Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-24, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vilket är värst? Ett känslorus som aldrig mer kommer att uppnås eller ett känslorus som blir allt starkare med tiden?

Man möter Gud när man förstår vad han vill och förstår hur ödesdiger den andra vägen är.

Värst är att vara I ett land fyllt av det döda där stress, oro, ångest, skam, tvivel, skuld, tvek, rädsla, ilska och meningslöshet är dominerat...

Som tur är har jag kommit förbi det mesta av det. Men det har tagit tid att hitta svaren.
Senast redigerad av .-Medveten-. 2022-05-24 kl. 08:54.
Citera
2022-05-24, 10:16
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-Medveten-.
Värst är att vara I ett land fyllt av det döda där stress, oro, ångest, skam, tvivel, skuld, tvek, rädsla, ilska och meningslöshet är dominerat...

Som tur är har jag kommit förbi det mesta av det. Men det har tagit tid att hitta svaren.

gudstro är en övernaturlig kraft som man upplever och får nyttja fördelarna av om man gör vissa saker på vissa sätt.

är man ateist ska man se det så här : (för är man ateist tror man på genetiken)

vi människor har trott på gud så länge att det förändrat vår genetiska disposition - tro på gud är nödvändigt för att vi ska hitta den dynamik våra gener är utformade för att manifestera

den som är ateist tycker oftast att det blir som att försöka behålla två motstridiga uppfattningar i huvudet samtidigt om han försöker tro på gud samtidigt som han vet att gud inte finns p g a vetenskapliga upptäckter.

men det är inte mer invecklat än att man går på gym för att inte bli sjuk eftersom man inte har ett jobb som kräver hårt fysiskt arbete längre, det är en syntetisk lösning

så på samma sätt måste vi syntetiskt ge dessa genetiskt formade mentala centra vad de behöver för att vi ska må bra, även om vi anser det bevisat att gud inte finns pga forskingens framsteg

man får bestämma sej för att leva i en fantasi för att ge sina sinnen det dom kräver för att kunna ge en själv dess bästa dynamiska balans

mycket av förvirringen gällande gud beror på de olika kyrkorna som florerar, jag talar nu om den kristna sfären.

svenska kyrkan har tvättat bort gud ur sin gudstro
likaså den katolska kyrkan, och de ortodoxa

läser man i nya testamentet det tydligt vad man ska göra och hur, för att uppleva hur det är att ta del av fördelarna med att tro på gud.

det är enkelt att förstå, men det kan inte folk för etern har mättats av de stora kyrkornas babbel och filosoferande så länge att folk sen barndomen har endast deras ord och tankar i huvudet, har dom hört något om gud har det kommit från någon av dessa tre falanger.

sammanfattat kan man säga att ovanstående kyrkor har komplicerat det enkla till döds genom att tänka ihjäl det.
Citera
2022-05-24, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
gudstro är en övernaturlig kraft som man upplever och får nyttja fördelarna av om man gör vissa saker på vissa sätt.

är man ateist ska man se det så här : (för är man ateist tror man på genetiken)

vi människor har trott på gud så länge att det förändrat vår genetiska disposition - tro på gud är nödvändigt för att vi ska hitta den dynamik våra gener är utformade för att manifestera

den som är ateist tycker oftast att det blir som att försöka behålla två motstridiga uppfattningar i huvudet samtidigt om han försöker tro på gud samtidigt som han vet att gud inte finns p g a vetenskapliga upptäckter.

men det är inte mer invecklat än att man går på gym för att inte bli sjuk eftersom man inte har ett jobb som kräver hårt fysiskt arbete längre, det är en syntetisk lösning

så på samma sätt måste vi syntetiskt ge dessa genetiskt formade mentala centra vad de behöver för att vi ska må bra, även om vi anser det bevisat att gud inte finns pga forskingens framsteg

man får bestämma sej för att leva i en fantasi för att ge sina sinnen det dom kräver för att kunna ge en själv dess bästa dynamiska balans

mycket av förvirringen gällande gud beror på de olika kyrkorna som florerar, jag talar nu om den kristna sfären.

svenska kyrkan har tvättat bort gud ur sin gudstro
likaså den katolska kyrkan, och de ortodoxa

läser man i nya testamentet det tydligt vad man ska göra och hur, för att uppleva hur det är att ta del av fördelarna med att tro på gud.

det är enkelt att förstå, men det kan inte folk för etern har mättats av de stora kyrkornas babbel och filosoferande så länge att folk sen barndomen har endast deras ord och tankar i huvudet, har dom hört något om gud har det kommit från någon av dessa tre falanger.

sammanfattat kan man säga att ovanstående kyrkor har komplicerat det enkla till döds genom att tänka ihjäl det.

Jaa samhället hat hjärntvättat oss och religionerna försöker styra oss.

Såan får ju ta sin egna väg om man vill finna "The real shit"..

Själv är jag Satanistiskt Kristen som samtidigt tror på Allah och är Ateist.

Men jag har börjat uppleva en ny känsla när jag är inne i skogen själv, speciellt vid en sjö ensam. Då upplever jag total frid tillsammans med något så stort att jag blir totalt obetydlig samtidigt som jag är en del av allt, en del av en unik kedjereaktion av vibrationer och energi som endast Gud kan skapa.

Så de e kanske Gud jag upplever där ute i skogen vid sjön ensam, MED Gud.
Citera
2022-05-24, 10:36
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Många snackar ibland om att:
"När du hittar Gud, då vet du".

Jahaa, hur fan ska jag veta att det är Gud jag hittat då?

Jag menar, det finns ju olika känslor. Vilken känsla är Gud?

Jag vet att nya känslor man aldrig upplevt kan komma senare i livet. Så de e väll en sån känsla kanske?

Jag har räknat ut att Gud har med trygghet att göra. Men endast en känsla av trygghet är nog inte att hitta Gud för isåfall hade ju alla hittat Gud halva dagarna.

Så hur känns Gud?

Gud är ingen känsla.

Du vet när du är frälst när du tror på och bekänner Jesus Kristus, Gud i mänsklig form, led på korset, begravdes och återuppstod tre dagar senare. Omvänd dig ifrån din synd, och tro på Honom, och du skall bli frälst. Det bekräftas även genom att du har frukten av Heliga Anden.

Citat:
9 För om du med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, ska du bli frälst. 10 För med hjärtats tro blir man rättfärdig, och med munnens bekännelse blir man frälst. (Romarbrevet 10)

Du har det bak-och-fram.
Man hittar inte Gud, det är Gud som kallar på en - all ära åt Gud!

Ur Johannes evangelium 6:
Citat:
28 Då sa de till honom: Vad ska vi göra så att vi kan utföra Guds verk? 29 Jesus svarade och sa till dem: Detta är Guds verk, att ni tror på honom som han har sänt.

37 Alla som min Fader ger mig ska komma till mig, och den som kommer till mig ska jag aldrig någonsin kasta ut.

44 Ingen kan komma till mig, om inte Fadern som har sänt mig drar honom, och jag ska uppväcka honom på den yttersta dagen.

65 Och han sa: Därför har jag sagt er att ingen kan komma till mig om det inte blir honom givet av min* Fader.

Den rätta frågan är: hur känns det att blivit benådad av Guds barmhartighet?

Det är blandade känslor. Beundran, kärlek, glädje, lycka, hopp, storslagenhet, trygghet, förväntan.
Men även sorg för ens synd och de som inte är frälsta.
Citera
2022-05-24, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dragkejda
Gud är ingen känsla.

Du vet när du är frälst när du tror på och bekänner Jesus Kristus, Gud i mänsklig form, led på korset, begravdes och återuppstod tre dagar senare. Omvänd dig ifrån din synd, och tro på Honom, och du skall bli frälst. Det bekräftas även genom att du har frukten av Heliga Anden.

Du har det bak-och-fram.
Man hittar inte Gud, det är Gud som kallar på en - all ära åt Gud!

Ur Johannes evangelium 6:

Den rätta frågan är: hur känns det att blivit benådad av Guds barmhartighet?

Det är blandade känslor. Beundran, kärlek, glädje, lycka, hopp, storslagenhet, trygghet, förväntan.
Men även sorg för ens synd och de som inte är frälsta.

Jag har blivit Frälst 1 gång för 3 år sen. Det varade i 1 vecka och det kändes som att jag fick en psykos. Tiden stannade och alla detaljer i världen var så vackra att jag bara kunde sitta ute i naturen och bara njuta av att jag bara existerade.

Men sen försvann "frälsnings kånslan". Han som sa att jag blev Frälst träffade jag aldrig mer och då jag flyttade från ett behandlingshem jag bodde på.

Men nu efter 3 års KBT och personligt hårt arbete så börjar den där känslan komma tillbaka ibland.

Den varar inte konstant i 1 vecka som förra gången utan nu kan den komma lite då o då när jag minst anar det.

Så jag kanske håller på att bli "frälst" igen. Eller så håller jag bara på att komma ut ur en psykos. Aja vem fan bryr sig. De e nice när man upplever den där "friden" i själen iallafall.
Citera
2022-05-24, 11:06
Medlem
Citat:
Många snackar ibland om att:
"När du hittar Gud, då vet du".

Jahaa, hur fan ska jag veta att det är Gud jag hittat då?

Jag menar, det finns ju olika känslor. Vilken känsla är Gud?

Jag vet att nya känslor man aldrig upplevt kan komma senare i livet. Så de e väll en sån känsla kanske?

Jag har räknat ut att Gud har med trygghet att göra. Men endast en känsla av trygghet är nog inte att hitta Gud för isåfall hade ju alla hittat Gud halva dagarna.

Så hur känns Gud?

Det känns som det är möjligt att älska Gud.
Citera
2022-05-24, 11:15
Medlem
Knastratts avatar
När man blir en del av allt. Det blir man genom att upphöra med alla ritualer och vara i nuet. Där ligger hypernuet som är vägen till Enhet.
Citera
2022-05-24, 15:14
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Jag har blivit Frälst 1 gång för 3 år sen. Det varade i 1 vecka och det kändes som att jag fick en psykos. Tiden stannade och alla detaljer i världen var så vackra att jag bara kunde sitta ute i naturen och bara njuta av att jag bara existerade.

Men sen försvann "frälsnings kånslan". Han som sa att jag blev Frälst träffade jag aldrig mer och då jag flyttade från ett behandlingshem jag bodde på.

Men nu efter 3 års KBT och personligt hårt arbete så börjar den där känslan komma tillbaka ibland.

Den varar inte konstant i 1 vecka som förra gången utan nu kan den komma lite då o då när jag minst anar det.

Så jag kanske håller på att bli "frälst" igen. Eller så håller jag bara på att komma ut ur en psykos. Aja vem fan bryr sig. De e nice när man upplever den där "friden" i själen iallafall.

Baserat på vad du skrev, så låter det som en falsk konvertering.

Citat:
18 Kära barn*, nu är den sista tiden. Och såsom ni har hört att antikrist ska komma, så har också redan många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden. 19 Från oss har de gått ut, men de var inte av oss. För om de hade varit av oss, hade de stannat kvar hos oss. Men detta skedde för att det skulle bli uppenbart att inte alla är av oss. 20 Men ni är smorda av den Helige och vet allt*. 21 Jag har inte skrivit till er därför att ni inte vet sanningen, utan därför att ni känner den, och att ingen lögn kommer från sanningen. 22 Vem är lögnaren, om inte den som förnekar att Jesus är Kristus? Den är antikrist som förnekar Fadern och Sonen. 23 Var och en som förnekar Sonen har inte heller Fadern. Den som bekänner Sonen har också Fadern.* 24 Låt därför det som ni har hört från början förbli i er. Om det som ni har hört från början förblir i er, så ska också ni förbli i Sonen och i Fadern. 25 Och detta är det löfte som han har lovat oss, det eviga livet. 26 Detta har jag skrivit till er med tanke på dem som förför er. 27 Och den smörjelse som ni har fått av honom förblir i er och ni har inte behov av att någon undervisar er. Utan såsom samma* smörjelse lär er om allting, så är det sant och inte lögn. Och såsom den har lärt er, så ska** ni förbli i honom. (1a Johannesbrevet 2)

Försaka din synd. Lägg din tillit i Jesus och vad Han gjort på korset.

Kalla på Honom och be om förlåtelse för din synd. Be om ett nytt härta som älskar rättfärdighet.

Citera
2022-05-24, 15:45
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Jaa samhället hat hjärntvättat oss och religionerna försöker styra oss.

Såan får ju ta sin egna väg om man vill finna "The real shit"..

Själv är jag Satanistiskt Kristen som samtidigt tror på Allah och är Ateist.

Men jag har börjat uppleva en ny känsla när jag är inne i skogen själv, speciellt vid en sjö ensam. Då upplever jag total frid tillsammans med något så stort att jag blir totalt obetydlig samtidigt som jag är en del av allt, en del av en unik kedjereaktion av vibrationer och energi som endast Gud kan skapa.

Så de e kanske Gud jag upplever där ute i skogen vid sjön ensam, MED Gud.

Tja, vem vet,,,
Citera
2022-05-24, 17:20
Medlem
Hur känns Mats Filipson? gud känns inget alls, precis som jordgubbar. Jag tror hen känns/kändes som en utomjordisk professor/vetenskapsman eller så var det robotar, vem fan orkar hänga kvar i miljarder med år.

En gång fick jag en väldigt stark ingivelse att säga "By the mandate of heaven, I cast you down" varför vet jag inte, visste inte ens att jag hade himlens mandat & vad det innebär. Kände ingen speciellt religiös känsla som jag även som ateist kan få av vissa bibel citat.
Senast redigerad av gudhuvud 2022-05-24 kl. 17:26.
Citera
2022-05-24, 18:20
Medlem
early.birds avatar
Jag tror att du känner av när han är i din närhet.

________
Who came first? The prayer or God?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här