Citat:
Det är inte vansinne att presentera all information man har. Det har man definitivt inte gjort. Sporten förlorar på att man inte ger all information. De som bedömt vittnesuppgifter och utrustning vet säkert mycket om vad som har hänt. Sporten skulle vinna på att den informationen kom ut. Nu sker bara gissningar och spekulationer utifrån nästan ingen information alls. Denna situation är betydligt sämre.Som lekman utan minsta insikt i sporten (läs bara inläggen här på forumet så förstår du vad jag menar… Man baxnar!) kan man inte diskutera varesej olyckorna, orsakerna eller åtgärder. Lika lite som jag kan gå in i en diskussion om tekniken vid en hjärttransplantation eller Formel 1-bilar. Det är helt absurt. Och meningslöst. Man kan inte göra en konstruktiv diskussion om nåt man har noll kunskap om.
Och det vore helt befängt om SFF skulle börja ösa ut teorier kring olyckorna innan man utrett dem. Rena vansinnet.
Och det vore helt befängt om SFF skulle börja ösa ut teorier kring olyckorna innan man utrett dem. Rena vansinnet.
Flashback är ett stort forum. Jag skulle tro att en del som läst om olyckorna söker sig hit för att få reda på mer. Men de möts bara av gissningar och tokigheter om att kunna landa utan fallskärm. Om tillgänglig information hade kommit ut kunde det föras en diskussion om vad som kunde ha inträffat. Jag är övertygad om att de som utrett fallen vet vad som hänt. Om de i något fall inte vet så kan de säkert lämna tydliga garderingar för vissa uppgifter.
Alldeles självklart bör man ge den information man har. Bedrövligt att man i dagens samhälle t.o.m. måste argumentera på Flashback för det. Speciellt de som hoppar är intresserade av att veta vad de kanske skall hålla ett speciellt öga på.
Men nu tar jag lite paus. Ha en trevlig kväll.