2022-10-15, 21:42
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Kanske du ska ppna dina gon.

Om tiggeriet sker parallellt med annan brottslighet och tiggeriet frbjuds har de som tigger nu bara den andra brottsligheten kvar. Tiggerifrbud leder drmed till att under tiden polisen r upptagen med att lagfra tiggare s begs grvre brott p andra hll och nr alla tiggare r lagfrda och signalerna om att tiggeri omjliggjorts i Sverige ntt fram s kommer tiggarna att beg andra, grvre brott. Du sger det ju sjlv, det r kriminella personer som organiserar (du hvdar det fast det inte finns ngra som helst bevis fr det).

Du vill minska brottsligheten men skapar mer brottslighet med tiggerifrbud. Frbud har en tendens att leda till mer brottslighet om det som inte lngre tillts r ngot som r vanligt. Det leder inte till mindre brottslighet, som du tror det gr.

Jag vill inte ha tiggare hr, men jag vill inte frbjuda tiggeri. Ditt svartvita antingen-eller-tnkande hindrar dig frn att se att det gr att vara utan tiggare utan frbud. Den som inte vill ha tiggare p sin mark kan kontakta polisen fr att f hjlp med att flytta p de intrngsbegende EU-migranterna. Men du vill att polisen ska bryta mot markgarens gandertt och gra razzior mot tiggare som finns dr.

Frbud r inte den allra bsta metoden men bttre n att blunda fr problemet med organiserat tiggeri. Som du vill gra. Blunda.

Markgaren. Ehh Stockholm stad lr inte avhysa ngra romer vad jag ser.

Och ditt argument. Dom mste f tigga annars blir dom farliga kriminella.!? 😂 Dummaste p lnge. Dan Eliassonniv.
Citera
2022-10-15, 21:55
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Frbud r inte den allra bsta metoden

Vilken r den allra bsta metoden, d?

Citat:
Markgaren. Ehh Stockholm stad lr inte avhysa ngra romer vad jag ser.
r det "Stockholm stad" som ger marken dr ICA-handlaren har sin butik?

Citat:
Och ditt argument. Dom mste f tigga annars blir dom farliga kriminella.!? 😂 Dummaste p lnge. Dan Eliassonniv.
Du pstr att tiggeriet har kopplingar till grvre kriminalitet och du pstr att de som organiserar tiggeriet r kriminella. Jag fljer din argumentation. Jag har inte heller hvdat att ngon mste f tigga fr att inte beg andra brott - det fljer av dina argument.
Citera
2022-10-15, 22:03
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Vilken r den allra bsta metoden, d?

r det "Stockholm stad" som ger marken dr ICA-handlaren har sin butik?

Du pstr att tiggeriet har kopplingar till grvre kriminalitet och du pstr att de som organiserar tiggeriet r kriminella. Jag fljer din argumentation. Jag har inte heller hvdat att ngon mste f tigga fr att inte beg andra brott - det fljer av dina argument.

Ja det r inte att blunda fr problemet som ni pkfolk gjort i 20 r.

Dom bor inte utanfr Ica dummer. Men om du s grna vill hysa en klan av romer s varsgod.

Det romska tiggeriet r organiserat av kriminella romer. Det r en form av slaveri och mnniskohandel.
Du pstr att de mste tigga annars blir de vrre kriminella. Det r idiotiskt.

Vi mste gra ngot nd, kan inte ha folk som lever som djur p gatorna bara fr att sjlvgoda vnsterpajasar ska f knna sig goda nr de ger dom lite kaffepengar.

Vi testar att frbjuda tiggeri. Grna sl till mot deras bossar ven det nog r "svrt" att f vittnen. Vi avhyser dom. Dom borde lmna sin medeltida stamkultur och skaffa sig utbildning och jobb.
Citera
2022-10-15, 22:22
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja det r inte att blunda fr problemet som ni pkfolk gjort i 20 r.

Dom bor inte utanfr Ica dummer. Men om du s grna vill hysa en klan av romer s varsgod.

Det romska tiggeriet r organiserat av kriminella romer. Det r en form av slaveri och mnniskohandel.
Du pstr att de mste tigga annars blir de vrre kriminella. Det r idiotiskt.

Vi mste gra ngot nd, kan inte ha folk som lever som djur p gatorna bara fr att sjlvgoda vnsterpajasar ska f knna sig goda nr de ger dom lite kaffepengar.

Vi testar att frbjuda tiggeri. Grna sl till mot deras bossar ven det nog r "svrt" att f vittnen. Vi avhyser dom. Dom borde lmna sin medeltida stamkultur och skaffa sig utbildning och jobb.
"Pkfolk", "landshen", "patetiska vnsterdrar", "vnsterpajasar", "dummer" osv. Dessa invektiv anvnder du om mig och andra. D du inte knner mig eller dessa andra r okvdesorden snarare frvrngda spegelbilder av dig sjlv.

Du menar att det finns "tiggarbossar" och att dessa r kriminella. Att kalla ngon namngiven fr kriminell utan fog r frtal, s du kommer endast undan frn tal genom att inte namnge dessa "tiggarbossar". Men det r svrt att namnge ngon som man inte vet vem den dr eller ens existerar. I ditt fall r det senare sant.

Tiggeriet r en individuell frga, inte nationell. Du menar att det finns en lsning som inte handlar om frbud som r den "allra bsta", men inte ens nr jag frgar dig om den s kan du uppge den.

Diskussionen har urartat i att handla om dig, din tro och hur du uttrycker din dliga sjlvknsla.
Citera
2022-10-15, 22:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En sdan utredning kommer rimligtvis att reda ut frdelar och nackdelar med frslaget, och visa p vad som krvs fr att detta skulle kunna realiseras. Sedan kan man givetvis ta stllning och vrdera om en frndring av grundlagen (krvs tv omrstningar, med ett riksdagsval emellan) r motiverad.

Det har du frsts rtt i och jag tror inte att de blgula kommer att prioritera just det hr frslaget. De vill knappast ha det som en frga i nsta valrrelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ett annat stt att hantera saken r att ndra praxis (till strngare) fr att medge svenskt medborgarskap.

Det har de ocks tnkt p:

2) En ny utredning ska tillsättas för att ta fram ytterligare skärpta krav för att erhålla svenskt medborgarskap. Utredningen ska bland annat:

Utreda och föreslå en återgång till en längre hemvisttid, om minst 8 år, för att en utlänning i normalfallet ska komma i fråga för svenskt medborgarskap.

Utreda och föreslå ytterligare skärpta kunskaper om Sveriges samhälle och kultur för att komma i fråga för svenskt medborgarskap.

Utreda och föreslå en huvudregel som innebär ett återinfört krav på egenförsörjning för att komma i fråga för svenskt medborgarskap.

Utreda och föreslå skärpta krav på hederlig vandel som ett krav för medborgarskap. Vandelsprövningen ska innefatta kontroll av tidigare brottslighet i hela EU.

Utreda och vid behov föreslå att en lojalitetsförklaring, medborgarskapssamtal eller liknande ceremoniellt inslag av obligatorisk karaktär ska utgöra slutpunkt i processen att upptas till medborgare.
Citera
2022-10-15, 22:47
Medlem
Citat:
Kanske du ska ppna dina gon.

Om tiggeriet sker parallellt med annan brottslighet och tiggeriet frbjuds har de som tigger nu bara den andra brottsligheten kvar. Tiggerifrbud leder drmed till att under tiden polisen r upptagen med att lagfra tiggare s begs grvre brott p andra hll och nr alla tiggare r lagfrda och signalerna om att tiggeri omjliggjorts i Sverige ntt fram s kommer tiggarna att beg andra, grvre brott. Du sger det ju sjlv, det r kriminella personer som organiserar (du hvdar det fast det inte finns ngra som helst bevis fr det).

Du vill minska brottsligheten men skapar mer brottslighet med tiggerifrbud. Frbud har en tendens att leda till mer brottslighet om det som inte lngre tillts r ngot som r vanligt. Det leder inte till mindre brottslighet, som du tror det gr.

Jag vill inte ha tiggare hr, men jag vill inte frbjuda tiggeri. Ditt svartvita antingen-eller-tnkande hindrar dig frn att se att det gr att vara utan tiggare utan frbud. Den som inte vill ha tiggare p sin mark kan kontakta polisen fr att f hjlp med att flytta p de intrngsbegende EU-migranterna. Men du vill att polisen ska bryta mot markgarens gandertt och gra razzior mot tiggare som finns dr.
Jag nskat mest f bort tiggarna utanfr affrerna och om de flyttar till andra stllen. De r ju inhga tiggare i bemrkelsen tillfllig hjlp. De har egna platser o Gud nde om nn skulle ta den och arbetstider ofta slutar de 16. Kommer ven gemensamt. Mina tiggare har nu tervnt samtidigt efter lite semester i hemlandet Rumnien.
Citera
2022-10-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Statistik ljuger inte. Brottslighet har inte kat nt nmnvrt. Sverige r ett skert land. Jag r inte de minsta rdd fr att g nnstans i dagens samhlle. De har alltid funnits skit o kommer alltid finnas. Har sjlv vart med om mnga saker men de betyder inte att jag r rdd fr o g ut.
Ingen som bryr sig om vad DU tycker och tnker, jvla egoist. Brottsligheten har kat explosionsartat jmfrt med 70- och 80-talet och en stor del vgar inte g ut om kvllarna.
Citera
2022-10-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det r extremt synd att Somalier lyckats ta sig hit och frstra fr alla sktsamma invandrare. Om politikerna vore smarta skulle de motarbeta just Somalier, s mycket enklare att ta in fler flyktingar (om de nu vill det) om politikerna fokuserat p att ta in sktsamma hrt arbetande flyktingar. Men n, vi fokuserar p befolkningen med lgst IQ och geist i hela vrlden.
Varfr r det s viktigt fr dig d? 250 000 syrier, 150 000 irakier, hundratusentals fler frn starkt religisa, patriarkala och klanstyrda lnder i mellanstern, r det ngot att nska fr Sverige? Kolla p Sdertlje med sina syrianer, lngt ifrn en solskenshistoria som du vill ha det till.
Citera
2022-10-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Som en hederliga och hyvens mnniska har jag svrt att se hur framgngsrika lsningar kan komma ur lgnaktiga problembeskrivningar. Som den blivande statsministerns lgn om hur mnga utlandsfdda som inte kan frsrja sig sjlva:
https://twitter.com/moderaterna/stat...18623630954499
https://www.svd.se/a/L5v7bJ/ar-70000...idragsberoende

Men visst, genom att frst blsa upp antalet har man ju lagt grunden fr en "framgngsrik" politik oavsett om tgrderna ger effekt eller inte. Alltid lurar de ngon.
"Blsa upp"? Snarare hlla ner, tar inte med alla hittepjobb som ges som integrationstgrd.
Citera
2022-10-16, 00:35
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, fr den dr Kaijser r enda "experten" eller och alla andra tycker exakt likadant? sverige byggde p 70- och 80-talet 12 reaktorer p 20 r, men mla fan p vggen du, sger ju bara din personliga politiska hemvist!
Jag vet bara att Kaijser r en svensk teknisk fysiker och professor emeritus i teknikhistoria vid Kungliga Tekniska hgskolan i Stockholm (enligt Wikipedia). Har inte en susning om var han str politiskt och vad gller min egen politiska hemvist s r du helt ute och seglar. Vad gller dig sjlv r du som synes otroligt enkelsprig genom att dra dylika slutsatser. Det mste vara sknt att traska genom livet och se allting i svart eller vitt.

Jag r fr krnkraft. ven om det innebr risker. Vi fr bara hoppas att de som r kunniga inom mnet eliminerar de risker som finns, fr det lget vi befinner oss i nu r inte acceptabelt.
Senast redigerad av Old-Crow 2022-10-16 kl. 00:56.
Citera
2022-10-16, 00:41
Medlem
Den r sdr. Att L finns med i regeringen frstr nog ingen. Frklara vad L fyller fr funktion?
Alla andra partier frutom M och KD som r karbonkopior av varandra.
Senast redigerad av King Devil 2022-10-16 kl. 00:52.
Citera
2022-10-16, 00:44
Medlem
Vad r Liberalerna fr ett parti? Vet dom det sjlva?
Nyss var dom med Sossarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in