friskat upp minnet och läst på litet om fallet; "Sten Gustav Pettersson" skall tydligen ha varit ett namn S R använt sig av när han en tid före dådet besökt BO i USA.
Citera
2024-12-17, 12:35
Medlem
Citat:

Hur lyckas man få den blockerad?
Citera
2024-12-30, 03:04
Medlem
Bloggen Zaramis skriver om mordet.
Citera
Igår, 18:41
Medlem
Citat:
Känns svårt att komma vidare då fallet är preskriberat.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in