2022-09-28, 00:06
Medlem
När Greta löste ett astrofysiskt problem var det efter flera timmars intensivt tänkande. Den kinesiska verkligt skärpta tjejen la grunden, med en ny matematisk upptäckt, som Greta vidareutvecklade. Även Brian May som är både astrofysiker och rockgitarrist sa, att Greta är bra på astronomi och astrofysik.

Resten är upp till Greta att avslöja, om och när hon vill det. Tror att hon som sagt vill ta det lugnt och fundera noga på om hon kanske vill bli forskare i framtiden.

Greta har de intellektuella förutsättningarna för att bli forskare, men har vissa emotionella egenskaper, att ta större hänsyn till. Asperger har hjälpt Greta, men ibland även hindrat henne, som jag upplever det. Nu behöver den verkligt begåvade tjejen lugn och ro!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-28 kl. 00:33.
2022-09-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nu glömde du att hon kan diskutera komplicerade frågor även på franska. För det där andra språket är tydligen något helt annat, men också JÄTTE-hemligt?
Greta hängde inte med något vidare i den vetenskapliga diskussionen på snabb franska och hon var då tyst. Efter en stund sa hon ifrån, och några av forskarna fortsatte diskussionen på ett annat språk. Då gick det bättre, och Greta började ställa frågor. Greta vill dock inte, att jag berättar om vilket språk det var fråga om. Avvaktar om jag kanske får hennes tillstånd i framtiden.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-28 kl. 00:25.
2022-09-28, 00:41
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Texten som jag förmedlade är exakt kopierad från Gretas Instagramkonto. Bra att du angav vilka som är huvudarrangörer.

Däremot får du framlägga bevis på att Greta inte har påverkat texten.

Det är fullt möjligt att Greta inte har författat texten som du anger, men detta är inte bevisat av dig. Även om detta stämmer kan hon ha redigerat texten.

När det gäller hennes tal, så uppger Greta, att hon skriver dem själv. Däremot är det välkänt att hon får många tips och idéer från många olika håll.

Annars så har texten från Gretas IG-konto, nu även översatts till spanska. Lite rörande är att det anges att översättningen är gjord på Google translate. Greta är tydligen fortfarande lite osäker på spansk grammatik.

Det här kan innebära, att Greta i sitt tal kommer att särskilt ta upp förhållandena i Latinamerika. Sedan länge är rätt många aktiva i F4F Stockholm invandrare. Rätt många av dem är just från Latinamerika.
Varför skulle de vara rörande med det? Greta delar en färdigöversatt text till ett event som är översatt med google. Tror du hon sitter och översätter olika events flygblad själv?
2022-09-28, 02:03
Medlem
Kan bara svara en viss bläckfisk, med att Gretas texter, resultat och tal bara kan bedömas efter fristående öppna granskningar. Då behöver hon självklart även ange referenser och underlag. Hoppas att hon publicerar mera noggrant nu!

Greta är en viktig väckarklocka, men sammanhanget betyder mycket i analysen. I naturvetenskap kan en intressant teori omkastas av nya rön, vilket ofta sker.
Vad jag tror är mindre viktigt, i vetenskap gäller fakta.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-28 kl. 02:12.
2022-09-28, 02:46
Medlem
En nästan ny intervju med Greta!

Hon pratar om hur massmedia kan påverka bättre, ett av Gretas favoritämnen.

https://youtu.be/plCtQNd2Q9U
2022-09-28, 03:48
Medlem
Citat:
Ja, men rådet från Sleepy Joe är ju samma sak som många andra har försökt påpeka men som ni inte vill lyssna till.

Det vill säga att folk varken kan eller vill offra halva sina liv bara för att den globala temperaturen möjligen ska sänkas några tiondels grader på lång sikt. Möjligen.

Det vill ju inte Greta själv. Skulle hon avstå från sina resor, husdjur, importerade mat och kläder och tekniska utrustning? Åh nej, inte hon inte!

Men ändå har hon mage att anklaga politiker för att de inte gör det omöjliga.

Hon är fräck och oförskämd och knappast superintelligent. Undrar hur många som går på rövarhistorien om det tidigare olösta astrofysiska problemet som Greta bara steg fram och hittade svaret på tillsammans med en ung kinesiska- eller hon kanske förflyttade sig medelst synnerligen avancerade kosackdanssteg?

Nu sticker den lilla vänsterextremisten fram sitt lilla huvud. Retoriken är som hämtad direkt från en introduktionskurs hos KPML (R) år 1975.

Aha, där fick det sin förklaring.

Men eftersom hon har skrivit under med sitt förnamn kan ju vem som helst lockas tro att det är hennes verk.

Visst är det märkligt att hennes enastående prestationer - de där hon visar att hon duger någonting till* - alltid ska omgärdas av hemlighetsmakerier och sekretess och hysch-hysch. Medan hon inte drar sig för att ställa sig på en scen och sjunga falskt. Eller hålla melodramatiska tal med överdrivna grimaser.

Hon vet inte sitt eget bästa och de vuxna i omgivningen hjälper inte henne heller. Stackars tjej så ensam hon måste vara.

(* Svante, den okände skådespelaren kom aldrig till Hollywood men han får i alla fall gå och handla frukt och låna ut sin regnkappa. Det är vad han duger till.)

Tycker du att det ställer Greta i ett gott ljus om hon har varit med och formulerat de aggressiva, kommunistklingande meningarna?
För mig får Greta bli hur röd som helst på insidan, bara hon är grön på utsidan! Jag bryr mig inte om vad folk säger sig tro på, jag bryr mig om vad de gör.

Greta har i praktisk handling både tagit hand om utsatta barn och verkat för hemlösa, och det betyder väldigt mycket för mig. Kärlek börjar hemma, skulle kunna vara Gretas valspråk. Det är hjärtats godhet som är det viktigaste!

Vad det gäller hennes astrofysiska arbete, tror jag Greta bara vill kalla det för ett opublicerat utkast än så länge.
Hon vill säkert få utveckla det under god handledning.

Den kinesiska tjejens värdefulla matematiska upptäckt är däremot publicerad vad jag vet. Som jag berättade fanns det skamkänslor för otraditionella uppställningar, då tjejerna inte alls då hade pluggat länge på högskolan. Lösningarna är dock viktigast.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-28 kl. 04:09.
2022-09-28, 06:40
Medlem
Citat:
En nästan ny intervju med Greta!

Hon pratar om hur massmedia kan påverka bättre, ett av Gretas favoritämnen.

https://youtu.be/plCtQNd2Q9U

Tycker jag känner igen fönstren i bakgrunden från tidigare intervjuer?

Är Greta hemma hos mor & far? Har hon släpat BBC:s synnerligen avancerade och dyra kamerautrustning dit, kanske på cykel?

En olycka händer så lätt, just sayin …

Citat:
För mig får Greta bli hur röd som helst på insidan, bara hon är grön på utsidan! Jag bryr mig inte om vad folk säger sig tro på, jag bryr mig om vad de gör.

Greta har i praktisk handling både tagit hand om utsatta barn och verkat för hemlösa, och det betyder väldigt mycket för mig. Kärlek börjar hemma, skulle kunna vara Gretas valspråk. Det är hjärtats godhet som är det viktigaste!

Vad det gäller hennes astrofysiska arbete, tror jag Greta bara vill kalla det för ett opublicerat utkast än så länge.
Hon vill säkert få utveckla det under god handledning.

Den kinesiska tjejens värdefulla matematiska upptäckt är däremot publicerad vad jag vet. Som jag berättade fanns det skamkänslor för otraditionella uppställningar, då tjejerna inte alls då hade pluggat länge på högskolan. Lösningarna är dock viktigast.

Då var det tydligen inte Greta som hade gjort den matematiska upptäckten trots allt? För övrigt har hon inte alls pluggat på högskolan (om du inkluderar henne i ”tjejerna”). Misstänker att det krävs flera års grundutbildning innan man kan komma på något som andra har misslyckats med tidigare.

Men visst, om en avdankad rockstjärna har sagt att hon är duktig i astronomi så måste det vara så.

Men är hon röd bara på insidan? Vill hon inte störta omkull samhället? Hur ska hon annars kunna chocksänka CO2-utsläppen på rekordtid?

Jag kan inte se det på annat sätt än att hennes förmåga att dra logiska slutsatser är usel. Därmed är hennes påstådda höga intelligens inte heller mycket att hänga i granen.

Men hon har kanske ärvt lite skådespelartalang från farfar?
2022-09-28, 09:27
Medlem
Citat:
När Greta löste ett astrofysiskt problem var det efter flera timmars intensivt tänkande. Den kinesiska verkligt skärpta tjejen la grunden, med en ny matematisk upptäckt, som Greta vidareutvecklade. Även Brian May som är både astrofysiker och rockgitarrist sa, att Greta är bra på astronomi och astrofysik.

Resten är upp till Greta att avslöja, om och när hon vill det. Tror att hon som sagt vill ta det lugnt och fundera noga på om hon kanske vill bli forskare i framtiden.

Greta har de intellektuella förutsättningarna för att bli forskare, men har vissa emotionella egenskaper, att ta större hänsyn till. Asperger har hjälpt Greta, men ibland även hindrat henne, som jag upplever det. Nu behöver den verkligt begåvade tjejen lugn och ro!
Jag kan tycka att det är på tok för mycket hemlisar för att det ska vara trovärdigt.Samtidigt som Greta behöver ha stort förtroende för den innersta kretsen.Ska man vara tyst så är det väl det som gäller.Har väldigt svårt att tro att Greta uppskattar att det bubblar ut lite här och var. Eller tycker hon att det är coolt att det kommer ut att hon poserar för äldre män .Den verkligt högintelligenta tjejen behöver nog ta sig en funderare kan jag tycka iallafall
2022-09-28, 11:34
Medlem
Citat:
Texten som jag förmedlade är exakt kopierad från Gretas Instagramkonto. Bra att du angav vilka som är huvudarrangörer.

Däremot får du framlägga bevis på att Greta inte har påverkat texten.

Det är fullt möjligt att Greta inte har författat texten som du anger, men detta är inte bevisat av dig. Även om detta stämmer kan hon ha redigerat texten.

När det gäller hennes tal, så uppger Greta, att hon skriver dem själv. Däremot är det välkänt att hon får många tips och idéer från många olika håll.

Annars så har texten från Gretas IG-konto, nu även översatts till spanska. Lite rörande är att det anges att översättningen är gjord på Google translate. Greta är tydligen fortfarande lite osäker på spansk grammatik.

Det här kan innebära, att Greta i sitt tal kommer att särskilt ta upp förhållandena i Latinamerika. Sedan länge är rätt många aktiva i F4F Stockholm invandrare. Rätt många av dem är just från Latinamerika.
Som jag uppfattade så har Greta hämtat den texten från annat håll.Någon får gärna rätta mig om jag har fel.Men den texten hittade jag från en frilansjournalist ang Atinget Rikspolitik.Men det var en betalsajt.Sen om hon redigerat texten har jag ingen aning om.
2022-09-28, 12:20
Medlem
Citat:

Är Greta hemma hos mor & far? Har hon släpat BBC:s synnerligen avancerade och dyra kamerautrustning dit, kanske på cykel?

Då var det tydligen inte Greta som hade gjort den matematiska upptäckten trots allt? För övrigt har hon inte alls pluggat på högskolan (om du inkluderar henne i ”tjejerna”). Misstänker att det krävs flera års grundutbildning innan man kan komma på något som andra har misslyckats med tidigare.

Men visst, om en avdankad rockstjärna har sagt att hon är duktig i astronomi så måste det vara så.

Men är hon röd bara på insidan? Vill hon inte störta omkull samhället? Hur ska hon annars kunna chocksänka CO2-utsläppen på rekordtid?

Jag kan inte se det på annat sätt än att hennes förmåga att dra logiska slutsatser är usel. Därmed är hennes påstådda höga intelligens inte heller mycket att hänga i granen.

Gretas mycket avancerade videokamera är rätt liten. Hon gillar utrustning, som är lätt att ta med sig. Så jag tror inte att det är något direkt problem att ta med den på cykeln. Hon har även en skylt som kan rullas ihop.

Dock har jag för mig att det är utbytbara objektiv till videokameran precis som till en systemkamera, och vill Greta ta med sig flera sådana, behövs väl även en objektivväska. Utgår ifrån att Greta även har en kameraväska, när videokameran är ensam värd drygt 70000:-. Om BBC har lånat den, var det mycket vänligt av dem.

Vad gäller videos med klädbyten och annat kul, som när Greta sjunger glatt om att hon inte äter ost, är det mest unga som har fått länkarna. Även i Gretas inre krets är det mest unga, men några av oss är äldre som jag själv.
Hon är härligt öppen till sinnet och ser som sagt ålder bara som en siffra.

Gretas videoinlägg är inte skyddade, hon länkar visserligen bara inläggen till en mindre krets, men de är sökbara på nätet. Greta har sagt glatt, att hon är en tjej som är en skådis! Hon har hållit på en hel del med drama-, dans- och musikkurser tidigare.

De slutna kanalerna på Signal osv. är däremot skyddade och krypterade och för dem så gäller det sekretess.

Enligt uppgift pluggar Greta även på fristående kurser på högskolan. Hon går på ett spetsgymnasium, där det är normalt att göra detta. Greta säger att hon är särskilt intresserad av matematik, astronomi och engelska, så det troliga är, att hon pluggar överkurser/specialkurser i dessa ämnen.

Gretas kinesiska mattekompis gjorde en ny upptäckt inom just integraler. Det är ovanligt att göra sådana upptäckter utan lång högre utbildning, men det händer. Greta såg sedan att denna nya upptäckt kunde användas inom astrofysiken.

Det är mycket vanligt att forskare bygger på varandras upptäckter i naturvetenskap, fast här hade de unga tjejerna inte hunnit bli forskare än, men de har framtiden för sig.

Brian May är visserligen äldre som jag själv, men han är inte alls avdankad. Han både forskar, skriver, gör framträdanden och konserter och har en stor publik.

Vad gäller att ordna med frukt åt Greta, är detta en mycket viktig uppgift, så hon får mer energi. Har själv handlat frukt och fruktdrycker åt henne. Svante är annars även producent och ljudtekniker, så han är inte bara skådis och personlig assistent.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-28 kl. 12:56.
2022-09-28, 12:34
Medlem
Citat:
Gretas mycket avancerade videokamera är rätt liten. Hon gillar utrustning, som är lätt att ta med sig. Så jag tror inte att det är det är något direkt problem att ta med den på cykeln. Hon har även en skylt som kan rullas ihop.

Dock har jag för mig att det är utbytbara objektiv till videokameran precis som till en systemkamera, och vill Greta ta med sig flera sådana, behövs väl även en objektivväska. Utgår ifrån att Greta även har en kameraväska, när videokameran är ensam värd drygt 70000:-.

Vad gäller videos med klädbyten och annat kul, som när Greta sjunger glatt om att hon inte äter ost, är det mest unga som har fått länkarna. Även i Gretas inre krets är det mest unga, men några av oss är äldre som jag själv.
Hon är härligt öppen till sinnet och ser som sagt ålder bara som en siffra.

Gretas videoinlägg är inte skyddade, hon länkar visserligen bara inläggen till en mindre krets, men de är är sökbara på nätet. Greta har sagt glatt, att hon är en tjej som är en skådis! Hon har hållit på en hel del med drama-, dans- och musikkurser tidigare.

De slutna kanalerna på Signal osv. är däremot skyddade och krypterade och för dem så gäller det sekretess.

Enligt uppgift pluggar Greta även på fristående kurser på högskolan. Hon går på ett spetsgymnasium, där det är normalt att göra detta. Greta säger att hon är särskilt intresserad av matematik, astronomi och engelska, så det troliga är, att hon pluggar överkurser i dessa ämnen.

Gretas kinesiska mattekompis gjorde en ny upptäckt inom just integraler. Det är ovanligt att göra sådana upptäckter utan lång högre utbildning, men det händer. Greta såg sedan att denna upptäckt kunde användas inom astrofysiken.

Det är mycket vanligt att forskare bygger på varandras upptäckter i naturvetenskap, fast här hade de unga inte hunnit bli forskare än, men de har framtiden för sig.
Så bra.Då kan väl du länka dom dom hon skickade till dig iklädd klänning och allt vad det nu var.
2022-09-28, 13:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Som vanligt så är det säkert videosamtal med laptopen bara. Ser ut att vara på sin gamla adress. Hon kanske har flyttat tillbaks igen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in