2022-09-18, 15:23
Från "Tennisportalen":
Senare under samma kväll postade Mikael en Instagram Story där följande gick att läsa:

– Genom gud har vi redan kommit långt. SVT köpte alla rättigheter för Davis Cup och Stockholm Open samma sekund som jag valde spela i Stockholm p.g.a att jag är Sveriges mest omtalade idrottsman.
Orkar hursomhelst inte bry mig om DC, även om jag just märkte att E Ymer lirar mot Berrettini på SVT.

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Vilket är fantastiskt och gör honom utan tvekan till världens bästa grusspelare genom tiderna..

Amen brother! Plus att det även gör honom till världens bästa spelare över lag, genom tiderna, oavsett underlag. Tyvärr kommer nog Djokovic gå om honom där, dock. Risken är överhängande att Federer inte ens kommer få ha kvar ett specifikt underlag han var bäst på.
Citera
2022-09-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Från "Tennisportalen":
Senare under samma kväll postade Mikael en Instagram Story där följande gick att läsa:

– Genom gud har vi redan kommit långt. SVT köpte alla rättigheter för Davis Cup och Stockholm Open samma sekund som jag valde spela i Stockholm p.g.a att jag är Sveriges mest omtalade idrottsman.
Orkar hursomhelst inte bry mig om DC, även om jag just märkte att E Ymer lirar mot Berrettini på SVT.

Amen brother! Plus att det även gör honom till världens bästa spelare över lag, genom tiderna, oavsett underlag. Tyvärr kommer nog Djokovic gå om honom där, dock. Risken är överhängande att Federer inte ens kommer få ha kvar ett specifikt underlag han var bäst på.
36 raka slam-kvartsfinaler…
Citera
2022-09-18, 15:37
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
36 raka slam-kvartsfinaler…

Hehe, jag ville mest retas lite. Jag är dessutom tillräckligt självsäker, så att säga, vad gäller Nadals bedrifter att jag inte har något större behov av att hela tiden vilja mäta dem med Federers. Dessutom diggar jag Fed som människa och spelare, även om jag alltid höll på hans motståndare.

36 raka GS-kvartar är annars i mitt tycke mindre imponerande än 23 raka GS-semis, eller än mindre 10 raka slamfinaler. Mer än två år då han var i final i varje GS. Plus det som jag nämnde för ett tag sen, 24 finalvinster på raken. Det är fan fett.

Nadal - Federer h2h i grand slams är 10-4. Tar man bort FO (fast varför skulle man?) är det fortfarande 4-4.
Citera
2022-09-18, 15:50
Medlem
biupy6ips avatar
Såklart SVT statlig television ska sända när en neger spelar med gul och blå flagga, bara för att ingen kommer att kolla då.

Fyfan tennissverige. Vi har haft Borg, Edberg, Söderling. Och det bästa Sverige fått fram nu är någon som kom hit via en bananlåda. Och en Norrbagge är rankad tvåa i världen. Vem kunde tro det?
Citera
2022-09-18, 15:51
Medlem
Citat:
Från "Tennisportalen":

Haha, såg också detta, måste dock säga att svenska fotbollsspelare är ännu värre, kan ändå köpa att Mikael Ymer hävdar sig hyfsat bra på internationell nivå och är Sveriges bästa tennisspelare för tillfället..

Davis Cup är nästan den enda tennisturneringen jag bryr mig om nuförtiden, gillar tävlingsmomentet nation mot nation, sedan har vi ingen spelare som kan hävda sig i GS-turneringar i dagsläget..

Instämmer!
Citera
2022-09-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Såklart SVT statlig television ska sända när en neger spelar med gul och blå flagga, bara för att ingen kommer att kolla då.

Fyfan tennissverige. Vi har haft Borg, Edberg, Söderling. Och det bästa Sverige fått fram nu är någon som kom hit via en bananlåda. Och en Norrbagge är rankad tvåa i världen. Vem kunde tro det?

Kul att de sänder klassiska Davis Cup, finns säkert en hel del som kommer att kolla..

Wilander går före Söderling alla dagar i veckan och bröderna Ymer är födda i Skara, Västergötland..

Roligt med norsken, inspirerande för svenska ungdomar att nordbor kan nå toppen..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-09-18 kl. 16:58.
Citera
2022-09-18, 16:42
Medlem
bobo909s avatar
Kommer Micke kunna råpå Sinner? Föga troligt

Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip

Din dumjävel, dom är mer svenska och bidrar mer till landet än vad du någonsin kommer att bli/göra.
Citera
2022-09-18, 16:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Amen brother! Plus att det även gör honom till världens bästa spelare över lag, genom tiderna, oavsett underlag.

Men hör du du, du, nu får du faktiskt kamma till dig och anmäla till dig en grundkurs i logik, teoretisk filosofi eller liknande, för där haltar logiken betänkligt. Skulle Nadals (i sig makalösa) 14 titlar på gruset i Paris automatiskt göra honom till GOAT? Det är ju bara trams.

Citat:
Tyvärr kommer nog Djokovic gå om honom där, dock. Risken är överhängande att Federer inte ens kommer få ha kvar ett specifikt underlag han var bäst på.

Jag tror inte att Djokovic kommer att ta två Wimbledonsegrar till, vilket är ett måste. Sen finns det något som inte kan räknas i siffror heller, och det har Federer i överflöd och höjer honom över alla andra. Det.
Citera
2022-09-18, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Kommer Micke kunna råpå Sinner? Föga troligt

Vinner Ymer ska jag suga min egen kuk i direktsändning på SVT.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men hör du du, du, nu får du faktiskt kamma till dig och anmäla till dig en grundkurs i logik, teoretisk filosofi eller liknande, för där haltar logiken betänkligt. Skulle Nadals (i sig makalösa) 14 titlar på gruset i Paris automatiskt göra honom till GOAT? Det är ju bara trams.

Menade i kombination med de andra titlarna han dragit in. Utan 14 FO är han bara en ATG (All-time great). Med 14 FO är han GOAT.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag tror inte att Djokovic kommer att ta två Wimbledonsegrar till, vilket är ett måste. Sen finns det något som inte kan räknas i siffror heller, och det har Federer i överflöd och höjer honom över alla andra. Det.

Hehe, låter som en bra deal: Nadal och Djokovic tar alla rekorden, sen får ballerina-fansen trösta sig med att Fedde ser så fin ut i Rolex-reklamen.

Nä men seriöst, Big 3 ligger så lika i rekorden (22-21-20, men sen lite OS-guld och WTF-slutspel och totala titlar som jämnar ut det än mer), att om inte Djokovic vinner typ 5 GS till så är de i princip lika stora alla tre.

Har nu hört spaggen refereras till i SVT som både "Berrettino" och "Andrea Berrettini".
Citera
2022-09-18, 16:55
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Haha, såg också detta, måste dock säga att svenska fotbollsspelare är ännu värre, kan ändå köpa att Mikael Ymer hävdar sig hyfsat bra på internationell nivå och är Sveriges bästa tennisspelare för tillfället..

Davis Cup är nästan den enda tennisturneringen jag bryr mig om nuförtiden, gillar tävlingsmomentet nation mot nation, sedan har vi ingen spelare som kan hävda sig i GS-turneringar i dagsläget..

Instämmer!

Tyvärr faller det på orättvisan att underlaget blir alltför avgörande. Sverige hade aldrig vunnit över Argentina om det spelats på grus ex. Man borde införa något system som löser det.

Sen har det även tappat sin rivalitetscharm då alla spelare numera ska gulla med varandra och verkar glömma av att de är rivaler. Ser man på matcher från 80-90talet så var det ju en helt annan elektricitet mellan spelarna, vilket gjorde Davis Cup extra spännande.

Mindre gull och mer hetta tack!
Citera
2022-09-18, 17:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Har nu hört spaggen refereras till i SVT som både "Berrettino" och "Andrea Berrettini".

Är det operasångaren Andrea Bocelli som spökar? Inte jättelikt. Eller ATP-bossen Gaudenzi? Andrea Doria vs Stockholm?
Citera
2022-09-18, 17:05
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Vinner Ymer ska jag suga min egen kuk i direktsändning på SVT.

Började ju därmed bra, både för dig och Sinner

EDIT: Lite nervös nu?
Senast redigerad av bobo909 2022-09-18 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in