2022-10-12, 16:20
Avstngd
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Betyder att Kristersson r Bilderbergarnas kandidat. Det ska mycket till innan de har fel som du ser p ovan nmnd resultatlista.

Den var inte s svrt att frst?

Vad r den exakta kopplingen?
Styrk ditt svar istllet fr att komma med dynga.
Citera
2022-10-12, 16:20
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Blir Jimmie minister eller? Enda jag bryr mig om
Citera
2022-10-12, 16:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Hur tyckte du vrt svenska tillvgagngsstt under pandemin var att bestmma ver folk? Det fanns fr det frsta inget tvng i Sverige och ingen blev av med ngot jobb fr att de ej ville vaccinera sig.

Kom tminstone med riktiga argument fr att det svenska systemet suger istllet fr ngot inbillat trams.

Mellanmjlkslandet gjorde tminstone ngot rtt fr en gngs skull.
Blev inte folk som jobbade inom vrden/ldreomsorgen av med jobb? Kommer faktiskt inte ihg men fick fr mig det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Folk underskattar hur korkade pbeln r. Att dessa individer r knslomnniskor som rstar p knslomssig instinkt istllet fr hjrnan. Hela valkampanjen har bara handlat om knslopolitik. Enkla frdummande budskap som inte har ngot std i forskningen. Hrdare straff osv. Vi har ftt pbelns diktatur hr i Sverige. Ja, det gller inte bara SD ven om de lyckats fnga upp merparten av dessa vljare. Det var samma sak nr alla skulle ppna sina hjrtan 2015. Knslobaserad politik r t helvete oavsett vem det kommer ifrn. De mest knslomssigt styrda i riksdagen idag r utan tvekan SD dock och de skrdar framgngar tack vare det. Det syns bl.a i kommentarerna hr p Flashback. Pbeln r fr stor i Sverige. Det behvs mer utbildning, mindre sociala medier och annat som frdummar.
Ja, men d kan vi vl vldta dig d och komma undan med 2 r i finkan, "hrdare straff r ju bara pbelvlde". s jvla trttsamt med massa idioter som leker intellektuella och gnller p andra, typiska NIMBYs.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Blir Jimmie minister eller? Enda jag bryr mig om
nej det blir han inte.

Ironiskt nog r nog Jimmie den enda som inte fr ngon ok post efter alla dessa frhandlingar.
Citera
2022-10-12, 16:23
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Knpptyst s vem vet? Men mste vl handla om L och SD. L vill sitta med i regering men det vill inte SD.

Men kan ju frst SD dr. Blir ju konstigt att de ensamma ska st utanfr. Sedan litar man inte heller p L.

En annan gissning r att det kan rra sig om namn. M har ju som vana att slnga in ldre ledare p fina poster. Att man vill ha bde Bildt och Reinfeldt med. Ngot som SD totalvgrar.
Ja jag tycker inte att det r rimligt att ett litet 4% parti som L ska f sitta med i en regering samtidigt som 20% parti som SD fr vara utanfr. D kan vi lgga ner det hr med val i framtiden fr det r bara sandldefasoner i det hr landet.
Citera
2022-10-12, 16:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Knpptyst s vem vet? Men mste vl handla om L och SD. L vill sitta med i regering men det vill inte SD.

Men kan ju frst SD dr. Blir ju konstigt att de ensamma ska st utanfr. Sedan litar man inte heller p L.

En annan gissning r att det kan rra sig om namn. M har ju som vana att slnga in ldre ledare p fina poster. Att man vill ha bde Bildt och Reinfeldt med. Ngot som SD totalvgrar.
Jag r faktiskt imponerad av hur tyst de har lyckats hlla under frhandlingen.

Jag tror inte knckfrgan handlar om L i regeringen. Jag tror det handlar om politikens innehll - i en frga dr L och SD str lngt frn varandra.

Att det skulle kunna finnas problem med enskilda ministertillsttningar har jag faktiskt inte funderat p. Men jag kan tnka mig att SD har synpunkter p Bildt som utrikesminister. Bildt skulle ju kra eget sjlvfrhrligande rejs. Kristersson har noll koll och trovrdighet i utrikesfrgor och skulle inte kunna styra Bildt. Jag tror det skulle vara bttre fr alla att stta in en mer foglig utrikesminister n Bildt.
Citera
2022-10-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
nej det blir han inte.

Ironiskt nog r nog Jimmie den enda som inte fr ngon ok post efter alla dessa frhandlingar.
Men han kanske fr igenom mest politik.
Citera
2022-10-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja jag tycker inte att det r rimligt att ett litet 4% parti som L ska f sitta med i en regering samtidigt som 20% parti som SD fr vara utanfr. D kan vi lgga ner det hr med val i framtiden fr det r bara sandldefasoner i det hr landet.

Vad r det som sger att partiets storlek r relevant nr det kommer till att sitta i regering? SD som parti har all rtt i vrlden att rsta rtt p Kristersson om han inkluderar L i regeringen och inte slpper in SD.
Citera
2022-10-12, 16:27
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klutbruden
Men han kanske fr igenom mest politik.
Sant och det r ju det viktigaste
Citera
2022-10-12, 16:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Som lite ldre s minns man Palmes raljerande ver de borgerliga regeringarna 1976-82. Enligt Palme mer eller mindre kaos, split och kiv, med tv spruckna regeringar.
De senaste tta rens kaos, som du s bra redogr fr i ditt inlgg, gr att Flldin-Ullstenren framstr som rena lugnet i jmfrelse!

Jag tror att kommande Kristerssonministr kommer att bli ganska framgngsrik. Som SD-are vill jag sklart ha s mycket SD-politik som mjligt, men man mste va realistisk och inse att 20% inte r 51%.

Vi fr vl se. Mycket beror p de yttre omstndigheterna, och frsts om det gr att ha Liberalerna i samma rum som vriga - de har stkat frr. Men, kanske har de denna gng insett att om de inte kan spela i laget, s r sannolikheten stor att de ker ut i nsta val.
Citera
2022-10-12, 16:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
L, Kd och M r strre n Sd och kan sledes bestmma villkoren fr hur en regering ska se ut. r Sd inte njda med de villkoren har de all rtt att rsta rtt p Ulf som statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in