2022-10-14, 12:16
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Fast det r ju bara att ndra p.
Fds du med en svensk frlder fr du, tada, TV medborgarskap. Ett svenskt och ett utlndskt.
Beter du dig sen som en skitskalle s kan, tada, ditt SVENSKA medborgarskap dras in och du kan sparkas ut.

Finns viljan finns det en vg.

Hur tnker du? Sverige kan inte utfrda andra lnder medborgarskap. Dessutom kan en dubvelmedborgare alltid droppa ett medborgarskap. Sverige kan inte bestmma ver andra lnders medborgarskap.

Ibland undrar jag varfr mnniskor med noll kunskap om regler, lagar och politik uttalar sig om sdana saker.
Citera
2022-10-14, 12:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det gr att runda grundlagen temporrt. Har gjorts flera gnger nr det handlat om yttrandefrihet.
Nej, det gr inte. Sedan r yttrandefrihet en begrnsad rttighet, medan det svenska medborgarskapet r en absolut rttighet, enligt 2 kap. 7 och 20-21 RF.
Citat:
ndra grundlagen krver tv val och tar minst tta r.
Ja, och inte ens Sd skriver i sitt partiprogram att de vill detta. S p vilket stt menar du att det skulle ske?
Citera
2022-10-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Dr fick man hra Uffe prata lite Engelska ocks p Exressen live. Helt klart godknt.

Nu kan alla som av nn konstig ogrundlig anledning var oroliga ver att den skulle vara p samma niv som Lfven vara lugna.
Jag hoppas fortfarande p axelvaddar, dock.
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Vilket jvla skitsnack. Valde politiken framfr makten.

Allts det hr r det mest hjrndda copet av dom alla. Det hr r liksom SDarnas stt att frska hantera frlusten.
P vilket stt r det en frlust fr SD? De fr igenom i stort sett hela sin krnpolitik.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Ett riktigt rn dr jag blev medvetsls och tv rnfrsk dr jag ena gngen kom undan genom diplomati och andra gngen p grund av ren tur. 2/3 gnger var det Abdis. 1/3 en svensk med Abdivnner. Jag bor i en storstad.

Jag r helt okej med hrdare vervakning och har varit det lnge. Det r ett ndvndigt ont till fljd av att vi har haft ppna grnser.

Bullshit. Antingen rr du dig i kriminella kretsar och r en pundare eller s hittar du p 100%.

Ingen Svensson blir rnad/rnfrsk 3 gnger
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha hur menar du att SD har ftt igenom sin sakpolitik? Allt ska ju utredas och L kommer stta stopp fr allt.

L kommer sjlvfallet att ta ansvar fr allt man kommit verens om, ven de punkter dr man gjort eftergifter. Det hr r inget januariavtal med frnedringsklausuler utan ett genuint samarbete.

Att mnga frgor mste utredas innan man lgger en proposition r inget frhalande utan den normala tgordningen inom regeringens arbete. Lagfrslagen mste bli gedigna och genomtnkta s att man frebygger alla problem i tillmpningen.
Citera
2022-10-14, 12:18
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag skrev att SD inte har mandat att g in och ndra p lagen om svenskt medborgarskap sjlva och du brjade yra om att en regering r med och stiftar lagar.

SD mste fortfarande ha std frn M, KD och L fr att dra in medborgarskap och det kommer man inte f.

Lg niv p ditt trollande... skrev inte "att en regering r med och stiftar lagar."
Citera
Medlem
Barentss avatar
Nr man ser Pehrsson (L) tweeta s frstr man att det var problem att f igenom denna regering. Herr woke tycker att vi ska slss fr "Det liberala avtrycket r bergfast. Kunskapsskola. Fossilfri energi. Integration. Rttsstaten. Abortrtten. Kulturens oberoende. Public service. Socialliberalism i vr tid".

Inte en enda frga han nmner har varit uppe i valet och uppenbarligen lider L av kraftig frnekelse och lever kvar i en frldrad woke-tid. Hans tweet kunde skrivits av MP eller S. L kommer inte att tillfra ngonting annat n problem fr Sverige i denna regering. Abort-Pehrsson r deras ledare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
De har ftt igenom nstan hela sitt partiprogram.

Fuck off vnstersmuts, nu ryker era "framsteg" t helvete. Hoppas du blir visiterad

VEt inte hur mnga regeringsskiften jag levt igenom, men en sak frblir detsamma, det gr absolut ingen skillnad vem som r i makten. Du kommer f se samma politik som frsts de senaste 20 ren fortstta fras.
Citera
2022-10-14, 12:19
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Inte slopas vl men ner till EUs miniminiv.

Ja vilket r 6%. Vi har en niv p 30.5 % hr i Sverige vilket r fullstndigt vansinnigt.
Citera
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Bullshit. Antingen rr du dig i kriminella kretsar och r en pundare eller s hittar du p 100%.

Ingen Svensson blir rnad/rnfrsk 3 gnger

Jo om du r ung och rr dig i Stockholms frorter och kollektivtrafik dagligen r efter r s kan det vara sant
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Du har helt fel. Som en annan skrev i trden tidigare s valde SD politiken framfr makten. SD fr igenom i stort sett all av sin I och I politik. Detta r en stor seger fr SD. L kommer inte f lika mycket att sga till om som MP hade.

Helt rtt. L fick inte ngot mer n att sitta i regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in