Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-12, 11:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Ytterligare ett bevis på att Sverige långsamt mals ner inifrån av alla babbar som tagit sig till högre befattningar.
Samhörigheten och lojaliteten till samhället och ens medmänniskor trumfas 24/7 365 dagar om året av lojaliteten till din klan, familj eller egen egoistiska agenda.
Tyvärr så är det inga kattuggande analfabeter vi pratar om här utan utbildade och intelligenta personer.
Otaliga exempel på detta har framkommit den sista tiden.
Allt från Covidtestfuskare till Kebabadvokater och Iranska spioner inom SÄPO.
För övrigt hur kan SÄPO låta personer som inte har en stark anknytning till Sverige nå så höga befattningar?

Och allt detta är saker som kommit fram, det mesta fifflet smyger under radarn eller tystas ner.
Personligen har jag vetskap i min kommun hur en lägre beslutsfattare från forna Jugoslavien helt regelvidrigt fört över stora summor till ett målvakts lett företag som i sin tur slussat pengarna utomlands för påstått utförda tjänster.
Detta pågick i några år innan det upptäcktes.
Givetvis fick hon sparken, men inget brott kunde bevisas och kort därefter flyttade hon hem till sitt forna hemland.
Jag tror vi bara sett början på detta.

Klokt och insiktsfullt inlägg. Tyvärr är det så här det ser ut efter årtionden av svensk naivitet och "vi såg det inte komma".

Svenskar måste en gång för alla börja fatta att de här människorna inte är som vi. Kriminalitet, klanbetende, mutor och korruption är vardag för dessa människor. Sådan är deras kultur. Att de befunnit sig i Sverige en tid förändrar ingenting. Att de har en gedigen utbildning och ett kvalificerat yrke förändrar ingenting. Om något är det värre.

Svensken måste vakna till det faktum att det ALDRIG går att lita på en MENA. Det kan finnas en respektabel fasad. Fasaden kan hållas uppe i åratal, till och med i årtionden. Men förr eller senare så rämnar ytskiktet och visar Menaitens sanna natur: Kriminalitet, klanbetende, mutor och korruption.

Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Helt normalt för en MENA-människa. Sannolikt har han i hela sitt svenska arbetsliv försett sig själv först. Alla beslut han tagit har först motiverats med egna fördelar. Osv osv. Att sparka alla MENA från chefspositioner hade gjort Sverige mycket bättre.

Rasism fungerar och gör Sverige bättre. När man inser det förstår man varför så mycket inte fungerar i dagens Sverige.

Exakt så.
Citera
2022-10-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
200 papp är ju en piss i missisippi i upphandlingar.. Varför riskera sitt levebröd för detta? Och varför går Canon med på det?

Upphandlingar i miljonklassen är vanliga innom staten, och mycket pengar cirkulerar. Även jag har varit med i upphandlingar av dessa summor, och mer.

Men inte fan skulle jag sälja ut mig för vad för vad Adel måste ha typ i månadslön? Ok om det var miljoner, då kan jag förstå att Mamon lockar. Men för 200k skulle jag misstänka att även Mamon rekomenderar möjligheten till en fortsatt stabil inkomst.

Kan bara hålla med. Så klantigt. Både av Canon och läkaren.
Får han in 200 papp som konsult måste han ju ha enskild firma för att fakturera och då måste han
redovisa sina "bisysslor" till ledningen på KS. Dom skulle aldrig gå med på konsulttjänst för
Canon, Philips, GE m.m. Hur tänkte han ? Svaret är nog att han ser sej stå över allt och alla regler.
Untouchable.
Citera
2022-10-12, 11:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
En lite diskret andel om 2.5% på varje affär blir pengar...vem vet hur ofta detta skett.

Girig Canon-chef, och för att de slipper gå igenom en offentlig upphandling...

Canon hävdar nu att pengarna som betalades ut var ett konsultarvode i förskott för föreläsningar som aldrig blev av pga pandemin...MEN Adel ville ha pengar på privat konto först....

Snygg räddning...de skyller på Adel, och lär ha ryggen fri som vanligt.

Deras reklamslogan, "Kan nån kan Canon", fick just en ny, lite tristare, betydelse?
Citera
2022-10-12, 11:14
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
200 papp är ju en piss i missisippi i upphandlingar.. Varför riskera sitt levebröd för detta? Och varför går Canon med på det?

Upphandlingar i miljonklassen är vanliga innom staten, och mycket pengar cirkulerar. Även jag har varit med i upphandlingar av dessa summor, och mer.

Men inte fan skulle jag sälja ut mig för vad för vad Adel måste ha typ i månadslön? Ok om det var miljoner, då kan jag förstå att Mamon lockar. Men för 200k skulle jag misstänka att även Mamon rekomenderar möjligheten till en fortsatt stabil inkomst.

Små bäckar små blir en stor tsunami till slut. Korruption sliter sönder Sverige inifrån i princip alla drabbas, i alla samhällsskikt, infrastrukturen likaså och gör Sverige fattigare.

Du och alla andra idioter som förminskar korruption sluta upp med det genast! Ni är totalt pantade som det är.

Denna verksamhetschef borde åka på ett långt fängelse och fråntas sitt svenska medborgarskap. Alla som sysslar med korruption borde åka på långa och hårda fängelsestraff och är man invandrad och fått svenskt medborgarskap ska det genast dras in för att man aktivt för samhällsskadliga aktiviteter i landet.

Det finns en anledning till att de länder som ligger längst ner i listan över BNP per capita är de länder med högst korruption.
Senast redigerad av Klappasäften 2022-10-12 kl. 11:20.
Citera
2022-10-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
200 000 är ändå inte så mycket. Jag förstår inte varför han är villig att riskera så mycket för så lite. Stenkorkat!

Muslim. Så jag är inte förvånad över huvud taget.

Urkorkat för så pass låg summa ja.
Citera
2022-10-12, 11:19
Medlem
Citat:
En lite diskret andel om 2.5% på varje affär blir pengar...vem vet hur ofta detta skett.

Canon hävdar nu att pengarna som betalades ut var ett konsultarvode i förskott för föreläsningar som aldrig blev av pga pandemin...MEN Adel ville ha pengar på privat konto först....

Vilket år skedde utbetalningen ? Har han tagit upp inkomsten i sitt privata HB
AS MedRad Consult Handelsbolag ?

Grattis till HR på Karolinska, topprekrytering. Hur kunde dom godkänna att han vid sidan av sin
tjänst som röntgenläkare även har ett konsultbolag med verksamhetsbeskrivning:
Medicinsk och radiologiskt verksamhetsområde.

Bolaget är från 1996 så även Ackis måste ha vetat om hans privata affärer.
Citera
2022-10-12, 11:21
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Små bäckar små blir en stor tsunami till slut. Korruption sliter sönder Sverige inifrån i princip alla drabbas, i alla samhällsskikt, infrastrukturen likaså och gör Sverige fattigare.

Du och alla andra idioter som förminskar korruption sluta upp med det genast! Ni är totalt pantade som det är.

Denna verksamhetschef borde åka på ett långt fängelse och fråntas sitt svenska medborgarskap. Alla som sysslar med korruption borde åka på långa och hårda fängelsestraff och är man invandrad och fått svenskt medborgarskap ska det genast dras in för att man aktivt för samhällsskadliga aktiviteter i landet.

Det finns en anledning till att de länder som ligger längst ner i listan över BNP per capita är de länder med högst korruption.

Tror du missförstått mig. Korruption är hemskt och borde inte finnas (jag jobbar med att säkerställa att sådant inte finns till viss del). Men jag ifrågasätter summan när det så uppenbart blir fel.

Ska du fuska fuska rejält...
Citera
2022-10-12, 11:22
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:

Nej. Canon kommer ha detta med sig in i upphandlingar frammåt. Och 2,5 procent kan snabbt bli pengar men då detta skett så klantigt som det gjort får man räkna med att annat kommer fram med.
Citera
2022-10-12, 11:27
Medlem
Öka uppdrag gransknings budget
Citera
2022-10-12, 11:34
Medlem
Legimitations avatar
Intressant iakttagelse. Går tydligen bra att namnge höjdarbabbar som myglar till sig pengar men jävlar vad det är locket på när en apflock gruppvåldtar en tjej.
Citera
2022-10-12, 11:37
Medlem
Tänk om det var så att de tjänar på detta?

Han kanske prutade ner priset en halv miljon jmft med övriga bud.

Som belöning får han 200.000kr

WINN<>WINN för alla!
Citera
2022-10-12, 11:44
Medlem
Plockar man in en Adel som chef med minimal kontroll är det som att be om problem. Men i dagens Sverige är ju kvotering legion. Då blir det så här. Det kommer uppdagas fler. Garanterat.

En Adels som "flytt" och som påstås vara läkare(återigen utan någon större kontroll) och ges makt, en chefspost, som har kontroll över en verksamhet som omsätter miljarder är att be om problem. Man är helt enkelt dum i hela som huvudet. Och samtliga av våra politiker verkar vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in