2022-10-14, 12:59
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Och dessutom se ver att i kommande mandatperiod s att politiker inte kan stnga ner krnkraft godtyckligt! Ett skydd mot miljtalibanerna.

Nya regler ska infras som frhindrar att politiken godtyckligt stnger ner krnkraftverk

https://via.tt.se/pressmeddelande/ov...332843&lang=sv
Tack fr en bra lnk och information!

Vldigt, vldigt ansvarstagande. Energiproduktionen r hrnstenen i vr civilisation och mjligheten till utveckling och innovativa framsteg.
Citera
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Frgan r hur stora de ekonomiska klyftorna ska vara egentligen, fr tillfllet r de rekordstora. Passar det tant brun?

Tillrckligt fr att det verkligen skall tjna att arbeta och suga att inte gra det.
Existensminimum om man ej arbetar.
Lgre inkomstskatt och platt skatt fr den som arbetar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Du r vl inte kriminell, s d har du inget att frukta.

Men du kanske hellre fredrar att bli rnad och nedslagen istllet, f din dotter och frugan vldtagna, dr frvarna aldrig kan gripas?
Vad r kriminalitet enligt dig? Om kriminalitet idag betyder att bara inte vilja bli vervakad, s antar jag att man kan kalla mig fr kriminell.
Citera
2022-10-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man offrade nog stora delar av sin politik fr att inte ha nazzarna i regeringen.

Det som sas innan valet var en M+Kd regering med std av SD.

Idag r Liberalerna i regeringen. Orimligt och konstigt.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
r Liberalerna ett liberalt parti? Slpper fram SD:s partiprogram. Mycket mrkligt.

Handlar om verlevnad, hnger dom inte med hgern och spelar p hgerns fiol s kan dom glmma allt vad stdrster heter vid nsta val. Och d ryker dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Brnslepriset kommer bara att stiga. Opec har snkt produktionen.

En liten detalj som era kra politiker inte nmnde.

Ungefrliga frbrukningen i vrlden r 160 milj. fat om dagen.
Mtet skulle handla om att minska med 500 000 till 1 500 000 fat om dagen.

Hur mycket blev snkningen av produktionen?
Jag har missat det.

Den hga reduktionsplikten och skatterna r i majoritet av priset.
Tyvrr r det inte bara att snka den snabbt med tanke p inflationen.

Det r ingen ltt uppgift att ta ver efter en tid med negativ rnta i en hgkonjunktur.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Haha s gammal r jag inte men mina mor- och far-frldrar berttade en del om detta.

Jag tror faktiskt inte att denna kris blir s djup som krisen under kriget p 1940-talet.

Visst vi kan se eskaleringar med krnvapen och att andra nationer dras in i konflikten i Ukraina men dr r vi inte riktigt nnu.

Jag hoppas att du har rtt. Men ven om vi kan undvika ett storkrig i Europa kommer energi- och rvarukrisen att leda till deindustrialisering och snkt levnadsstandard i hela EU. Lgg till detta den djupa recession som vrldsekonomin redan r p vg in i.
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Magdalenas uttalande om vr nya regering r ju vrt Det Svenska Humorpriset 2022.

" Jag r rdd att det hr kommer att leda till att Sverige blir mindre som det Sverige vi lskar, dr vi lser problem gemensamt och tar itu med samhllsproblemen. "
Citera
2022-10-14, 13:01
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om du tnker efter s r det t.ex inte rimligt att du fr "avgra din framtid sjlv" genom att beg brott. Du borde istllet se vervakningen som att den hjlper dig. Det finns inga exempel p kameravervakning som inte r hjlpsam mot brottsoffer. S fort det kommer upp en kamera s flyttar sig brottslingen. S fort man brjar visitera p skumma platser s frsvinner brottslingen. S fort man ger straffet "utvisning om du begr brott" s upphr brotten. Fr brottslingar kan tnka.
Fast det r en fin balansgng det dr. Nr samhllet blir vldsamt reagerar politiker med mer vervakning och kontroll. Det r ltt att det slr ver i ngot mer totalitrt som inte bara anvnds mot kriminella. Med covidhelvetet fick vi en inblick i hur fort det kan g att stlla om samhllet till ngot riktigt obehagligt. Jag r inte vertygad om att mer vervakning och kontroll kommer gra varken frn eller till. Snt skiter nog tungt kriminella i. Roten till problemet r influx av helt inkompatibla mnniskor som ska ut. Mer kameror r bara att sminka grisen.
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ulf Kristersson som statsminister r ju underfrsttt.

Vice statsminister tror jag att Ebba Busch (KD) har strst chans att bli eftersom hon r partiledare fr nst strsta partiet i den nya regeringen. Utver det r det ganska givet att hon blir social- och jmstlldshetsminister.

Johan Pehrson (L) blir utbildningsminister.
Anders Borg (M) gr comeback som finansminister.
Elisabeth Svantesson (M) blir justitie- och migrationsminister.
Kristina Axn Olin (M) blir kulturminister.
Johan Forsell (M) blir finansmarknadsminister och bitrdande finansminister.

Utver det kan jag inte spekulera mer.
Varfr tror du Borg kommer tillbaka? Finns det nt som pekar p det? Jag hoppas p det fr det han gjorde under Reinfeldts tid som frstrt Sverige fr all framtid var det enda bra under den perioden.
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Vad r kriminalitet enligt dig? Om kriminalitet idag betyder att bara inte vilja bli vervakad, s antar jag att man kan kalla mig fr kriminell.
Har du ett svar p min frga d?
Citera
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Det som sas innan valet var en M+Kd regering med std av SD.

Idag r Liberalerna i regeringen. Orimligt och konstigt.

Hellre intellektuella liberaler n vildar med jrnrr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in