Citat:
Ytterligare ett bevis på att Sverige långsamt mals ner inifrån av alla babbar som tagit sig till högre befattningar.
Samhörigheten och lojaliteten till samhället och ens medmänniskor trumfas 24/7 365 dagar om året av lojaliteten till din klan, familj eller egen egoistiska agenda.
Tyvärr så är det inga kattuggande analfabeter vi pratar om här utan utbildade och intelligenta personer.
Otaliga exempel på detta har framkommit den sista tiden.
Allt från Covidtestfuskare till Kebabadvokater och Iranska spioner inom SÄPO.
För övrigt hur kan SÄPO låta personer som inte har en stark anknytning till Sverige nå så höga befattningar?
Och allt detta är saker som kommit fram, det mesta fifflet smyger under radarn eller tystas ner.
Personligen har jag vetskap i min kommun hur en lägre beslutsfattare från forna Jugoslavien helt regelvidrigt fört över stora summor till ett målvakts lett företag som i sin tur slussat pengarna utomlands för påstått utförda tjänster.
Detta pågick i några år innan det upptäcktes.
Givetvis fick hon sparken, men inget brott kunde bevisas och kort därefter flyttade hon hem till sitt forna hemland.
Jag tror vi bara sett början på detta.
Samhörigheten och lojaliteten till samhället och ens medmänniskor trumfas 24/7 365 dagar om året av lojaliteten till din klan, familj eller egen egoistiska agenda.
Tyvärr så är det inga kattuggande analfabeter vi pratar om här utan utbildade och intelligenta personer.
Otaliga exempel på detta har framkommit den sista tiden.
Allt från Covidtestfuskare till Kebabadvokater och Iranska spioner inom SÄPO.
För övrigt hur kan SÄPO låta personer som inte har en stark anknytning till Sverige nå så höga befattningar?
Och allt detta är saker som kommit fram, det mesta fifflet smyger under radarn eller tystas ner.
Personligen har jag vetskap i min kommun hur en lägre beslutsfattare från forna Jugoslavien helt regelvidrigt fört över stora summor till ett målvakts lett företag som i sin tur slussat pengarna utomlands för påstått utförda tjänster.
Detta pågick i några år innan det upptäcktes.
Givetvis fick hon sparken, men inget brott kunde bevisas och kort därefter flyttade hon hem till sitt forna hemland.
Jag tror vi bara sett början på detta.
Klokt och insiktsfullt inlägg. Tyvärr är det så här det ser ut efter årtionden av svensk naivitet och "vi såg det inte komma".
Svenskar måste en gång för alla börja fatta att de här människorna inte är som vi. Kriminalitet, klanbetende, mutor och korruption är vardag för dessa människor. Sådan är deras kultur. Att de befunnit sig i Sverige en tid förändrar ingenting. Att de har en gedigen utbildning och ett kvalificerat yrke förändrar ingenting. Om något är det värre.
Svensken måste vakna till det faktum att det ALDRIG går att lita på en MENA. Det kan finnas en respektabel fasad. Fasaden kan hållas uppe i åratal, till och med i årtionden. Men förr eller senare så rämnar ytskiktet och visar Menaitens sanna natur: Kriminalitet, klanbetende, mutor och korruption.
Citat:
Helt normalt för en MENA-människa. Sannolikt har han i hela sitt svenska arbetsliv försett sig själv först. Alla beslut han tagit har först motiverats med egna fördelar. Osv osv. Att sparka alla MENA från chefspositioner hade gjort Sverige mycket bättre.
Rasism fungerar och gör Sverige bättre. När man inser det förstår man varför så mycket inte fungerar i dagens Sverige.
Rasism fungerar och gör Sverige bättre. När man inser det förstår man varför så mycket inte fungerar i dagens Sverige.
Exakt så.