Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-12, 18:30
Medlem
Har det nått medier utanför sverige? Canon känner väl typ hela väst till?
Citera
2022-10-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Har det nått medier utanför sverige? Canon känner väl typ hela väst till?

Jojo Canon och vad heter de andra företagen som förlorade - eftersom en arab från arabien upphandlar svenska grejer med svenska skatte pengar.

Vad heter Canons konkurrenter?
Citera
2022-10-12, 18:52
Bannlyst
Det fungerar så i MENA, det är inga konstigheter alls mer standard än avvikelse.
Citera
2022-10-12, 18:59
Medlem
Researchen på PubMed där han är författare är ju rent skräp. Typ hobbyist experiment. Hmm, vi låter lite folk träna och sen kollar vi om något har förändrats. Är det här en diversity hire som skickats till toppen?
Citera
2022-10-12, 19:04
Medlem
Kosmos.s avatar
Standard practice för Al Shabibi's.
Citera
2022-10-12, 19:09
Medlem
Klart Babben tar chansen, idioter som anställer en babbe men eko-ansvar.
Citera
2022-10-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Han ska vara "verksamhetschef", om det sedan är för hela sjukhuset eller för någon mindre enhet framgår inte. Och det gäller Akademiska sjukhuset.

Edit:
tidigare verksamhetschef

Verksamhetschef är väl en mutkolv som är politiskt tillsatt och inte utför något arbete.
Citera
2022-10-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Vilket land kommer Adel Shalabi ifrån? Bor i Danderyd.

Gissar det är den här mannen : https://www.ratsit.se/19581208-Adel_...8gbSuOs#fordon

Vid inköp av en ny avancerad röntgenapparat till Akademiska sjukhuset i Uppsala begärde den dåvarande verksamhetschefen att leverantören Canon skulle betala ut 200 000 kronor till hans privata konto. När det inte gick att lösa tecknades ett konsultavtal med Canon värt 200 000 kronor, det kan Uppdrag granskning avslöja.

Inköpet och uppgörelsen med verksamhetschefen föregicks av flera bjudmiddagar i samband med mässor runt om i världen. Där deltog inte bara verksamhetschefen, utan även flera andra från Akademiska sjukhuset. Och Canon stod för notan vid middagarna.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...ffar-med-canon

Detta är väl ändå kutym? Inte bara i denna branschen utom i de flesta. Det är såhär det går till helt enkelt, inget konstigt med det, surt för de som får pröjsa i slutändan, men helt normalt.
Citera
2022-10-12, 19:21
Medlem
älskar hur han lärt sig prata svennesvenska

kan inte hitta en lucka i min kalender ska jag svara nästa gång min kollega vill fika
Citera
2022-10-12, 19:27
Medlem
KillPus avatar
200 000 är typ femtedel av hans årslön. Varför riskera? Detta kan bara betyda att han gjorde samma sak MÅÅÅÅÅÅNGA gånger innan och det funkade.
Citera
2022-10-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jojo Canon och vad heter de andra företagen som förlorade - eftersom en arab från arabien upphandlar svenska grejer med svenska skatte pengar.

Vad heter Canons konkurrenter?
Det är nog främst Phillips, GE och Siemens.

Men jag tyckte jag såg att han hade fått det till att handla om en "uppgradering", fast det var helt nya system. Så att någon offentlig upphandling aldrig blev aktuell.
Citera
2022-10-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
200 000 är typ femtedel av hans årslön. Varför riskera? Detta kan bara betyda att han gjorde samma sak MÅÅÅÅÅÅNGA gånger innan och det funkade.
Jo, så är det nog. Mycket vill ha mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in