Jag har access till IFPI databas och jag har kollat och ingen låt av Agent Unprejudiced (eller som heter "Golden Chance") är certifierad (och låten var inte på sverigetopplistan)
Hans musik label "Soundlab Vipera" (eller "Vipera Records" ibland) har ingenting att göra med Epic Records.
Jag älskar hans IMDb Bio skrivit av "Carlito Hayek Firo" aka Carlos själv såklart
Jag har access till IFPI databas och jag har kollat och ingen låt av Agent Unprejudiced (eller som heter "Golden Chance") är certifierad (och låten var inte på sverigetopplistan)
Hans musik label "Soundlab Vipera" (eller "Vipera Records" ibland) har ingenting att göra med Epic Records.
Jag älskar hans IMDb Bio skrivit av "Carlito Hayek Firo" aka Carlos själv såklart
Undrar varför ’Eugene Haze’ kommenterar att han har skrivit det instrumentala på alla Hjalmars musik videos på youtube. Kan det vara så att HH rakt av har stulit någon hobbymusikers egna verk till sitt egna förfogande? 😂
Hade lite förhoppningar om att killen faktiskt bättrat sig iom tvångsvården men så blev det alltså inte. Samma vanföreställningar och lögner som tidigare. Och samma egenartade retorik där han skall "rätta" alla som genomskådat honom. Sista kapitlet är ännu inte skrivet om Hjalmar Högberg, och det lär ju inte bli något lyckligt slut heller. Killen verkar oförmögen att ta tag i sitt liv så han kör på i sin fantasivärld där han är en omtyckt artist och ser bättre ut än Bill Skarsgård..
Undrar varför ’Eugene Haze’ kommenterar att han har skrivit det instrumentala på alla Hjalmars musik videos på youtube. Kan det vara så att HH rakt av har stulit någon hobbymusikers egna verk till sitt egna förfogande? 😂
Jag har kollat på STIM nu och de flesta av hans låtar har skrivit av Hjalmar Carlos Högberg och Henry Ihander a.k.a Eugene Laze - Eugene fick kredit
Det finns en (osläppt?) Agent U låt som heter "All Lives Matter", ganska nyfiken av den låt
Hade lite förhoppningar om att killen faktiskt bättrat sig iom tvångsvården men så blev det alltså inte. Samma vanföreställningar och lögner som tidigare. Och samma egenartade retorik där han skall "rätta" alla som genomskådat honom. Sista kapitlet är ännu inte skrivet om Hjalmar Högberg, och det lär ju inte bli något lyckligt slut heller. Killen verkar oförmögen att ta tag i sitt liv så han kör på i sin fantasivärld där han är en omtyckt artist och ser bättre ut än Bill Skarsgård..
Det som står på imdb.com är fakta till skillnad från ert billiga skvaller här och jag har kollat upp vem Carlito Hayek är
Eugene Laze och Hjalmar jobbar ihop så han har inte snott något
Jag har kollat ifpi och stim men Golden Chance var på Sverigetopplistan
Det som står på imdb.com är fakta till skillnad från ert billiga skvaller här och jag har kollat upp vem Carlito Hayek är
Det är skådespelaren Salma Hayeks kusin
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikmagnus21
Eugene Laze och Hjalmar jobbar ihop så han har inte snott något
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikmagnus21
Jag har kollat ifpi och stim men Golden Chance var på Sverigetopplistan
Den sålde Guld 2015 tack vare ITunes
Hjalmar Carlos Högberg är varken artist, skådespelare eller musiker. Åtminstone inte om vi använder ett normalt tänkesätt kring dessa titlar. Hans små upptåg på internet med att låtsas vara det lurar nog ingen. Hans artistiska försök, t.ex. med att sjunga, är skrattretande dåliga. Och inget av de kända namn som han gärna droppar skulle ta i honom med tång.
Därför att han är en dömd sexualbrottsling och tvångsvårdad mentalpatient. En loser.
Hjalmar Carlos Högberg är varken artist, skådespelare eller musiker. Åtminstone inte om vi använder ett normalt tänkesätt kring dessa titlar. Hans små upptåg på internet med att låtsas vara det lurar nog ingen. Hans artistiska försök, t.ex. med att sjunga, är skrattretande dåliga. Och inget av de kända namn som han gärna droppar skulle ta i honom med tång.
Därför att han är en dömd sexualbrottsling och tvångsvårdad mentalpatient. En loser.
Haha! Undrar hur många lager av självförnekelse och kognitiv dissonans snubben går igenom när han läser dessa inlägg. Kan inte vara lätt att styras så mycket av sitt ego.
Har hittat en bild en ”främling” på nätet har klistrat ihop för att rentvå Hjalmars namn. För en åskådare så blir det surrealistiskt komiskt hur en ’människa’ bär sig åt. http://www.bilddump.se/bilder/201512...26.236.189.png
HH ute från vården på K vilket datum, vilken månad då? Detta trots att K:s chefsöverläkare senast i maj i år om HH beskrivit "att risken för återfall i allvarlig brottslighet är fortsatt hög om vården skulle komma att avslutas"?
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hade lite förhoppningar om att killen faktiskt bättrat sig iom tvångsvården men så blev det alltså inte. [...] Sista kapitlet är ännu inte skrivet om [HH], och det lär ju inte bli något lyckligt slut heller.
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
[...] han är en dömd sexualbrottsling och tvångsvårdad mentalpatient. En loser.
För bara knappa fyra månader sedan, i början av maj i år - i senaste domen om HH - beskrivdes att HH fortfarande lider av en allvarlig psykisk störning och att risken för återfall i allvarlig brottslighet är fortsatt hög om vården skulle komma att avslutas. HH medgav inför den domen att den slutna rättspsykiatriska vården skulle fortsätta.
Då HH har LRV-vård utan SUP verkar HH - om det som skrivits av vissa i tråden stämmer - ha skrivits ut [av chefsöverläkaren på K] efter maj-domen. Frågan är när det skedde och vad för planering HH skrevs ut med? Intressant alltså att HH skrivits ut så kort tid efter att chefsöverläkaren till förvaltningsrätten uppgivit att risken för återfall i allvarlig brottslighet är fortsatt hög om att vården skulle komma att avslutas.
Citat:
Ursprungligen postat av Akvavitae
Har ingen aning utöver dessa jag har haft kontakt med från K och vad jag läst i den här tråden. Han är ute.
Inget datum således?
Citat:
Ursprungligen postat av lille-katt
Vad har detta med trådens delforum brott och brottsbekämpning att göra?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!