Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
Med svensk standard är den Ukrainska armen inte en värnpliktsarmé utan en arme baserad på frivillighet och hemvärn. Det är alltså knappt att stora delar av Ukrainas "köttmur" passerar lägsta kravet för att kallas soldater och kombattanter...
Visst är det tråkigt med alla döda i Ukraina. Man får tänka på kvinnoöverskottet efteråt.
Jag har under en tid sett dig fara omkring i tråden med idiotpostningar och antaganden som du tagit för sanningar. Jag upplever dig väl som aningen retarderad helt enkelt. Det är inte helt utan orsak jag läser ditt valda användarnamn som 'BehindRainman'- det har bara blivit så efter alla dina autist-postningar. Nåväl, jag har valt att svara på två av dina dumheter...
Den stridande delen av det ukrainska försvaret består till ganska stor del av tjejer, visst kommer det finnas änkor efter kriget men även en hel del barn utan mödrar, mostrar och fastrar. Så det finns nog möjlighet att finna dig en ukrainsk änkeman om du- eller annan håller sådan håg.
Brudar med stora bössor -->
https://twitter.com/FridaGhitis/stat...bq2yjqh0fQLtGQ
Mera tjejer -->
https://twitter.com/i/status/1576098083431063552
Sen har vi det där med det du påstår vara en köttmur av obildade/otränade ukrainska soldater- det är faktiskt som så att de ukrainska soldaterna blivit ganska väl drillade i modern krigsföring och deras ledning är mycket måna om sina soldater, dels med anledning av att det inte finns 'oändligt' av dem men även med anledning av det kapital av tid, utrustning, utbildning och erfarenhet som dessa soldater bär... håll i minnet av vi nu talar om modern krigsföring där det även ingår mer mjuka värden som empati, kamratskap och lojalitet.
Sverige och många andra nationer skulle vara stolta över den försvarsmakt Ukraina visar prov på. Betänk; den köttmur med kombattanter du beskrev är den samma som nu driver de ryska ockupanterna på flykt, just dessa du hyllar som typ Världens Bästa Soldater från Världens Starkaste Krigsmakt.