Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 18:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Att ge sig av frivilligt och hålla sig borta frivilligt är två helt olika saker som polisen inte ska spekulera öppet om.

Om inget tyder att hon inte håller sig borta så är det helt irrelevant. Sökinsatsen ska inte kompromissas för det, på något plan.
Jag kan ju tycka att det är ett fenomen rent allmänt i dag att personer står i tjänsten och uttalar sig på ett spekulativt, svamligt och oprecist sätt. Till viss del kan det skyllas på att man "måste" prata med pressen pga. ettriga journalister som hugger på precis allt, men om det är så bör man se till att ha någon slipad, förtegen typ att skicka fram. Många av våra svenska politiker är också experter på att uttala sig om grejer de helt uppenbart inte har en aning om hur de ska hantera på rätt sätt.
Citera
2022-10-11, 18:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Att ge sig av frivilligt och hålla sig borta frivilligt är två helt olika saker som polisen inte ska spekulera öppet om.

Om inget tyder att hon inte håller sig borta så är det helt irrelevant. Sökinsatsen ska inte kompromissas för det, på något plan.
Polisen anser att det finns skäl att anta att hon håller sig borta frivilligt
Det innebär inte att de avslutat sökandet efter henne. De har bland annat lagt ut en nationell efterlysning och har sök öppet hela tiden.
Det de däremot sagt är att det i nuläget är svårt att mobilisera rent fysiskt sök efter henne - eftersom de inte vet var de skall leta.
Citera
2022-10-11, 18:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Det spelat ingen roll om det är 100 meter bort. Det räknas inte till centralen. Samma med brunnsparken som ligger 100 meter åt andra hållet.
Det var ju därför jag skrev "runt centralstationen".
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Att jag skrev Angered var att jag tänkte den häktade kunde ha kontakter där. Men det är bara min egna lilla teori.
Jag får uppfattningen av att flickan endast kände killen i fråga och när det sedan blev knas så skiljdes de ju åt och det verkar inte funnits så mycket tid för killen att ordna med en alternativ vistelseplats för flickan.
Flickan är ju van vid att driva omkring dessutom så hon hoppade nog bara på en spårvagn och åkte tillbaks till stan och försvann i folkvimlet.

Börjar bli dags att lobba för att ge polisen realtidsaccess med face recognition till alla publika övervakningskameror som finns i stan. Det hade löst det här fallet på en eftermiddag.
Senast redigerad av Trolltestet 2022-10-11 kl. 18:32.
Citera
2022-10-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Själv kände jag för cirkus femton år sedan en man som hade jobbat på behandlingshem för unga tjejer. Flera av hans kolleger blev anmälda och det blev polissak. Hade inte en annan tjej på hemmet vittnat om att tjejen sagt till henne att hon hade hittat på historien för att "hämnas på några ur personalen" som hon inte gillade, så hade flera helt oskyldiga män kunnat sitta inne för sexualbrott

Ja unga tonårstjejer är enna riktiga as va?
Citera
2022-10-11, 18:31
Medlem
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att man kan slopa teorin om att hon skulle vara vid liv i någon källare någonstans, hur fruktansvärt det än må vara att tänka tanken. MGM har våldtagit barn förut, men att han skulle lyckas gömma ett barn och hålla henne inlåst någonstans utan att bli röjd känns som bortom hans förmåga av planering och listighet. Han är klart sjuk i huvudet, och jag tror att han kan ha våldtagit henne, varit för hårdhänt - kanske slagit henne när hon försökt göra motstånd - för att sedan inse att slaget träffade lite för hårt. Han fick panik, och gjorde sig av med henne. Alternativ ville han försäkra sig om att hon inte skulle kunna berätta för någon om vad han gjort. Jag hatar honom oavsett. Fy fan, hon är bara ett barn. Stackars, stackars lilla flicka, och må den som utsatt henne för gud vet vad få sitt straff. Jävla monster.
Citera
2022-10-11, 18:31
Medlem
AussieRedMans avatar
Ni som säger att morsan får veta om hon lagts in på psyk eller liknande har inte koll. Morsan är wt och har inte vårdnaden för flickan, de som kommer informeras är vårdnadshavare dvs familjehemmet. Sen att psyk direkt gör en sökning i nationellt sökta personer är inte säkert.
Så min gissning är psyk. Polisens uttalande att hon håller sig undan frivilligt betyder också att det till 100% är säkert att hon setts efter Latif blev anhållen.
Citera
2022-10-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Tänker samma.
Det finns ingen "vinnare" i det här.
Flickan gjort fel val.
MG gjort dito.
Tror inte han tänkte denna utgång,när han betalade flickans biljett?
Försvarar ej MG.
Tvärtom?
Som,skrivet innan,MG vid häktningsframställan,gråter och flickan är fortfarande försvunnen..

Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Ja, hans tänkta utgång var att komma undan med att våldta en uppenbarligen väldigt störd 13 åring som behöver hjälp. Oj, vad synd om den krokodilgråtande dvärgen.

Den stackars våldtäktsmannen är kanske orolig att han ska utvisas nu när vi kommer ha en regering som inte tycker att folk som fått uppehållstillstånd och våldtar barn ska få stanna här, tillskillnad från Maggan och hennes vänner, de RÖDGRÖNA!

RÖDGRÖNA
Citera
2022-10-11, 18:32
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Ja unga tonårstjejer är enna riktiga as va?

Det skrev jag verkligen inte.
Citera
2022-10-11, 18:33
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Polisen anser att det finns skäl att anta att hon håller sig borta frivilligt
Det innebär inte att de avslutat sökandet efter henne. De har bland annat lagt ut en nationell efterlysning och har sök öppet hela tiden.
Det de däremot sagt är att det i nuläget är svårt att mobilisera rent fysiskt sök efter henne - eftersom de inte vet var de skall leta.

Det ska ge fan i att anta saker inför pressen.

Det ska de göra i utredningsrummet.
Citera
2022-10-11, 18:34
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Den stackars våldtäktsmannen är kanske orolig att han ska utvisas nu när vi kommer ha en regering som inte tycker att folk som fått uppehållstillstånd och våldtar barn ska få stanna här, tillskillnad från Maggan och hennes vänner, de RÖDGRÖNA!

RÖDGRÖNA

Han behöver inte oroa sig. Är han 150cm så kommer både Morgan Johansson och Ulf Kristersson att kunna identifiera sig med honom och känna den allra djupaste sympati. .
Citera
2022-10-11, 18:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstopparen47
Han är klart sjuk i huvudet, och jag tror att han kan ha våldtagit henne, varit för hårdhänt - kanske slagit henne när hon försökt göra motstånd - för att sedan inse att slaget träffade lite för hårt. Han fick panik, och gjorde sig av med henne. Alternativ ville han försäkra sig om att hon inte skulle kunna berätta för någon om vad han gjort.
Hela den teorin grusas ju av att han och flickan sprang åt olika håll när de fick syn på moster.. Eller menar du att de träffades igen efteråt och att han då utförde det hela?
Citera
2022-10-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
En seriös fråga - han har alltså varit i Sverige ganska länge utan att bli medborgare. Vet någon om han är asylsökande och isf om hans ansökande om medborgarskap är under behandling eller om han fått avslag? Eller vistas han bara i landet utan att bry sig om att söka medborgarskap alls? Det är ju trots allt lagligt. Men isf så undrar jag lite varför man inte utvisat honom efter multipla sexualbrott mm. Och nej, jag önskar inte svar som att "åklagarna är vänsterg*ittor som inte bryr sig" eller vad det nu var någon som sa för någon sida sedan här i tråden. Önskar rella svar. Har någon kollat upp hans eventuella medborgarskapsansökan/asylstatus?
Såvitt jag vet är väl inte Azerbaijan annars egentligen ett extremt farligt land att återvända till så han borde väl kunna utvisas. Eller?

Minst tre barnvåldtäkter, men muslimen är fortfarande kvar i landet. Och nu mest troligt våldtagit även detta barn (kanske tom mördat).

Sverige i ett nötskal.

Utländsk medborgare våldtar barn = det är lugnt, ingen utvisning!
Utländsk medborgare våldtar ytterligare ett barn = det är lugnt, ingen utvisning!
Utländsk medborgare våldtar ännu ett barn = det är lugnt, ingen utvisning!

Vi får se om det blir utvisning denna gång. Jag tvivlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in