2022-08-28, 09:30
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta tror jag hellre vill bli liknad vid en ananas, för ananas gillar hon skarpt! Mandariner har jag däremot aldrig sett Greta tugga på, men vem vet, det kanske kan bli aktuellt för hennes del. Smaken kan som bekant förändras, vilket även så klart gäller Gretas smak!

Tror verkligen Greta att du vill bli liknad vid en ananas? Finns det några likheter mellan dig och en sådan? Fast det kanske bör du avhandla i en egen tråd.
2022-08-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hellströms tilltag verkar inte varit speciellt poppis. Undrar hur en turnerande artist tänker? Varför ställer inte bara Hellström in sina konserter och spar på el, publikens transporter? Att Greta som lider av ett handikapp inte förstår hur det hänger ihop har vi förstått vid det här laget. Att Håkan Hellström inte gör det är desto mer förvånande? Eller hycklar han

Läste en kommentar i DN att HH hade ”gjort en insats för klimatet” bara genom att släppa upp fem slafsiga vänsteryngel på scenen. Men visst, om Malena står upp för ”alla människors lika värde” och Greta ska ”make the impossible” med festivalbesökarna i Glastonbury så varför inte?

Att alla tre är stora hycklare är en lågoddsare.

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Vad är gradskillnaden mellan avancerad dans, verkligt avancerad dans, ytterst avancerad dans och verkligt ytterst avancerad dans - om du skulle transponera dessa av dina begrepp på Greta?

Nu får Inspiratoeren något att bita i, lagom till frukosten

Han kan ju också förklara hur Gretas strumpor kan bli smutsiga när hon alltid använder skor utomhus (helst knallröda). Utom när hon sparkar av sig dem på ett dansgolv, förstås.

Vi väntar ivrigt på hans svar. Men vi vill givetvis inte stressa honom
2022-08-28, 09:31
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har precis fått skickat till mig en video där Greta och Svante mumsar på Satsumas. Mandarier är inte direkt PK vilket du borde känna till. Men det är sådant som vi som känner Greta på riktigt har kunskap om.

Närodlade mandariner är PK. Greta kan tugga på sådana.
2022-08-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag är som Sanna Marin, jag vill tro andra om gott.

Om någon som påstår sig vara nära allierad med Greta också lämnar detaljerade uppgifter om hennes avancerade kosack- och moonwalk-danser på ett ishalkigt Mynttorget, så utgår jag från att de är sanna.

Att Greta tycks tänja på sanningen ibland är en sak. Men man ska väl ändå inte utgå från att hennes soul friends är av samma skrot och korn och kokar ihop diverse fantasifoster?
Jag hade varit mer intresserad av hennes påstående att hon kan se osynliga molekyler i atmosfären
2022-08-28, 09:37
Medlem
Citat:
Tror verkligen Greta att du vill bli liknad vid en ananas? Finns det några likheter mellan dig och en sådan? Fast det kanske bör du avhandla i en egen tråd.

Kantig, taggig och hård med murriga färger är väl vad som kännetecknar en ananas. Medan en mandarin är rund, mjuk och go i varma orange nyanser.

En vattenmelon är däremot grön på utsidan och röd inuti, dvs Greta i ett nötskal. Gillar hon melon, btw? Också långväga importer så det borde väl falla henne på läppen?
2022-08-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag hade varit mer intresserad av hennes påstående att hon kan se osynliga molekyler i atmosfären

Det tar vi också gärna emot, ja.

Mera sånt !!!
2022-08-28, 09:40
Medlem
Giant Squids avatar
Greta var inte med på gruppbilden på Climate Live insta ifrån Linköping. Det var väl Ullevi som gällde där.
Men hon överraskar ständigt.
Linköpingskidsen verkade ha haft roligt. Det känns tryggt att det finns några ur de nya generationerna som bryr sig om vettiga ämnen.
Nästa fredag är det Climate Live i just Göteborg, kommer Greta dyka upp där, eller hittar hon på något annat?
Senast redigerad av Giant Squid 2022-08-28 kl. 09:46.
2022-08-28, 09:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Närodlade mandariner är PK. Greta kan tugga på sådana.
I såfall ska nog Greta äta Clementine som odlas i sydeuropa.
Mandarin är väldigt kinesiskt klingande.
Jag tror Greta äter lite helsvenska äpplen ibland och krusbär.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-08-28 kl. 09:49.
2022-08-28, 10:05
Medlem
Citat:
Greta var inte med på gruppbilden på Climate Live insta ifrån Linköping. Det var väl Ullevi som gällde där.
Men hon överraskar ständigt.
Linköpingskidsen verkade ha haft roligt. Det känns tryggt att det finns några ur de nya generationerna som bryr sig om vettiga ämnen.
Nästa fredag är det Climate Live i just Göteborg, kommer Greta dyka upp där, eller hittar hon på något annat?

Lite svårt även för en gudinna att teleportera sig 30 mil eller vad det kan vara mellan städerna. (Det kan också ha varit så att hon försökte men tågen var ”cancelled” eller att hon inte fick någon sittplats. Ska man vara otursförföljd så ska man.)

Det är förstås underbart om de östgötska kidsen hade roligt. Det hade de säkert kunnat ha i Fältbiologerna eller Ung vänster också (eller i MUF, för den delen). Nu råkade de snöa in sig på klimatfrågan. Frågan är om de kommer att göra någon skillnad och lyckas med konststycket att sänka CO2-utsläppen. Har de börjat med sig själva?

Citat:
I såfall ska nog Greta äta Clementine som odlas i sydeuropa.
Mandarin är väldigt kinesiskt klingande.
Jag tror Greta äter lite helsvenska äpplen ibland och krusbär.

Tycker Greta att det är viktigt att vara PK? Även vid valet av frukt?
2022-08-28, 10:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Lite svårt även för en gudinna att teleportera sig 30 mil eller vad det kan vara mellan städerna. (Det kan också ha varit så att hon försökte men tågen var ”cancelled” eller att hon inte fick någon sittplats. Ska man vara otursförföljd så ska man.)

Det är förstås underbart om de östgötska kidsen hade roligt. Det hade de säkert kunnat ha i Fältbiologerna eller Ung vänster också (eller i MUF, för den delen). Nu råkade de snöa in sig på klimatfrågan. Frågan är om de kommer att göra någon skillnad och lyckas med konststycket att sänka CO2-utsläppen. Har de börjat med sig själva?

Tycker Greta att det är viktigt att vara PK? Även vid valet av frukt?
Det tar 3 timmar och 20 minuter med tåget.
Så Greta hade nog lyckats klämma in både och.
Jag inser att du tycker det är besvärande med att ungdomar har roligt samtidigt som de försöker göra något gott. Kanske något som saknats i din uppväxt?
2022-08-28, 10:35
Medlem
Citat:
Det tar 3 timmar och 20 minuter med tåget.
Så Greta hade nog lyckats klämma in både och.
Jag inser att du tycker det är besvärande med att ungdomar har roligt samtidigt som de försöker göra något gott. Kanske något som saknats i din uppväxt?

Det var nog inga större fel på min uppväxt men mig veterligen handlar inte den här tråden om mig.

Jag ställer mig lite frågande till att de ”försöker göra något gott”. På vilket sätt då? Att genom, som Gudinnan Greta herself, lägga upp selfies på sociala medier och dunka varandra i ryggen?

Har de sänkt sina egna klimatavtryck så mycket som möjligt? Har de läst böcker om geologi och klimathistoria? Vet de vad Parisavtalet skulle leda till?

Har de ens lyssnat på deras ”Primus Inter Pares” och skolstrejkar varenda fredag? (Hon själv bara låtsas ju.) Om ja, varför är då inte Greta så snäll att hon retweetar deras oförtröttliga kamp så att andra kan få ta del av den?

Varför är det mycket viktigare att lägga upp bilder på sig själv? Är hon narcissist också, ovanpå allt annat?
2022-08-28, 10:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det var nog inga större fel på min uppväxt men mig veterligen handlar inte den här tråden om mig.

Jag ställer mig lite frågande till att de ”försöker göra något gott”. På vilket sätt då? Att genom, som Gudinnan Greta herself, lägga upp selfies på sociala medier och dunka varandra i ryggen?

Har de sänkt sina egna klimatavtryck så mycket som möjligt? Har de läst böcker om geologi och klimathistoria? Vet de vad Parisavtalet skulle leda till?

Har de ens lyssnat på deras ”Primus Inter Pares” och skolstrejkar varenda fredag? (Hon själv bara låtsas ju.) Om ja, varför är då inte Greta så snäll att hon retweetar deras oförtröttliga kamp så att andra kan få ta del av den?

Varför är det mycket viktigare att lägga upp bilder på sig själv? Är hon narcissist också, ovanpå allt annat?
Vem är "Gudinnan" Greta? Varför skriver du så, har du fått det ifrån någon soulmate eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in