2022-09-30, 16:18
Medlem
Monsens avatar
Og i Dagbladet:

Ny mann i 30-ra er siktet for medvirkning til drap p Anne-Elisabeth Hagen. Siktelsen kom i mai.

- Han erkjenner ikke straffskyld, sier advokat Marius Dietrichson som er oppnevnt som mannens forsvarer.

Det er en norsk statsborger som er tidligere straffedmt, blant annet for flere ID-tyverier.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhe.../5?post=108436

Marius Dietrichson er forsvarer. Han var ogs forsvarer i en av Encrochat-sakene:

Da den frste av Encrochat-sakene skulle g i Oslo tingrett i fjor sommer, mente forsvarerne, med Marius Dietrichson i spissen, at chatloggene fra telefonene var ulovlig innhentet og ikke kunne brukes. Oslo tingrett ga politiet medhold i at bevisene kunne brukes, men forsvarerne anket videre til Borgarting lagmannsrett.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ras...ripos/75179185
Senast redigerad av Monsen 2022-09-30 kl. 16:34.
Citera
2022-09-30, 16:18
Medlem
Kan vre vennen til kryptomannen. Mr. MZ han heter?

Edit: Virker ikke snn. Virker mer som en "fishing expedition" basert p overskuddsmateriale i en annen sak (avlytting f. eks.)

Og s har man funnet noe litt spennende og forskt riste i trrne. Bare en ls teori 🙂
Senast redigerad av StonesThrow81 2022-09-30 kl. 16:35.
Citera
2022-09-30, 16:36
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan vre vennen til kryptomannen. Mr. MZ han heter?

Edit: Virker ikke snn. Virker mer som en "fishing expedition" basert p overskuddsmateriale i en annen sak (avlytting f. eks.)

Og s har man funnet noe litt spennende og forskt riste i trrne. Bare en ls teori 🙂

Jeg tipper Encrochat ..?
Citera
2022-09-30, 16:42
Medlem
Noe snt ja.
Citera
2022-09-30, 16:44
Medlem
:d
Citera
2022-09-30, 16:45
Medlem
Svartedikets avatar
Tidligere bl.a. dmt til flere rs fengsel for voldtekt:

For lenger tid tilbake ble mannen i 30-rene dmt til flere rs fengsel for en voldtekt i et boligstrk i Oslo. Han er ogs kjent for Oslo-politiet og har en rekke andre straffesaker mot seg opp gjennom rene, som blant annet:

Ilagt forelegg for ikke ha oppgitt riktig personalia til politiet.
Forsk forsikringsbedrageri og dokumentforfalskning.
Grove bedragerier og forsk p grovt bedrageri. 16 simple bedragerier og to forsk p simple bedrageri. Ni ID-tyverier, ett simpelt tyveri og ett tilfelle med bruk av forfalsket dokument.
Medvirkning til ett grovt og ett simpelt bedrageri, samt for ulovlig bevpning p offentlig sted
.
Var noen som snakket om en tidligere voldtektsdmt mann som angivelig ogs pushet dop.
Jeg avfeide dette som tull, men n fr vi se.
Citera
2022-09-30, 17:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Ja, det er han som nettopp var i retten:
https://www.domstol.no/no/nar-gar-re...2%A4zEJBAvtale

Str ikke noe navn der? Men jeg mener det er viktig at dette dobbelbekreftes, kaste
ut et navn ingen har kjennskap til sammen med beskyldninger om voldtekt av barn er
kanskje ikke helt heldig. Det kom rimelig kjapt ogs. Har du kontakter i pressen eller
i politiet?
Citera
2022-09-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Str ikke noe navn der? Men jeg mener det er viktig at dette dobbelbekreftes, kaste
ut et navn ingen har kjennskap til sammen med beskyldninger om voldtekt av barn er
kanskje ikke helt heldig. Det kom rimelig kjapt ogs. Har du kontakter i pressen eller
i politiet?

Dersom dette stemmer, tror jeg det er en del brukere her inne, som m snart begynne innse at at deres hypotese slr sprekker.. Usansynlig at TH har aliert seg med han der.
Citera
2022-09-30, 17:11
Medlem
Citat:
i politiet?

Infoen kommer fra kilder i politiet.
Alle rettsdokumenter i Norge er ogs offentlige.
Domstoladministrasjonen i Oslo Tingrett har ogs bekreftet av PSS var part i saken som nylig gikk i Oslo Tingrett, og som venter OFFENTLIG dom innen f uker. Den kan hvem som helst f kopi av ved kontakte Oslo Tingrett p mail.
Citera
2022-09-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Dersom dette stemmer, tror jeg det er en del brukere her inne, som m snart begynne innse at at deres hypotese slr sprekker.. Usansynlig at TH har aliert seg med han der.

Enig. Tom Hagen er en spesiell type men tror ikke han har noe med dette gjre.
Citera
2022-09-30, 17:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Det vet vi ikke enn. Jeg mener bare det er for tidlig godta at n enkelt bruker
som knapt nok har bidratt i trden plutselig sitter p et navn, og attptil pstr at
vedkommende har voldtatt barn.

Litt kritisk sans m man ha. Jeg tar det ikke for god fisk fr f.eks. Jayce eller noen
med tilsvarende kredibilitet kan bekrefte at navnet stemmer.
Citera
2022-09-30, 17:16
Medlem
Citat:
Litt kritisk sans m man ha. Jeg tar det ikke for god fisk fr f.eks. Jayce eller noen
med tilsvarende kredibilitet kan bekrefte at navnet stemmer.
Enig det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in