2022-05-15, 18:30
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Så här skriver S på hemsidan:
"Socialdemokraterna ska därmed verka för att Sverige, om ansökan godkänns av Nato, uttalar unilaterala förbehåll mot utplacering av kärnvapen och permanenta baser på svenskt territorium."
Så det blir inga krav i förhandlingen om detta. Utan S ska "verka" och "uttala". Typ goddag yxskaft.
Som jag skrev tidigare "Det finns inte heller behov av att göra några förbehåll i Natoansökan, även om s har funderingar på detta. De bör lyssna på storebror, dvs Finland." (FB) Bör Sverige och Finland gå med i NATO? sossar är sossar.
Citera
2022-05-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Norrland är Norrland. Smäll upp några kärnvapenbaser under NATOs ledning i Norrland bara, det finns inte så mycket att diskutera om det nu när Sverige ska bli en del av den civiliserade världen.

Nu är det klart! Nu har (S) sagt JA till NATO. Nu kan vi förvänta oss NATO-trupper på svensk mark fr o m kommande vecka. Och nu tänder jag en cigarr och dricker min första whisky som jag hällde upp för en halvtimme sedan.

För ett svenskt NATO-medlemskap i tiden.

Inte klart än.. alla medlemmar måste rösta för, så turkiet var väl inte så förtjust
Citera
2022-05-15, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Som jag skrev tidigare "Det finns inte heller behov av att göra några förbehåll i Natoansökan, även om s har funderingar på detta. De bör lyssna på storebror, dvs Finland." (FB) Bör Sverige och Finland gå med i NATO? sossar är sossar.
Tvärtom, svenska förbehåll bör göras tydliga, bindande och brett formulerade. Att lita på någon sorts muntligt "getlemen's agreement" eller att "amerikanarna kan vi alltid snacka med, de förstår" är värdelöst i sådana här sammanhang.

Vi har inte den minsta anledning att kopiera vad Finland skickar in eller något i den stilen.
Citera
2022-05-15, 18:37
Medlem
Think-Twices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Absolut! RySSland har i flera års tid hotat Sverige och Finland utifall vi ansöker om medlemskap. Därutöver så har senare tids händelser klargjort att man aldrig kan lita på Ryssen.

Jag ger mig, nu finns konkreta hot med militär innebörd, och det tack vare Nato-ansökan.

GRATTIS SVERIGE!!!
Citera
2022-05-15, 18:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Inte klart än.. alla medlemmar måste rösta för, så turkiet var väl inte så förtjust
Sinestro vill bara låta som om USA har köpt Sverige och att det är till hans fulla belåtenhet.
Citera
2022-05-15, 18:39
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tvärtom, svenska förbehåll bör göras tydliga och brett formulerade. Att lita på någon sorts muntligt "getlemen's agreement" eller att "amerikanarna kan vi alltid snacka med, de förstår" är värdelöst i sådana här sammanhang.

Vi har inte den minsta anledning att kopiera vad Finland skickar in eller något i den stilen.
Du missförstår; vi bör skicka in en ren ansökan utan förbehåll, då de är helt onödiga.
Citera
2022-05-15, 18:40
Medlem
Mår dåligt över hur korkad svensken är, jag har nästan helt gett upp politiskt men man lyckas ändå bli besviken. Är folk rädda på riktigt att ryssen ska komma om vi inte går med i NATO? Är folk så otroligt jävla korkade? Nu blir vi en sköld åt USA, jippi.
Citera
2022-05-15, 18:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Du missförstår; vi bör skicka in en ren ansökan utan förbehåll, då de är helt onödiga.
Jajaja, du vill att vi ska sälja oss som slavar. Ge oss till USA på nåd och onåd, typ.
Citera
2022-05-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
Mår dåligt över hur korkad svensken är, jag har nästan helt gett upp politiskt men man lyckas ändå bli besviken. Är folk rädda på riktigt att ryssen ska komma om vi inte går med i NATO? Är folk så otroligt jävla korkade? Nu blir vi en sköld åt USA, jippi.

På vilket sätt då?

Förklara gärna hur vi blir en sköld åt USA, jämfört med nuläget.
Citera
2022-05-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jajaja, du vill att vi ska sälja oss som slavar. Ge oss till USA på nåd och onåd, typ.

Men sälja oss åt Putin på nåd och onåd, det glädjerunkar du åt?
Citera
2022-05-15, 18:43
Medlem
Fyfan vad nice, horan i moskwa kommer inte lyfta ett finger.
Blir så roligt att höra vad hans ursäkt blir nu.

"Det är lugnt att sverige och finland går med i nato". HAHAHA
Citera
2022-05-15, 18:46
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
Håller med dig! Det är ren jävla populism, likt det M, SD och KD håller på med!
Nu får inte S min röst, tyvärr. Blir V alt blank röst.
Detta är så sorgligt, så man tror inte detta är sant.
Hur i helvete kan man tro att ryssarna ska komma hit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in