2022-10-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Nu när det visat sig att Ryssland är den svage på samtliga fronter, inklusive det pågående propagandakriget där ryssens troll framstår som fullständigt efterblivna mähän, är jag faktiskt rätt bekväm med det.

För tillfället är det väst som visar återhållsamhet och det är endast på grund av kärnvapenhotet, varför Putin ständigt viftar med kärnvapenkortet som ett get out of jail-card.

Väst har skickat vapen för hundratals miljarder. Om det är ”återhållsamhet” så visst.

Kriget är snart över. Ryssland har tröttnat på att försöka bevara Ukrainas infrastruktur och energiförsörjning. Nu kommer det göra ont.
Citera
2022-10-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Anser du att Ryssland har någon rätt till Urkrainas territorium? Hela eller delar? Och varför?

Och i frågan ”varför” menar jag sedan Sovjetunionens upplösning 1991.

Ukraina i den konstellation som den ser ut idag (och sedan 91) är en blandning av rysk och ukrainsk territorium. Den ryska delen sattes under det administrativa området Ukraina (under sovjet) för enkelhetens skull.

Ryssland har rätt till de delar av landet där det bor majoritet etniska ryssar som pratar ryska och vill tillhöra Ryssland. Detta är, bland annat, Krim och Donbass.
Citera
2022-10-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Väst har skickat vapen för hundratals miljarder. Om det är ”återhållsamhet” så visst.

Kriget är snart över. Ryssland har tröttnat på att försöka bevara Ukrainas infrastruktur och energiförsörjning. Nu kommer det göra ont.

Helt rätt. Kriget är snart över . Dröjer inte länge innan ryssland sparkats ut från Ukraina.
Ja men Förtör infrastrukturen ni. Den kommer byggas upp. Men ditt kära ryssland kommer fortfarande vara kvar i stenåldern.
Citera
2022-10-12, 18:39
Medlem
leachs avatar
En drönare hittade råttor och gjorde det den skulle.

Another drone found the occupiers and reacted accordingly
https://twitter.com/TpyxaNews/status...35033872171012
Citera
2022-10-12, 18:40
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:

Ja, det är återhållsamt. Att förse sin motståndares fiender med vapen har varit praxis i alla tider, även i modern tid. Sovjet och Kina försåg Nordvietnam med vapen under Vietnamkriget. Under Koreakriget gick Kina till och med så långt att man skickade hundratusentals "frivilliga", vilket var nära att förvandla kriget till ett världskrig.
Citera
2022-10-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ukraina i den konstellation som den ser ut idag (och sedan 91) är en blandning av rysk och ukrainsk territorium. Den ryska delen sattes under det administrativa området Ukraina (under sovjet) för enkelhetens skull.

Ryssland har rätt till de delar av landet där det bor majoritet etniska ryssar som pratar ryska och vill tillhöra Ryssland. Detta är, bland annat, Krim och Donbass.

Nej ryssland har inte det. Har du verkligen svårt att förstå det? Enbart stolpskott som inte kan förstå det.
Citera
2022-10-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Ja, det är återhållsamt. Att förse sin motståndares fiender med vapen har varit praxis i alla tider, även i modern tid. Sovjet och Kina försåg Nordvietnam med vapen under Vietnamkriget. Under Koreakriget gick Kina till och med så långt att man skickade hundratusentals "frivilliga", vilket var nära att förvandla kriget till ett världskrig.

Är Ryssland våra fiender för att de vill ha landmassa som de har anspråk på?

När blev Ryssland våra fiender exakt? Var det februari 2022?
Citera
2022-10-12, 18:41
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ett citat som är sant oavsett part i konflikten men sanningen är alltid krigets första offer.

Inte helt sant vill jag påstå. Det finns alltid någon som är äldre, lite mer vis. Vad jag har lärt mig här i livet det är att alltid ta rygg på dom som är lite äldre, lite visare. I det här fallet så verkar den Ryska ledningen vara en smula.. -Dum i huvudet. Men vad vet jag.
Citera
2022-10-12, 18:42
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Jaja, vi har förstått att du har den mentala kapaciteten av en 10 åring som är beroende av TikTok, jag förväntar mig inte speciellt mycket av dig.

Ryssland har både juridisk och moralisk rätt till delar av landet som idag kallas för ”Ukraina”.

Han har helt rätt Det är snarare du som verkar vara lite slö och efter . Budapest traktatet . Erkänn det eller förkasta det ditt val ! Men förkastar du det så får du fundera på vad traktatet säger och vad det gav Ryssland. Fundera på om du vill häva det och om du förstår konsekvenserna.
Citera
2022-10-12, 18:43
Avstängd
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Om USA och NATO hade låtit bli att blanda sig i Ukrainas inre affärer med statskupper och ryssfientliga installationer hur många hade skadats då? Tänkte inte på det?
Om Ryssland gett fan i sina grannländer och nöjt sig med sina egna utedass hade vi haft fred på jorden. Men ryssarnas agerande stör dig aldrig, du störs bara av den som försvarar sig. Motbjudande.
Citera
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Är Ryssland våra fiender för att de vill ha landmassa som de har anspråk på?

När blev Ryssland våra fiender exakt? Var det februari 2022?
Ungefär när deras anti-västmentalitet började, vilket råkar vara just i samband med att Putin tog makten. De var inte alls lika anti-väst under Boris Yeltsin. Tvärtom så var han mycket västvänlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Okej. En input är alltid en input. T.ex. att du är trött.

Var man nu ska sortera den inputen? I runda arkivet?

Eller stod du upp för något jag missade?
Skall svara dig mer direkt så att VI slipper missförstånd, ok! Artilleri är något VI använder för understöd. Och idag rantar vi inte runt med sköldar utav brons för att göra avtryck eller framsteg i vår historia. DÅ var det underbart och som vad är kunskap för oss idag ja, men, MEN, det var då! Ukraina har ingen nytta utav män som rusar framåt med sköld i hand, och ej heller har Ryssland nytta utav att slösa bort 7000 (ja, den faktiska siffran) laddningar från en stackars hjulbunden kanon för att förgöra åkrar och playwoodskivor på civila hus. Jag trodde jag gjorde det klart innan, men det måhända trillat mellan stolarna pågrund utav personlig avsaknad utav när snöret egentligen skall dras. Sorry if so lad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in