Citat:
Ursprungligen postat av
TonyMoontana
https://samnytt.se/paludan-till-rose...-muhammed-dag/
Varje gång det har hänt koranbränningar eller liknande i Malmö eller omnejd har det skett upplopp. Tror ni att det kommer ske upplopp i samband med Rasmus Paludans sammankomst i Rosengård?, Vad tror ni kommer hända?, Vad tycker ni polisen borde göra för att förbreda sig inför upploppet?
Har han tillstånd för sin lilla konstföreställning i centrala Rosengård så lär det ju bli åka av ordentligt.
Förmodligen lär det väl bli som under de sk Påskravallerna dvs en massa kaosmänniskor som går loss, främst då emot polisen.
Hoppas polisen på gatan inte har fått sina händer bakbundna av ledningen bara pga politiskt tagna beslut utan att de går all in mot kaostrollen, ungefär som på NSF:s antiislamdemo i Växjö 2003 där polisen gjorde ett ypperligt jobb med att banka ner och gripa både kaostroll samt AFA tomtar).
Problemet är bara att går de all in med tårgas, batonger och hundar utan munkorg denna gången så lär väl halva Malmö brinna, något som sittande regering knappast vågar riskera under ett valår.
Ett halvt Malmö i lågor skulle säkert ge SD minst 5 % i nästa OU och det tror jag inte att Maggan och sossarna vågar riskera.
Mitt tips är att antingen så ändrar de plats för den tilltänka teckningstävlingen i sista minuten eller också så tror jag tyvärr att polisen backar ur och viker ner sig precis som sist om det barkar söderöver.