Citat:
De som hyllar Trump, hyllar nog inte honom personligen direkt utan hyllar det som han säger sig stå för. Att han sedan har modet att stå upp tämligen ensam där uppe däremot gör nog att många hyllar hans mod. Det hade varit enklare för Trump att skita i allt och bara spela golf och ägna sig åt affärer istället för att få varenda MSM skriva lögner om honom. "Ryska horor som kissat på honom på ett hotellrum i Moskva". Det är så man baxnar.
Citat:
När människor inte ser något annat val än t ex Trump så är det klart han blir hyllad. Ordet "personkult" t ex målar upp en bild av att hans följare är hjärntvättade och följer/lyder Trump vad han än säger.
Så är det inte, imo.
Skulle Trump säga något kontroversiellt så skulle han tappa många följare direkt. Så frågan är vem som styr vem...?
Så är det inte, imo.
Skulle Trump säga något kontroversiellt så skulle han tappa många följare direkt. Så frågan är vem som styr vem...?
Precis. Det är vad han säger sig representera som gör att han fyller arenor. Om han haft ett locker room snack med någon, sant eller falskt, så spelar det ingen roll när det han säger sig vilja rätta till radikalt påverkar folks vardag och framtid.
Citat:
Nu anser inte jag att våran demokrati är perfekt eller ännu mer att vårat debattklimat är perfekt på något sätt.
Det finns olika sätt att mäta demokrati och Sverige får höga betyg i dessa mätningar men inte Max och dessutom har vårat betyg faktiskt sjunkit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index
Att vi trots all har har demokrati i Europa är Storbritanniens lämnande av EU ett bevis för.
Sedan dina kommentarer och att de som inte håller med dig är hjärntvättade får och inte blivit upplysta är ju ett fattigt sätt att argumentera.
Jag har läst alldeles för mycket av dessa teorier och världsbilder. Jag hör vad du säger förstår hur du tänker och jag väljer med öppet sinne att välja en annan väg.
Finns det ett pris för den väg jag fördrar? Givetvis men jag anser det med god marginal värt priset.
Om du nu anser att du vaknat upp ur lögnen så måste du fråga dig själv: när så många inte delar min uppfattning och mina teorier kan det inte vara så att jag i själva verket lämnade sanningen och trädde in i lögnens rike?
Det finns olika sätt att mäta demokrati och Sverige får höga betyg i dessa mätningar men inte Max och dessutom har vårat betyg faktiskt sjunkit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index
Att vi trots all har har demokrati i Europa är Storbritanniens lämnande av EU ett bevis för.
Sedan dina kommentarer och att de som inte håller med dig är hjärntvättade får och inte blivit upplysta är ju ett fattigt sätt att argumentera.
Jag har läst alldeles för mycket av dessa teorier och världsbilder. Jag hör vad du säger förstår hur du tänker och jag väljer med öppet sinne att välja en annan väg.
Finns det ett pris för den väg jag fördrar? Givetvis men jag anser det med god marginal värt priset.
Om du nu anser att du vaknat upp ur lögnen så måste du fråga dig själv: när så många inte delar min uppfattning och mina teorier kan det inte vara så att jag i själva verket lämnade sanningen och trädde in i lögnens rike?
Bra för dig, kanske. Det står var och en fritt att välja den väg man tror på. Många har endast ytligt exponerats för lögnerna och då tex i samband med att DN eller SVT hånar de som talat om det och man blandar försåtligt in plattjordare och rymdödlor i kontexten för att verkligen distansera vanligt folk från att avslöja lögnerna.
Jag reflekterar med jämna mellanrum över om det är så att det är jag som är lurad, om det är jag som är missuppfattat. Många intelligenta runt mig har inte förstått det här ännu, men samtidigt så vet jag att få av dem har tid eller lust att titta på den alternativa sidan och läsa om avslöjande, se sambanden, lägga pusslet. De nöjer sig med MSM, precis som jag gjorde.
Dessutom så vaknar fler och fler upp var dag. Det finns människor runt mig som vaknat efter mig och jag har kunnat följa deras process i uppvaknandet. Det är intressant att både +60/70-åringar vaknar och det är glädjande att unga 15-25 också vaknar och verkligen inte köper kulturmarxismens lögner. Det ska bli spännande att se hur dessa unga väljer att hantera det här i framtiden.