Citat:
Jag tycker inte att hen r ett invektiv, men du anvnder det som ett sdant. Jag tycker att hen r verfldigt.Haha men snutten!
Tycker du att hen r ett invektiv? Och du bejakar att du r en av de dr som ger pengar till tiggare fr att knna sig god utan att tnka p konsekvensen, att det frlnger tiggeriet som fenomen?
Hursomhelst r du en typisk sosse, du argumenterar noll i sak och bara om olika knslor du har.
Som ditt pstende att det romska tiggeriet r en individuell frga. Du menar att alla romer utanfr alla mataffrer i Sverige har gjort ett val att tigga sjlva fr att de vill detta?
Nej du verkar inte fatta nnting om det hr frn din bubbla. Det finns inte en enda lsning tyvrr.
Men att blunda fr situationen och ge pengar, det r inte en bra lsning. ( din)
Tycker du att hen r ett invektiv? Och du bejakar att du r en av de dr som ger pengar till tiggare fr att knna sig god utan att tnka p konsekvensen, att det frlnger tiggeriet som fenomen?
Hursomhelst r du en typisk sosse, du argumenterar noll i sak och bara om olika knslor du har.
Som ditt pstende att det romska tiggeriet r en individuell frga. Du menar att alla romer utanfr alla mataffrer i Sverige har gjort ett val att tigga sjlva fr att de vill detta?
Nej du verkar inte fatta nnting om det hr frn din bubbla. Det finns inte en enda lsning tyvrr.
Men att blunda fr situationen och ge pengar, det r inte en bra lsning. ( din)
Nr det hitresta tiggeriet startade tnkte jag genast att det leder till att tiggarna stannar hr och fortstter tigga om man ger dem pengar. Drfr har jag aldrig gett en tiggare pengar. Du vill frbjuda tiggeriet, fr att du fr dliga knslor av att se tiggare. Jag bryr mig inte nmnvrt, men hade helst sett att tiggarna inte var hr.
En typisk sosse? Vad baserar det du det p? Att jag inte hller med dig gr mig inte till sosse. Sossar brukar vilja frbjuda saker, men jag vill inte ha frbud. Men du vill ha frbud.
Jag vet inte vad som ligger bakom varje enskild roms beslut att tigga, annat n att det verlag rr sig om fattigdom och omfattande - mjligen institutionell - diskriminering i deras hemlnder. Om det finns faktiska tvng bakom detta s kan man undra varfr det inte pgr polisutredningar om det. Du menar att det r en form av slaveri, vilket frsts r ytterst allvarligt om det r s, men var r anmlningarna?
Det r svrt att frst delar av din argumentation, men i vrigt tycker jag att jag god frstelse. Det var ett angrepp p din usla debatteknik, bara s du vet.
Situationen? Vilken situation? Situationen med att romer sitter utanfr mataffrer och tigger? Eller r det en djupare, mer komplex situation bestende av slaveri och grov organiserad brottslighet och annat som du psttt som du menar? Jag har som sagt aldrig gett ngon enda tiggare pengar ngon enda gng.