Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-17, 14:07
Medlem
Tja, jag har kort sträng, orkar inte läsa igenom 600+ sidor, salvan man får är det någon som provat den på strängen med lyckat resultat? Att klippa den skrämmer mig något enormt och då framförallt sprutorna då jag näranog svimmar av sprutor i armen.
Citera
2022-08-19, 17:36
Medlem
Moldaviens avatar
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av DansarLambada
Hej! Det har nu gått 9 dagar sedan jag gjorde en hel omskärning. Denna tråd har varit till stor hjälp då urologen i mitt fall inte gav några tips alls på efterbehandling utan tyckte att jag kunde köra på som vanligt redan dagen efter.

Det känns som att det har läkt otroligt bra och senaste 4 dagarna har jag enbart kört kalsonger utan något vaselin eller kompresser förutom någon enstaka natt. Nu har jag dock problemet att ollonet börjar bli oerhört torrt. Är detta för att jag slutat använda vaselin? Och vad har ni för tips för att motverka detta.

Ett annat problem är att penisskaftet luktar riktigt illa. Det är ingen infektion (tror jag) utan det är den delen närmast kroppen som är orörd, som luktar riktigt äckligt. Är detta för att jag inte (av förklarliga skäl) tvättat mig noggrant där nere på 10 dagar? Sköljer självklart med ljummet vatten efter varje urinering, men det är ju ingen riktig tvätt av området.

Tacksam för svar!

Ollonet kan ett tag efter omskärelsen uppfattas som torrt, och det är ju de facto så att inget längre kommer hålla det fuktigt, men "torrheten" bör ändå avta något, eftersom det är en produkt av att huden där håller på att bli lite hårdare.

Försäkra dig verkligen om att lukten inte kommer från operationsområdet. I synnerhet eventuell vätska därifrån skall INTE lukta, då det kan vara ett tecken på infektion.

Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Tja, jag har kort sträng, orkar inte läsa igenom 600+ sidor, salvan man får är det någon som provat den på strängen med lyckat resultat? Att klippa den skrämmer mig något enormt och då framförallt sprutorna då jag näranog svimmar av sprutor i armen.

Har aldrig hört någon säga att det skulle fungera med någon sådan salva. Operationen är ungefär den enklaste som kan utföras på en människa. M.a.o. inget att jaga upp sig över. En del gör det till och med på sig själva i en i princip blodfri variant: https://www.male-initiation.net/libr...lum_tying.html

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-08-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hej,
Har aldrig hört någon säga att det skulle fungera med någon sådan salva. Operationen är ungefär den enklaste som kan utföras på en människa. M.a.o. inget att jaga upp sig över. En del gör det till och med på sig själva i en i princip blodfri variant: https://www.male-initiation.net/libr...lum_tying.html

Vänligen,
Moldavien

Det är framförallt sprutan som skrämmer mig, enligt det jag skummat igenom i tråden så går den rakt in på nersidan ollonet, snoppen drar ju ihop sig så långt att den inte syns av bara tanken 😬
Citera
2022-08-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
God morgon,

Det är korrekt att en "hög" omskärelse där en stor del av den inre förhuden bevaras kan behöva så mycket tid, men då menas i regel att det ser "naturligt" ut, alltså som att man varit omskuren hela livet, exempelvis att ärret inte alls är framträdande längre, förutsatt då att omskärelsen är utfört på ett bra sätt.

Läkaren kan ordinera mediciner såväl som sätt att hålla din penis när du sover--svullnaden består vanligen av blod som "fångats" i den inre förhuden. Stör det hela dig inte, och ditt sexualliv fungerar och det inte skaver och irriteras mer än det gör som nyomskuren i byxorna så finns det nog inga större risker med att vänta med läkarbesöket.

Vänligen,
Moldavien

Idag var jag på återbesök hos läkaren som gjorde min operation i slutet av november, han tycker allt såg bra ut. Är väl kanske jag som missbedömt badring, han sa de brukar se ut så när man lämnar kvar så mycket hud. Han ville inte ta för mycket, för de blir så stramt.

Dock är de svårt att få förhuden att vara kvar i ”hundörat-läget” eller va man ska kalla de. Den åker gärna tillbaka bakom ollonet så de ser ut som den där badringen. Tänker ollonet blir ju lite känsligt när de inte är förhud som skyddar . Har du några tips där ?
Mvh spoon
Citera
2022-08-26, 00:56
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoon2929
Idag var jag på återbesök hos läkaren som gjorde min operation i slutet av november, han tycker allt såg bra ut. Är väl kanske jag som missbedömt badring, han sa de brukar se ut så när man lämnar kvar så mycket hud. Han ville inte ta för mycket, för de blir så stramt.

Dock är de svårt att få förhuden att vara kvar i ”hundörat-läget” eller va man ska kalla de. Den åker gärna tillbaka bakom ollonet så de ser ut som den där badringen. Tänker ollonet blir ju lite känsligt när de inte är förhud som skyddar . Har du några tips där ?
Mvh spoon

Hej,

Vad bra att läkaren var nöjd. Då har du nog inte mycket att oroa dig för i det avseendet.

Vid den genomsnittliga omskärelsen lämnas ollonet konstant blottat, vilket är något man får vänja sig vid. Efter ett tag tänker du inte längre på det, men naturligtivs får du lite sämre känsel i samband med detta. Detta har för min egen del haft en positiv inverkan på det sexuella.

Är man av en annan uppfattning kan man töja ut huden igen, det finns en hel drös hemsidor om det. Det finns även gummihuvor du kan köpa att ha över ollonet.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-08-29, 17:50
Medlem
anarchykids avatar
Har läst nästan 500 sidor av denna tråd nu och nu är det själv min tur att göra en omskärelse, det blir en full för mig och tänkte fråga er här som gjort en vad ni kan ge för tips och saker man kan tänka på efter operationen.

Har läst om allt från blodiga lakan till blöjor för vuxna, vad är ert bästa tips/bra att tänka på efter operationen?

/kid
Citera
2022-08-30, 09:02
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarchykid
Har läst nästan 500 sidor av denna tråd nu och nu är det själv min tur att göra en omskärelse, det blir en full för mig och tänkte fråga er här som gjort en vad ni kan ge för tips och saker man kan tänka på efter operationen.

Har läst om allt från blodiga lakan till blöjor för vuxna, vad är ert bästa tips/bra att tänka på efter operationen?

/kid

Hej,

Följ läkarens rekommendationer. Det skiljer sig åt en del beroende på hur omskärelsen utförs. Har du något bakomliggande problem eller vill du bara vara omskuren? Tänker du dig göra det hos en privat klinik?

Så mycket blodvite är inte det vanliga.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-08-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Det är framförallt sprutan som skrämmer mig, enligt det jag skummat igenom i tråden så går den rakt in på nersidan ollonet, snoppen drar ju ihop sig så långt att den inte syns av bara tanken 😬

Jag var också lite oroad inför sprutan men den var långtifrån så farlig som jag föreställde mig.
I princip som ett getingstick som går över väldigt snabbt.

Man tittar inte på när nålen punkterar huden så man slipper det visuella eftersom man inte ser var den tränger in.
Citera
2022-08-30, 17:25
Medlem
Blir snoppen lite grövre då när inget håller tillbaka???
Citera
2022-08-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Hade själv samma problem som du, men den sprack vid första samlaget.
Då sprack den på ovansidan, och det syns väl ett litet ärr där idag...

Fick aldrig några problem efter eller nu.

Blir snoppen lite grövre om inget håller tillbaka?
Citera
2022-08-30, 17:27
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Citat:

/kid

Gör det inte, fullständigt onödigt ingrepp som orsakar ett successivt känseltapp och ökar risk för erektil dysfunktion efter några år pga detta. Man kan göra en halv/partiell omskärelse med litet snitt enbart, ifall man har trång förhud.
Citera
2022-08-30, 21:08
Medlem
Citat:

/kid
Har gått nästan ett år sen jag gjorde min.

Skulle säga att det viktiga är att du vet hur du vill ha det, att läkaren ger ett förtroendeingivande intryck och att ni kan kommunicera kring dina önskemål eller funderingar.

Finns ju olika stilar som low/high samt loose/tight.

Köp hem kompresser och vitt vaselin att ha efter ingreppet. Alvedon kan vara bra första dagen/dagarna ifall det gör ont.

Ett vanligt råd är att ha penisen riktad uppåt efter ingreppet för att svullnaden ska lägga sig snabbare.

Det kan vara bekvämt med mansbindor (t.ex Abena Man) att ha i kallingarna första tiden för att få bra stadga, slippa rörelse och kontakt med tyget.

Jag hade ingen aktiv blödning efteråt utan det var mer att det kunde komma någon blodfläck vid kontakt vid tillfällen.

Tålamod är också viktigt, tiden går rätt långsamt medan man väntar på att läka klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in