Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-13, 10:15
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Klart den steg endel under corona. Sg det land som inte kade sin skuld d. Sverige va dock ett av lnderna som klarade sig nst rent ekonomiskt sett d. Anders borg har sjlv sagt att sveriges ekonomi nu r
Tack vare gran persons regering som sanerade ekonomin ordentligt.
Vnta bara till kristersson regering o vattenfall. Sossarna tog telia till brsen men moderaterna slde hela skiten.
Moderaterna slde bolag fr ca 160 miljarder inklusive telia.
Dom slde ven vin o sprit, nordea och vasakronan.
Moderaterna sljer ut sverige fr att ha rd med sin ekonomi. Alltid gjort och kommer alltid gra.
Svergie sktte (ven) corona bst i vrlden och trots allt mitt gnll p Vnstern s frstrde de inte landet ekonomiskt 2014-2022. Alla vra problem ligger i de beslut som INTE tagits nr det gller brott invandring energi.

Du verkar okunnig, det var t.ex Bjrn Rosengren (s) som slde Telia. Vilket var utmrkt eftersom aktiekursen sjunkit med 70% sedan dess. Sverige br slja SAS och resten av nordea/telia/vinsprit (om staten ger ngot), staten tillfr ingenting som gare. Staten kan vara kvar i SJ och Vattenfall som r gare av viktig grundstruktur i Sverige.
Citera
2022-10-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Detta gr ju helt okay.
P Fredag s r det klart,bordlggning Fredag och Lrdag och ny regering p plats p Mndag.
Allt annat n detta innebr fiasko fr samtliga fyra blgula partier.

Vad r det logiska sklet bakom att det mste bordlggas tv gnger?
Finns det ngot rimligt skl verhuvudtaget?
Om inte..ta bort bordlggningscirkusen,den r ju bara bajs om den inte uppfyller ett logiskt och rimligt syfte.

Vad fiasko ?

Vnsterpressen Aftonbladet m.fl skriver samma sak. r dom dumma i huvudet ?
Svetsar Lfven hll p tills den 21 Januari innan han fick en regering p plats s vad gnller
vnstern om ?
Citera
2022-10-13, 10:17
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag frstr rligt talat inte vad allt detta pladder bde i media och i trden gr ut p? Det blev tv extra dagar, man bildar en regering och freslr Ulf imorgon och rstar p mndag. Varfr allt detta tjafs?

Tjafset kommer frn en sur opposition som har ett intresse av att genom trollkonton sprida missnje kring den nya regeringen - innan den ens tilltrtt. Valarbetet infr 2026 har redan brjat, och taktiken blir fulare och fulare.
Frhoppningarna med strategin r vl att faktiska hgerrstare ska hoppa p tget och brja tjafsa och gnlla de med.
Citera
2022-10-13, 10:18
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Hitler och hans administration fr nog ses som en av de mest effektiva och mest framgngsrika administrationer i senmodern Europeisk politisk historia s ser inte vad din pong r? Annat n den vanliga "uuuh Hitler dlig fr det har TVn sagt t mig".

Men jag hller med dig, lt idioterna i sjuklvern fortsatt regera ostrt. Nr samhllet ligger i spillror kommer det att finnas andra, mycket bttre alternativ, redo att brja stda upp.
Det sistnmnda passar exakt in p Vnstern och SD om du tnker efter. Du ligger annars fr lngt in i framtiden, regeringen har inte ens tilltrtt och du rknar ut den. Det r ologiskt, senast Hgern satt vid makten 2006-2014 gick Sverige som tget, det kan hnda igen. Jag reserverar mig fr vrldskriser som inte Sverige styr ver, d rcker det att Sverige gr mindre illa n andra lnder.
Citera
2022-10-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Kristersson fick ju en hel del tid i sandldan ven d.

Och grejen r ju att till skillnad frn Kristersson s gick inte Lfven ut och hvdade att han hade ett regeringsalternativ och dessutom gick ut med gemensamma vallften tillsammans med dom.

Vallftet att om M KD SD och L vann skulle dom stta in hgkostnadsskydd fr el 1 november blir ju spnnande att se i handling.

"Nu fr Vi orDninG p SvEriGe!"

Nu lter du lite som en av alla gnllsossar i denna trd. Det mrkliga r att ni synes efterlysa effektivitet, ordning och faktiska lsningar p olika problem nr det gller det blgula regeringsalternativet, men det rdgrna regeringsalternativ ni tycks sukta efter var aldrig ngonsin i nrheten av att n dessa ml. Det var en i princip handlingsfrlamad regim med underpresterande ministrar p viktiga poster. Och tillika i total avsaknad av visioner fr hur Sverige ska se ut och fungera i framtiden. Allt som kunde erbjudas var tillflliga lsningar vid olika kristillstnd ssom t ex den frga du tar upp, energifrgan.

Ja, nu fr alla som rstade p sossarna fr att f "elbidrag" till villan ha lite oro ett tag. Men tnkte ni verkligen att pappa staten ska ta ansvar fr att hlla era villor och sommarstllen uppvrmda i flera r framver? Det som behvs r ju en stabil energilsning fr kommande ca 30 r s att vi inte behver hamna i lgen dr extrempriser gller fr el. Och ngon lngsiktig stabil lsning fr energifrgan har inte de rdgrna. Det har dremot de blgula.

Jag tror definitivt att Sverige fr en bttre chans till bra lsningar med en blgul regering. Det r inget "drmlge" eftersom mnga kompromisser kommer krvas av de 4 vinnarpartierna men de fr alla nu anstrnga sig och ta ansvar s att landet kan hitta en bttre vg framt.
Citera
2022-10-13, 10:25
Medlem
Sdr, nu r det faktum. Pehrson stttar inte Kristersson. Omval?
Citera
2022-10-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Vad fan sysslar L med? Om de fuckar upp detta s kommer de att ka ur vid ett omval. Jvla egofolk i detta pissparti. Varfr ens g ut i media och sga en sn sak? Stta press p Uffe? Idioti till fullo!
Citera
2022-10-13, 10:30
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Vad fan sysslar L med? Om de fuckar upp detta s kommer de att ka ur vid ett omval. Jvla egofolk i detta pissparti. Varfr ens g ut i media och sga en sn sak? Stta press p Uffe? Idioti till fullo!

"r det klart att ni kommer ge ert std till Ulf Kristersson i en statsministeromrstning?
Det det ju inte frrn allt r klart. Men jag har goda frhoppningar, sger han."

Lter inte s illa som Aftonbladet frsker f det att lta.
Citera
2022-10-13, 10:33
Medlem
Fast det vore vl mrkligt om Pehrson under pgende frhandlingar lovar att rsta fr Kristersson som statsminister oavsett hur frhandlingarna gr fram tills p fredag? Pehrson vill givetvis stta press och framfrallt signalera fr sina vljare att han r en tuff frhandlare.
Citera
2022-10-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
"r det klart att ni kommer ge ert std till Ulf Kristersson i en statsministeromrstning?
Det det ju inte frrn allt r klart. Men jag har goda frhoppningar, sger han."

Lter inte s illa som Aftonbladet frsker f det att lta.

Hller med om att Aftonskiten verdriver fr det mesta, men jag litar inte p L och har aldrig gjort.
Citera
2022-10-13, 10:37
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Bollen gr ver till Magda som fr sondera.
Citera
2022-10-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag frstr rligt talat inte vad allt detta pladder bde i media och i trden gr ut p? Det blev tv extra dagar, man bildar en regering och freslr Ulf imorgon och rstar p mndag. Varfr allt detta tjafs?
Tjafset br handla om vad SD krver L acceptera fr att ing i regeringen. Intressant tycker jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in