Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Lite mera Greta-nostalgi. En tre år gammal kortare intervju med Greta av Rolling Stones om hur allt började.
https://youtu.be/F8g0zmDvxRw
Tack så mycket för alla nostalgitrippar
Hur allt började är nog känt för många till leda. Men var står allt i dag?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Fast vad Greta väljer att berätta i tal och i skrift är upp till henne! Ingen har vittnesplikt gentemot journalister och det är Greta väl medveten om.
Än så länge är hon heller inte folkvald, och även om hon kanske blir det i framtiden, så kan hon även då säga, Inga kommentarer!
I en intervju nyligen svarade Greta på frågan om hon ville bli politiker i framtiden,
Ingen aning!
Greta har ju förut sagt, att man oftast inte vet vad man vill bli som ung! Så än verkar hon fundera mycket på hur hennes liv ska bli!
Det är självklart att Greta får säga hur mycket eller hur lite hon vill och har sin fulla rätt att svara inga kommentarer! varje gång hon får en jobbig fråga. Frågan är vad det gör med förtroendet för henne och ytterst för organisationen som hon påstås ha skapat.
Jag tror att hon drar ner er andra i skiten genom att t.ex uttala sitt stöd för XR och BLM, som vanliga, hyggliga människor har kommit att avsky.
Klimatrörelsen får alltmer en rättmätig stämpel av att vara en aggressiv vänsterdito i stället för att det handlar om att rädda planeten på demokratisk väg.
Vilken privatperson, ryss eller ej, vill betala pengar till Gretas stiftelse om det är oklart vart de kommer att ta vägen?
Kan du svara på frågan om var det i världen har blivit 1,1-1,2 varmare och därmed uppstått ett helvete för befolkningen? Antar att ni får någon typ av undervisning av Greta också, hon som påstås kunna så mycket om klimatet.
Tills vidare tror jag att Greta helt enkelt bara ljög om att hon varje dag pratar med stackars utsatta människor. Jag tror att hon ljög hela svenska folket rakt i ansiktet (de som orkar titta, det vill säga).
Det är en mycket allvarlig anklagelse från min sida men Greta har å andra sidan svajat med sanningen förr.
Den dagen journalisterna tar sitt uppdrag på allvar, den dagen blir det inte roligt att heta Greta eller vara F4F-medlem. Men Greta har kanske ändå stoppat undan pengar så att det räcker och blir över för henne själv, medan ni övriga kanske kan hitta nya kompisar hos Fältbiologerna.
Slutet gott, allting gott
Men det försvarar ändå inte all klimatångest och oro som ni har hamrat i stackars barn och ungdomar.