Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-11, 19:29
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heresjohnny1921
De stller krav p att ing i regeringen, annars rstar de nej. Sen s tror de p ngot magiskt stt att SD kommer rsta igenom en regering dr de sjlva inte ingr i.
Ja det r lite mrkligt samtidigt so fretrdare i SD verkar tmligen lugna. Jag fr inte ihop det.

Samtidigt visade dom nu Johan lmna mtet med uffe. Han sg inte helt munter ut.
Senast redigerad av TingsrydPilsner2.8 2022-10-11 kl. 19:41.
Citera
2022-10-11, 19:30
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hur ska den hr rran komma verens? Har ytterst svrt att se en presentation av ny regering under morgondagen. Jag hoppas fortfarande p S+SD

Det r inte lge fr en sn konstellation i nulget. Lngre fram i tiden finns mjligheten d frutsatt att hela partiledningen i S byts ut.

S var ett socialkonservativt parti fram till 60-talet, vilket SD r idag.
Citera
2022-10-11, 19:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det r verkligen mrkligt om det blir som det verkar luta t och SD kommer att slppa igenom en regering dr L ingr och de sjlva str utanfr. Hade jag rstat p SD hade jag varit fly frbannad. r det verkligen vad deras vljare ville ha?
Citera
2022-10-11, 19:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Ja det r lite mrkligt samtidigt so fretrdare i SD verkar tmligen lugna. Jag fr inte ihop det.
SD r kpta fr att inte stlla till besvr.

Till: Vljarna
Frn: SD
"Vi r strsta hgerpartiet men nu blir vi borgjorda igen eftersom vi har kritiserat EU. S fungerar det. Kom ihg det. S hr gr det om ni kritiserar EU. Inget att gra. 20% av vljarna rstade fr att frsvara Sverige. Sdana rster r helt bortkastade. Vi fr aldrig vara med i regeringen. Har ni fattat det nu och slutar rsta p oss eller mste vi hlla omval tills ni rstar rtt?"
Hlsn. Jimmie

...

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det r verkligen mrkligt om det blir som det verkar luta t och SD kommer att slppa igenom en regering dr L ingr och de sjlva str utanfr. Hade jag rstat p SD hade jag varit fly frbannad. r det verkligen vad deras vljare ville ha?
Senast redigerad av wwr 2022-10-11 kl. 19:58.
Citera
2022-10-11, 19:45
Medlem
Ahbezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag frmodar att D och JK ocks var rena spekulationer tagna ur luften?

Du pratar om Bilderberg och antar att de har makt ver Sveriges regeringsbildning utan ngra som helst belgg fr det.
Citera
2022-10-11, 20:00
Medlem
Citat:

SD r kontrollerad opposition sedan lngt tillbaka, frr eller senare mste de korten synas.
Citera
2022-10-11, 20:09
Medlem
Du fr vl vnta och se innan du tar ut segern i frskott.
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Jag ser inte ut att ha fel n s lnge.
Citera
2022-10-11, 20:12
Medlem
Citat:
Vart ifrn har du ftt att "det lutar mot det"?
Citera
2022-10-11, 20:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
S och vriga riksdagen har under flera decennier varit helt ppna med att de vill slnga in Sverige i misr och kaos. Svenska folket rstade p riksdagspartierna nd. Att vi nu fr uppleva en samhllskollaps i realtid r sledes en seger fr demokratin.

Nej, det r odemokratiskt om inte SD som har 20 procent fr stort inflytande. De sger de flesta hr p flashback, inte bara jag.
Citera
2022-10-11, 20:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Och att de valt att ta emot flera gnger s mnga invandrare per capita som de andra lnderna gjort saknat betydelse? intellektuellt kanske inte s hederligt...

I regel r det de lnderna som var kommunistlnder frr som inte har frstrt sina lnder med massiv invandring av skrpmnniskor. Den nya skiljelinjen mellan Vsteuropa och steuropa allts.
Citera
2022-10-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej, det r odemokratiskt om inte SD som har 20 procent fr stort inflytande. De sger de flesta hr p flashback, inte bara jag.
80% tyckte annorlunda. r inte det en demokratisk seger?
Citera
2022-10-11, 20:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
80% tyckte annorlunda. r inte det en demokratisk seger?

Bde M och KD's vljare vill samarbeta med SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in