Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-19, 22:12
Medlem
TonyMoontanas avatar
Citat:
På fredagen anordnar riksdagskandidat Rasmus Paludan en teckningstävling under namnet ”Rita Muhammed-dag” i Malmös så kallade särskilt utsatta område Rosengård. Första priset i tävlingen är 1000 danska kronor.
– Det behövs en rita Muhammed-dag på alla ställen, säger Paludan till Samnytt.
Det är för andra året i rad som den dansk-svenske politikern håller yttrandefrihetsevenemanget i Sverige. I fjol kunde Polismyndigheten inte garantera säkerheten i Rosengård och flyttade därför torgmötet till den avlägsna rastplatsen Skånegården nära Öresundsbron.

https://samnytt.se/paludan-till-rose...-muhammed-dag/

Varje gång det har hänt koranbränningar eller liknande i Malmö eller omnejd har det skett upplopp. Tror ni att det kommer ske upplopp i samband med Rasmus Paludans sammankomst i Rosengård?, Vad tror ni kommer hända?, Vad tycker ni polisen borde göra för att förbreda sig inför upploppet?
Citera
2022-05-19, 22:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Som han skriver själv har det blivt upplopp fastän att han inte ens varit där. Så kan nog bli stökigt. Frågan är vart polisen kommer placera honom men det kanske kvittar,

Eftersom den är mellan 10-12 en fredag så kommer åtminstone inga islamister att störa. De ska ju sitta och inne och be i fredagsbönen vid den tiden.
Citera
2022-05-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMoontana

Varje gång det har hänt koranbränningar eller liknande i Malmö eller omnejd har det skett upplopp. Tror ni att det kommer ske upplopp i samband med Rasmus Paludans sammankomst i Rosengård?, Vad tror ni kommer hända?, Vad tycker ni polisen borde göra för att förbreda sig inför upploppet?
Har han tillstånd för sin lilla konstföreställning i centrala Rosengård så lär det ju bli åka av ordentligt.

Förmodligen lär det väl bli som under de sk Påskravallerna dvs en massa kaosmänniskor som går loss, främst då emot polisen.

Hoppas polisen på gatan inte har fått sina händer bakbundna av ledningen bara pga politiskt tagna beslut utan att de går all in mot kaostrollen, ungefär som på NSF:s antiislamdemo i Växjö 2003 där polisen gjorde ett ypperligt jobb med att banka ner och gripa både kaostroll samt AFA tomtar).

Problemet är bara att går de all in med tårgas, batonger och hundar utan munkorg denna gången så lär väl halva Malmö brinna, något som sittande regering knappast vågar riskera under ett valår.

Ett halvt Malmö i lågor skulle säkert ge SD minst 5 % i nästa OU och det tror jag inte att Maggan och sossarna vågar riskera.

Mitt tips är att antingen så ändrar de plats för den tilltänka teckningstävlingen i sista minuten eller också så tror jag tyvärr att polisen backar ur och viker ner sig precis som sist om det barkar söderöver.
Citera
2022-05-19, 22:43
Moderator
Chantres avatar
Inget ämne för ABoK.

Aktuella brott och kriminalfall --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2022-05-19, 22:51
Medlem
Brutus01s avatar

Rubrik ändrad från "Sannolikt upplopp i Rosengård Malmö,(2022-05-20)" till "Paludan-"Rita Muhammed-dag” sannolikt upplopp i Rosengård Malmö(2022-05-20)"

//Moderator
Citera
2022-05-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMoontana

Fixa färgkritor och blädderblock kanske?

Fast det här är inget att skoja om.
Paludan blottlägger de märkliga strukturer som ter sig totalt främmande för svensken i allmänhet, t ex att man inte får teckna en profet som levde för länge sedan och som inte var Guds (Allahs) bästa barn. Allra minst får man avbilda honom som rondellhund för då kan en 'fatwa' bli utfärdad och man kan få ett pris på sitt huvud. Som Lars Wilks.

TV4 Nyheterna kl 22 hade en banner i underkant rutan när man diskuterade rikspolischefen Anders Thornberg. Enl bannern var Polisen inte beredd på att det skulle vara kvinnor och barn med vid de våldsamma upploppen i påskas. Fast det var det ju..

Men enl Anders Thornberg var man ju inte ens beredd på att nånting skulle kunna hända öht.
Olyckligt med en rikspolischef som antingen ljuger publikt i tjänsten
-eller som har så usel kontakt med sina egna underrättelseenheter, så att deras varningar från i februari inte nådde hans öra.
Citera
2022-05-19, 23:46
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Paludan blottlägger de märkliga strukturer som ter sig totalt främmande för svensken i allmänhet, t ex att man inte får teckna en profet som levde för länge sedan och som inte var Guds (Allahs) bästa barn.

Rasmus Paludan blottlägger också polisens underlägsenhet gentemot muslimerna.

Citat från artikeln hos Samnytt:
Hur ser du på utsikten att faktiskt få hålla ditt torgmöte i Rosengård?

– Jag anser att det är alldeles omöjligt därför att polisen i region Syd älskar islam eller åtminstone så är de väldigt rädda för islam. De har ingen makt i Rosengård. Det såg vi under korankravallerna i augusti 2020 och nu även under påskhelgen trots att jag inte hade någon allmän sammankomst i Rosengård.

– Polisregion Syd är totalt rädda. Polischefen Petra Stenkula, lite ironiskt egentligen eftersom det är så många stenkulor som blir kastade mot polisen, hon är ganska rädd för invånarna i Rosengård. Jag behöver inget tillstånd för att ha en manifestation i Rosengård. Jag kan ju som alla andra svenskar åka dit och teckna Muhammed men då skulle jag bli dödad. Andra svenskar som tecknar Muhammed i Rosengård skulle också bli dödade.
Polisen är rädd för dom stökiga utlänningarna. Det borde vara tvärtom. Utlänningar som missköter sig borde vara rädda för polisen. Polisens uppgift borde vara att identifiera bråkiga utlänningar, och därefter tillse att dessa snabbt lämnar Sverige.

Det är dags att ge upp tanken på integration. Vilket intresse har svenskarna att integrera utlänningar som beter sig illa? Det borde vara i svenskarnas intresse att avlägsna utlänningar som är bråkiga.

Dom stora invandringsrelaterade problemen i samhället har skapats av tanken på integration. Nu behöver vi inte ännu mer av den problemskapande politiken.
Citera
2022-05-19, 23:47
Medlem
swebarbs avatar
dom kommer säkert placera han typ utanför stan som sist när han var här.
Citera
2022-05-20, 00:16
Medlem
undercover-racists avatar
Nog med provokationer. Det får räcka. Återinför brott mot trosfrid så får det här eländet ett slut. Finns liksom en anledning till att han inte vågar göra liknande grejer i Finland.
Citera
2022-05-20, 00:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Nog med provokationer. Det får räcka. Återinför brott mot trosfrid så får det här eländet ett slut. Finns liksom en anledning till att han inte vågar göra liknande grejer i Finland.

Samtidigt finns det en anledning till att babbar inte kastar sten på polis där.
Citera
2022-05-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Nog inte frågan om att Paludan inte vågar.
Med tanke på Finlands restriktiva hållning vad gäller invandrare, så skulle en koranbränningsturné där inte samla så mycket koranfolk.

Dessutom tror jag muslimerna i Finland har fått lära sig att om de attackerar poliser, så blir de inte bjudna på saft och bullar, utan på tukthus och rättegångar som kan inkludera att bli förnedrade genom att få bära både hand- och fotfängsel under förhandlingar.

Men visst, Finland har kvar sin blasfemilagstiftning.
Vet inte om den nånsin har tillämpats vid kränkning av nånting som haft med islam att göra.
Citera
2022-05-20, 00:57
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Rasmus Paludan blottlägger också polisens underlägsenhet gentemot muslimerna.

Citat från artikeln hos Samnytt:
Hur ser du på utsikten att faktiskt få hålla ditt torgmöte i Rosengård?

– Jag anser att det är alldeles omöjligt därför att polisen i region Syd älskar islam eller åtminstone så är de väldigt rädda för islam. De har ingen makt i Rosengård. Det såg vi under korankravallerna i augusti 2020 och nu även under påskhelgen trots att jag inte hade någon allmän sammankomst i Rosengård.

– Polisregion Syd är totalt rädda. Polischefen Petra Stenkula, lite ironiskt egentligen eftersom det är så många stenkulor som blir kastade mot polisen, hon är ganska rädd för invånarna i Rosengård. Jag behöver inget tillstånd för att ha en manifestation i Rosengård. Jag kan ju som alla andra svenskar åka dit och teckna Muhammed men då skulle jag bli dödad. Andra svenskar som tecknar Muhammed i Rosengård skulle också bli dödade.
Polisen är rädd för dom stökiga utlänningarna. Det borde vara tvärtom. Utlänningar som missköter sig borde vara rädda för polisen. Polisens uppgift borde vara att identifiera bråkiga utlänningar, och därefter tillse att dessa snabbt lämnar Sverige.

Det är dags att ge upp tanken på integration. Vilket intresse har svenskarna att integrera utlänningar som beter sig illa? Det borde vara i svenskarnas intresse att avlägsna utlänningar som är bråkiga.

Dom stora invandringsrelaterade problemen i samhället har skapats av tanken på integration. Nu behöver vi inte ännu mer av den problemskapande politiken.

Rasmus har klart för sig! Sverige har problem och han visar det!
Har inte hört någon av våra folkvalda nämna att vi borde ge upp de fruktlösa integrationsförsöken men det låter som en bra idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in