Citat:
Ursprungligen postat av
drunkkidcatholic
Förutsätter att vi nu pratar om snabbnudlar med kryddpåse, där man bara käkar nudlar utan att lägga till annat i rätten. Alla sådana snabbnudlar som går att köpa på typ Ica/Coop/whatever är rena skiten, Samyang är varken bättre eller sämre än något annat. Sedan jag gifte med med en korean och började äta "riktiga" asiatiska snabbnudlar, så smakar de nudlar som köps i svenska snabbköp verkligen bara salt. Köp Jin Ramen om du hittar det, finns i de flesta asiatiska livsmedelsbutiker. Bra kvalitet och ordentlig smak.
Samyang tycker jag är OK men har tröttnat på smakerna, gillar mest oriental och fläsk, men fläsk finns inte i min affär. Nissin tycker jag är ungefär samma kvalitet.
De koreanska är skitgoda men jag har inte fattat vilka som är vilka, en del smaker är goda, andra är sådär. Men de är ju dubbelt så dyra. Fast mer mat med. Vissa var väldigt starka och goda. Måste köpa en av varje och se vilken det var jag gillade bäst.
Snabbnudlar äter man ju inte för att det är en upplevelse, det gör man för att man inte orkar laga riktig mat. Bra att ha hemma om man blir sjuk också för de står sig ju. Det är lite som att ta en macka, fast att man får varm mat.