2022-10-02, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Avskyn mot allt vad Ryssland är kanske har en förankring i den verklighet som ni mördarkramare förvarar.

https://omni.se/t/striderna/6b897e27...b-a1398b2d5707
Jag försvarar inte Rysslands krig mot Ukraina. Jag förklarade bara vad russofobi e.
Citera
2022-10-02, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Det kanske är det för Dig?
Men det kan knappast kopplas ihop med en allmän russfobi.
De exempel du nämner är endast på grund av Rysslands invasion. Det kan du väl inte tycka är konstigt? De har själva orsakat att de utesluts från olika händelser.

Ryska katter kan nog hantera uteblivna utställningar för övrigt. Låter som det minsta problemet.
Problem och Problem. Det kan väl diskuteras. Jag förklarade bara vad russofobi e.
Citera
2022-10-02, 06:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag försvarar inte Rysslands krig mot Ukraina. Jag förklarade bara vad russofobi e.

Min farmor upplevde finska vinterkriget och hatade ryssar i hela sitt liv som resultat. Det Ryssland gör nu kommer få miljontals människor att hata ryssar i hundra år framåt. Kalla det ”russofobi” om du vill.
Citera
2022-10-02, 06:51
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Getknullaren Ramzan Kadyrov är upprörd och skäller som en rabiessmittad rondellhund. Kräver nu kärnvapenhämnd för Nederlaget i Lyman. ”Tvätta bort all skam med blod” gläffser han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-in-karnvapen

Vi kan lugnt utgå från att det lilla islamistäcklet kommer bli bra mycket argare under de närmsta veckorna och månaderna. Har vi lite tur drabbas han av en stroke.

F.ö.undrar jag varför han har så bråttom med kärnvapen. Har han missat att Putte håller på att mobilisera 300k alkisar? Varför har han ingen tilltro för dessa? Han borde ta ett snack med rysstrollen här i tråden. Här inne är ju förväntningarna i topp.
Ja du har rätt. Den mobiliserade, alkade folkstormen är ju påväg så vad är dom oroliga för.
Säga vad man vill om Ramzan och hans blodtörstiga tjetjener men dom ger ändå ett militärt intryck när dom marscherar och har parader med stora, skäggiga islamister som faktiskt inte ser ut att vara att leka med.
Och så kollar man på inkallade fyllon som ramlar ner för en backe medans mobiliseringsbussen har stannat för pisspaus.
Fin storebror dom har att slåss och dö för!
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-10-02 kl. 06:54.
Citera
2022-10-02, 07:07
Medlem
Putins mobilisering är lika bisarr som allt annat.
Efter att ha försämrat allt i Ukraina, försämrar han nu sin egen armé, som totalt saknar moral, spets, struktur och nykterhet. Busslasterna med alkisar, kommer såklart bara att dö på fläcken. Medan Putin praktiskt taget hoppar jämfota av glädje, för att han fejkat ihop ett valresultat i ett område han aldrig kommer att få grepp om. Ryssland är ett mkt sjukt land.
Citera
2022-10-02, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Det var ju det som hände inför förhandlingarna i Istanbul så gjorde Ryssland taktiska reträtter från Kiev området även om man hade kapaciteten att belägra staden. Men man vill ha fred så efter förhandlingarna Istanbul där man ändå hade fredsfördrag på plats och så bestämde lyssnade även att göra samma är trött från sumy och Tjernigov som välvilja.

Nu vad som har hänt är att Ukraina har eskalerat och det är nu ett krig Ukraina har börjat invadera ryskt territorium i kherson, zaporozhye och donbas oblast.

Att ett så kallat demokratiskt land år 20:22 börjar invadera utländsk territorium är brott mot all folkrätt det är det är farligt. Ukraina är ett hot mot Europas säkerhet eftersom Ukraina är det enda land som efter Sovjetunionens fall aktivt har börjat invadera andra länders territorium.

Min ukrainska vänner har på nytt sagt att man vill inte ha dessa områden dessa områden har redan röstat om att bli del av Ryssland med överväldigande majoritet. Om de ville vara en del av Ryssland så har de all rätt till det. Kayna behöver bara kapitulera avveckla hela sin militär och då leva i fred. Ryssland älskar Ukraina Ryssland har alltid värnat om Ukrainas territoriella integritet är brödrafolk. Jag kan lova dig att den genomsnittliga norrmannen hatar Sverige mer än den genomsnittliga ukrainaren hatar Ryssland.

Om Ukraina bara kapitulera kommer de att kunna rädda människoliv då blir det ju fred Ukraina måste göra vad som är bäst för dem själva och fullständig kapitulation är bäst min ukrainska vänner är trött på eländet där och det är dags för väst att både betala skadestånd till Ukraina och Ryssland för allt lidande vi har orsakat

Om bara Ryssland kapitulerade så skulle vi rädda människoliv, främst ryska. Mina Ukrainska vänner vill nu fortsätta kampen tills Ryssland kapitulerar, lämnar ut Putin och alla ryska krigsförbrytare.

Om du tycker att folkomröstningarna var korrekta så har du antingen aldrig gått i en västerlänsk skola eller så är du förståndshandikappad.
Citera
2022-10-02, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Putins mobilisering är lika bisarr som allt annat.
Efter att ha försämrat allt i Ukraina, försämrar han nu sin egen armé, som totalt saknar moral, spets, struktur och nykterhet. Busslasterna med alkisar, kommer såklart bara att dö på fläcken. Medan Putin praktiskt taget hoppar jämfota av glädje, för att han fejkat ihop ett valresultat i ett område han aldrig kommer att få grepp om. Ryssland är ett mkt sjukt land.

Du har helt rätt. - Putin och den ryska ledningen är helt bisarr

1 Att anfalla Ukraina från början var helt bisarrt

2 Hur man anföll var helt bisarrt

3 Hur man försöker rätta till situationen är helt bisarr

Video från rysk youtuber

https://www.youtube.com/watch?v=ECnucgnwhF8 - Russia in CHAOS: "new territories", panic and protests
Citera
2022-10-02, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du har helt rätt. - Putin och den ryska ledningen är helt bisarr

1 Att anfalla Ukraina från början var helt bisarrt

2 Hur man anföll var helt bisarrt

3 Hur man försöker rätta till situationen är helt bisarr

Video från rysk youtuber

https://www.youtube.com/watch?v=ECnucgnwhF8 - Russia in CHAOS: "new territories", panic and protests

Tack ska kolla.

Jag tänker mig att moralen är så låg i de ryska leden, att soldaterna kan lockas över till andra sidan.

I vinter räcker det med macka filt och buljong, för att ryssarna ska ge upp.

Väst kommer såklart att stötta Ukraina humanitärt och de denoraliserade fyllona kommer att vilja ta del av den hjälpen.

Hur som helst, det blir total rysk kollaps.
Citera
2022-10-02, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tack ska kolla.

Jag tänker mig att moralen är så låg i de ryska leden, att soldaterna kan lockas över till andra sidan.

I vinter räcker det med macka filt och buljong, för att ryssarna ska ge upp.

Väst kommer såklart att stötta Ukraina humanitärt och de denoraliserade fyllona kommer att vilja ta del av den hjälpen.

Hur som helst, det blir total rysk kollaps.

Han säger till ex att det är nu är en humanitär kris vid gränsen mellan Ryssland och Georgien och det beror på att det är så många som försöker fly.
Citera
2022-10-02, 07:30
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Min farmor upplevde finska vinterkriget och hatade ryssar i hela sitt liv som resultat. Det Ryssland gör nu kommer få miljontals människor att hata ryssar i hundra år framåt. Kalla det ”russofobi” om du vill.
Fobi handlar oftast om nedärvd erfarenhet!

Helt naturligt alltså med russfobi med tanke på hur ryssen har uppträtt de senaste århundraden.

Det kommer att krävas att de uppträder civiliserat i 3-4 generationer innan folk helt slutar tycka illa om ryssar.

Valet och lösningen ligger på ryssarna…..
Citera
2022-10-02, 07:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ryssland försvarar nu Donbass. Om Ukraina, USA och resten av globalisthökarna slutar attackera dem så upphör kriget, troligtvis. Visa att ni vill ha fred nu.

Om Ryssland lägger ner vapnen och backar till sin sida gränsen så upphör kriget. Och d et är uppenbart var gränsen går. Jätteenkelt.
Senast redigerad av Clay Allison 2022-10-02 kl. 07:40.
Citera
2022-10-02, 07:33
Medlem
Nu stora frågan lät Ukrainarna retirera från Lyman eller inte? Hur många ryssar eliminerades under reträtten eller gjorde Ukraina en deal med lokala befällhavare?

Om ingen vet får vi snart svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in