Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Trodde bättre om det företaget. Men ack så fel man hade.

VD:n har väl viss provision/rörlig ersättning knuten till hur företaget går. Hon ville sälja till varje pris.

Canon måste sparka henne efter hennes katastrofala agerande. Makalös inkompetens.

Här kan Canon inte "förlora ansikte" - och det blir ingen "Röd Sol".

Den lärde vill ju veta vad konkurrenterna till Canon maskinen är - Är det en maskin från Tyskland eller USA? Och hur mycket betalade tyskarna?
Senast redigerad av Whistlehead 2022-10-12 kl. 17:23.
Citera
2022-10-12, 17:23
Avstängd
Fattar inte varför det inte är kutym att använda guldmynt/guld när det gäller sådana här försök till korruption. Hur dumma är människor?
Citera
2022-10-12, 17:24
Medlem
hade inte varit så svårt att sköta lite snyggare?
påstå att föreläsningarna varit online eller bara lite hittepå konsulteri?

hur exakt avslöjades han? skrev han om mutorna i offentliga mail?
Citera
2022-10-12, 17:24
Medlem
Alwaysrights avatar
Något slår mig:
De verkar inte ha gjort upp ordentligt hur mutan skulle överföras.
- Privat konto i Handelsbanken. Sedan företagskonto ??
- Inte klarlagt hur och när utbetalning skall ske
- Adel surhåller på attesten för att få något att hända. VD har utlovat något men verkar vilja backa, därför hålles attesten??

Jag tror de har gjort en otydlig överenskommelse och sedan har det blivit gnäll på Canon när den skulle effektueras. VDn vill ha saken ur världen och accepterar kickback för hon har gått med på detta tidigare i någon form men Adel kanske höjt summan i efterhand???

Det har hänt ngt som vi inte känner till! Sakförhållandena ändras inte - solklar bestickning/muta. Men det vore kul att veta mer!
Citera
2022-10-12, 17:27
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
1: Sannolikheten för att han döms är nära noll.
2: Skulel han trots allt bli dömd så blir det dagsböter. Inte mer. En invandrare som är verksamhetschef står i princip på toppen.
Han får stå vid skampålen i Enebyberg! Hans agerande kommer göra att teslan blir repad i garaget på karolinska. Vad hade den för reg nr?
Citera
2022-10-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1

hur exakt avslöjades han? skrev han om mutorna i offentliga mail?

UG fick tillgång till hans mail, innehållande hans privata kontonummer, som han skickade från sin privata Hotmail-adress till VD:s Canon-adress.

Anställda på Canon stretade emot med att betala ut pengarna, men VD körde över dem och beordrade överföringen.

Mest troligt är det någon av de anställda på Canon som läckte hans mail till VD, och hela caset till SVT.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-12 kl. 17:37.
Citera
2022-10-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Fattar inte varför det inte är kutym att använda guldmynt/guld när det gäller sådana här försök till korruption. Hur dumma är människor?

De som har tillgång till företagets konto blir avskedade om de växlar om till guld - det räcker med en växling för att banker blir oerhört intresserade .
Citera
2022-10-12, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
De som har tillgång till företagets konto blir avskedade om de växlar om till guld - det räcker med en växling för att banker blir oerhört intresserade .

Ja, man kan ju inte behålla guldet en längre tid, det är ju förstås omöjligt.
Citera
2022-10-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Ja, man kan ju inte behålla guldet en längre tid, det är ju förstås omöjligt.

Skulle vara han draken i Tolkien då? Nej han blev också av med det -
Citera
2022-10-12, 17:43
Medlem
Sossesvins avatar
Är djupt chockad att detta skulle ha nåt med att göra med någon person som heter nåt i stil med al shabibi, jag kan inte tyckas se någon röd tråd över huvud taget.
Citera
2022-10-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sossesvin
Är djupt chockad att detta skulle ha nåt med att göra med någon person som heter nåt i stil med al shabibi, jag kan inte tyckas se någon röd tråd över huvud taget.

De som anställer dessa personer - dessa charlataner/lögnare/kriminella -

Varje gång jag söker jobb måste jag visa cv och skriva personligt brev och genomgå en personlig intervju .

why?
Citera
2022-10-12, 18:13
Medlem
Vet inte om någon kört den här än, men kan nå'n kan Canon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in