Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-10, 02:37
Medlem
jymdjakets avatar
Den riktiga -gaten är att många svenskar verkar djupt osäkra och tar vid sig på riktigt. Har vi svårt att ta ens gliringar?
Citera
2022-06-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fast det är ju enbart påhittat av psykfall som dig, som till varje pris vill pissa på svenskar.
Eh eller så tycker resten av världen att vi är märkliga?

Varför är det så svårt att erkänna att dina värderingar är helt uppåt väggarna och att Svenskar är jävligt märkliga? Snåla, konstiga, bjuder inte, spottar på gatan, pissar överallt. ha ha
Citera
2022-06-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fast det är ju enbart påhittat av psykfall som dig, som till varje pris vill pissa på svenskar.
Eller så lever vi i 2022 och tycker att det finns visa sedvänjor vi kan kasta i soptunnan.
Citera
2022-06-10, 14:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Eh eller så tycker resten av världen att vi är märkliga?

Varför ska vi bry oss om det?
Citera
2022-06-10, 14:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Eller så lever vi i 2022 och tycker att det finns visa sedvänjor vi kan kasta i soptunnan.

Varför ska vi kasta visa sedvänjor i soptunnan?
Citera
2022-06-10, 17:28
Medlem
happyjoys avatar
1: Jag ville inte ha skiten Jonas föräldrar serverade men han hade en jävligt fin Märklinjärnväg.
2: Vi ungar åt hemma för att samla familjen, avrunda dagen och planera för morgondagen.

Är detta så jävla svårt att förstå?
Citera
2022-06-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Det är ganska patetiskt kul hur invandrare håller på egentligen. De kan gärna flytta hem igen och bjuda bäst de vill i sina egna länder, så slipper de klaga så inihelvete.
Det inte invandrare som "vänta på rummet" det kalle, Jesper 😀
Citera
2022-06-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Bra det här med att kolla andra folks kulturer. Jag har varit hemma hos flera familjer som tillber någon gud liggande på en matta. Vad jag förstår så äter dom sin mat med bara en hand . Ja och jag vet vad dom gör med den andra handen också .men när man lånat deras toa för att slå en drill så är det alltid nåt som slår mig. Det finns inget toapapper. Wtf. Ibland har jag sett en massa stenar liggande på toaletterna ? Finns det någon som kan förklara hur det ligger till.
Vatten?? Fanns här långt innan "toa papper" 😀
Citera
2022-06-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Det inte invandrare som "vänta på rummet" det kalle, Jesper 😀

Ja men det är ju ni som klagar, det var en afrikansk tjej som
började klaga på oss svenskar.

Jag hittade en intressant undersökning om vilket land som har den populäraste befolkningen, Sverige låg högt för några år sen men vi kanske inte är så populära längre, inte vet jag.

In 2016, the Reputation Institute ranked Sweden, Canada, and Switzerland as the most reputable countries in the world. The Institute's ranking is based on the collective opinions of 48,000 people surveyed throughout the G8* countries.
According to the Reputation Institute, a country has a strong reputation if people perceive the country as having an advanced economy, appealing environment, and effective government or admire, trust, or feel esteem toward the country. These perceptions and feelings are based on people's direct experience, stereotypes, and the country's actions.
Positive experience and stereotypes are the result of a country's performance across social, political, and economic spheres. Nine of the 10 most reputable countries are considered to be among the happiest nations in the world; eight of the 10 have the highest social progress and lowest corruption levels worldwide; and six of the 10 score highest on transparency in the media ratings.
Top ranked Sweden has the highest ratings worldwide on press freedom, environmental performance, and gender equality. As for other top ranking countries, Canada is rated high in social progress, Switzerland in happiness, and Australia in peace.
Citera
2022-06-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ja men det är ju ni som klagar, det var en afrikansk tjej som
började klaga på oss svenskar.

Jag hittade en intressant undersökning om vilket land som har den populäraste befolkningen, Sverige låg högt för några år sen men vi kanske inte är så populära längre, inte vet jag.

In 2016, the Reputation Institute ranked Sweden, Canada, and Switzerland as the most reputable countries in the world. The Institute's ranking is based on the collective opinions of 48,000 people surveyed throughout the G8* countries.
According to the Reputation Institute, a country has a strong reputation if people perceive the country as having an advanced economy, appealing environment, and effective government or admire, trust, or feel esteem toward the country. These perceptions and feelings are based on people's direct experience, stereotypes, and the country's actions.
Positive experience and stereotypes are the result of a country's performance across social, political, and economic spheres. Nine of the 10 most reputable countries are considered to be among the happiest nations in the world; eight of the 10 have the highest social progress and lowest corruption levels worldwide; and six of the 10 score highest on transparency in the media ratings.
Top ranked Sweden has the highest ratings worldwide on press freedom, environmental performance, and gender equality. As for other top ranking countries, Canada is rated high in social progress, Switzerland in happiness, and Australia in peace.
Ni?? Afrikanen är bara en person och många svenskar som upplevt det håller med henne 😔

Ingen kultur perfekt!!
Citera
2022-06-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ni?? Afrikanen är bara en person och många svenskar som upplevt det håller med henne 😔

Ingen kultur perfekt!!

Jag har inte upplevt det här själv iallafall så det är orättvist att påstå detta. Invandrare klagar ofta på oss svenskar, de kan dra härifrån. Åk hem till era hemländer och bjud på mat.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2022-06-10 kl. 18:05.
Citera
2022-06-10, 18:45
Medlem
Citat:
Jag har inte upplevt det här själv iallafall så det är orättvist att påstå detta. Invandrare klagar ofta på oss svenskar, de kan dra härifrån. Åk hem till era hemländer och bjud på mat.
Om du inte upplevt det bra men många har är fakta!! Finns en miljon trådar om invandrare och ni klarar inte ens en om svenskar 🤣

Men bra du slutar hyckla och erkänner du vill inte ha invandrare här punkt slut 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in