Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
I vanlig ordning förvirrat svammel från denne skribent som borde stängas av för sitt närmast sjukliga spammande av falska rykten:
https://www.energi.se/artiklar/2022/...-energisystem/
Vad ingår där?
Är det bara rörelsekostnader?
Eller kapitalkostnader, avskrivningar, reparationer, uppgraderingar underhåll?
I Frankrike har man haft en kapacitetsfaktor under 50%. Vad innebär det för lönsamheten?
Det får man inget svar på. Men det var det jag tog upp. Men att svara på frågan var nog för komplicerat för LaurentiusLucidor.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Hä gå int å förklar för de som inte begrip...
Jodå, det går. Jag brukar göra det.
Men för den del så hjälper ju inte det. De sitter fast i trossatser och de väger tyngre än fakta. Så de kan inte ta till sig informationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Byfånen är du. Nedläggningen av planerbara energislag är vad som gett upphov till den panik som nu sprider sig i den gröna idiotins förlovade land Tyskland.
Men visa det då.
(Den som tror att LaurentiusLucidor kan visa den enklaste sak kan ställa sig i skamvrån redan nu).
Jag har visat motsatsen.
En prisuppgång på 1900% på naturgas är det som är orsaken.
Men det är då obegripligt för folk vars trossatser säger annat. Dom kommer att säga att Tyskland har öka effektproduktionen från 120 GW till 220 GW är orsaken till höga elpriser. Att det skulle behöva finnas någon logik bakom är inget bivillkor för dom. Det räcker med att påstå.