Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-12, 06:50
Avstängd
PalmeKillers avatar
Vilket land kommer Adel Shalabi ifrån? Bor i Danderyd.

Gissar det är den här mannen : https://www.ratsit.se/19581208-Adel_...8gbSuOs#fordon

Vid inköp av en ny avancerad röntgenapparat till Akademiska sjukhuset i Uppsala begärde den dåvarande verksamhetschefen att leverantören Canon skulle betala ut 200 000 kronor till hans privata konto. När det inte gick att lösa tecknades ett konsultavtal med Canon värt 200 000 kronor, det kan Uppdrag granskning avslöja.

Inköpet och uppgörelsen med verksamhetschefen föregicks av flera bjudmiddagar i samband med mässor runt om i världen. Där deltog inte bara verksamhetschefen, utan även flera andra från Akademiska sjukhuset. Och Canon stod för notan vid middagarna.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...ffar-med-canon
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-10-12 kl. 06:56.
Citera
2022-10-12, 07:42
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Klart grabben ska ha deg!
1) Man kallar inte en 63-åring för grabb. 2) Med en Tesla och en Mercedes på garageuppfarten behöver han inte mer deg. Upprörande att förringa detta.
Citera
2022-10-12, 08:04
Medlem
200 000 är ändå inte så mycket. Jag förstår inte varför han är villig att riskera så mycket för så lite. Stenkorkat!
Citera
2022-10-12, 08:05
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
1) Man kallar inte en 63-åring för grabb. 2) Med en Tesla och en Mercedes på garageuppfarten behöver han inte mer deg. Upprörande att förringa detta.

Måste har varit luktrativ att bli inkvorterad som verksamhets chef ..Villan i Danderyd se inte billig ut.

https://www.google.com/maps/place/Fe...3!4d18.0377771
Citera
2022-10-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
200 000 är ändå inte så mycket. Jag förstår inte varför han är villig att riskera så mycket för så lite. Stenkorkat!
Det har väl fungerat 10-20 gånger förut, men den här gången kom det ut.
Citera
2022-10-12, 08:46
Medlem
Var inom karolinska är han verksam?

Var toppen på ett isberg?

Gör en revision på hans ekonomi!
Citera
2022-10-12, 08:52
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Var inom karolinska är han verksam?
Han ska vara "verksamhetschef", om det sedan är för hela sjukhuset eller för någon mindre enhet framgår inte. Och det gäller Akademiska sjukhuset.

Edit:
tidigare verksamhetschef
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-10-12 kl. 08:58.
Citera
2022-10-12, 09:00
Medlem
När jag läste nyheten så tänkte jag att det måste vara en invandrare, men samtidigt undrade jag hur många migrantparasiter är avdelningschefer på ett sjukhus? Så får man det ändå bekräftat att det är en parasit från MENA! Man sätter inte migranter från MENA på beslutande positioner då MENA:iter betraktar det som en fördel att roffa åt sig pengar.
Citera
2022-10-12, 09:17
Medlem
DonaldBidens avatar
UGs redaktion är bara avundsjuka, typiskt jantebeteende.
Citera
2022-10-12, 09:23
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Ytterligare ett bevis på att Sverige långsamt mals ner inifrån av alla babbar som tagit sig till högre befattningar.
Samhörigheten och lojaliteten till samhället och ens medmänniskor trumfas 24/7 365 dagar om året av lojaliteten till din klan, familj eller egen egoistiska agenda.
Tyvärr så är det inga kattuggande analfabeter vi pratar om här utan utbildade och intelligenta personer.
Otaliga exempel på detta har framkommit den sista tiden.
Allt från Covidtestfuskare till Kebabadvokater och Iranska spioner inom SÄPO.
För övrigt hur kan SÄPO låta personer som inte har en stark anknytning till Sverige nå så höga befattningar?
Och allt detta är saker som kommit fram, det mesta fifflet smyger under radarn eller tystas ner.
Personligen har jag vetskap i min kommun hur en lägre beslutsfattare från forna Jugoslavien helt regelvidrigt fört över stora summor till ett målvakts lett företag som i sin tur slussat pengarna utomlands för påstått utförda tjänster.
Detta pågick i några år innan det upptäcktes.
Givetvis fick hon sparken, men inget brott kunde bevisas och kort därefter flyttade hon hem till sitt forna hemland.
Jag tror vi bara sett början på detta.
Citera
2022-10-12, 10:00
Medlem
Farfarsfars avatar
Låter som en iranier.
Citera
2022-10-12, 10:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Hur kan det här drabba Canon? Och sjukhuset?

Troligen finns det konkurrenter som på grund av mutan, om det nu kommer fram att det var en sådan, kan ha blivit drabbade av utebliven affär.

Skadestånd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in