2022-10-17, 17:47
Medlem
Abelssuns avatar
Det brjar knaka i fogarna innan Uffes regeringen ens tilltrtt. Gissar att den inte blir lnglivad.
Citera
2022-10-17, 17:55
Medlem
Ska bli kul och se hur sossarna stller sig nu med "samarbete".
Under valrrelsen s var Magdalena positiv till det i stllet fr splittring, men r nog lttare att ha sdan sikt nr man r statsminister.
Citera
2022-10-17, 18:13
Medlem
Reinfeldt r krd utan tvekan men kanske Carl Bildt fr d slipper Uffe tnka p utrikespolitiken och Nato. Problemet r dock att Bildt har ganska mycket skit under naglarna vid det hr laget och han r alldeles fr mycket globalist men visst erfarenhet har han.
Citera
2022-10-17, 18:44
Medlem
Fan att det ALLTID ska vara idiotjvlar som ska stta kppar i hjulet fr ett bttre Sverige.

Anna Starbrink, din jvla idiot!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-sig-till-oss
Citera
2022-10-17, 18:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
AKB kanske kan f en roll i den nya regeringen. Hon r trots allt en jvligt klipsk kvinna ven om hon inte passade som Statsminister.
Av det jag har sett av henne s hller jag med dig och hon vore vrd det. Om hon vill.
Citera
2022-10-17, 19:22
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag tycker inte att hen r ett invektiv, men du anvnder det som ett sdant. Jag tycker att hen r verfldigt.

Nr det hitresta tiggeriet startade tnkte jag genast att det leder till att tiggarna stannar hr och fortstter tigga om man ger dem pengar. Drfr har jag aldrig gett en tiggare pengar. Du vill frbjuda tiggeriet, fr att du fr dliga knslor av att se tiggare. Jag bryr mig inte nmnvrt, men hade helst sett att tiggarna inte var hr.

En typisk sosse? Vad baserar det du det p? Att jag inte hller med dig gr mig inte till sosse. Sossar brukar vilja frbjuda saker, men jag vill inte ha frbud. Men du vill ha frbud.

Jag vet inte vad som ligger bakom varje enskild roms beslut att tigga, annat n att det verlag rr sig om fattigdom och omfattande - mjligen institutionell - diskriminering i deras hemlnder. Om det finns faktiska tvng bakom detta s kan man undra varfr det inte pgr polisutredningar om det. Du menar att det r en form av slaveri, vilket frsts r ytterst allvarligt om det r s, men var r anmlningarna?

Det r svrt att frst delar av din argumentation, men i vrigt tycker jag att jag god frstelse. Det var ett angrepp p din usla debatteknik, bara s du vet.

Situationen? Vilken situation? Situationen med att romer sitter utanfr mataffrer och tigger? Eller r det en djupare, mer komplex situation bestende av slaveri och grov organiserad brottslighet och annat som du psttt som du menar? Jag har som sagt aldrig gett ngon enda tiggare pengar ngon enda gng.

Frst grter du fr att jag anvnder invektiv, sen r det inga invektiv? Hen r inget invektiv utan bara att jag uppfattar dig som knls.

Du gnller om att jag minsann inte vet ngot om dig, vilket r sant, jag varken vet eller vill veta. Men du sjlv pstr en massa saker om mig, som du inte vet, men du drar slutsatser av mina utsagor. Utan logik tyvrr. Det r det dr hastiga och slafsiga tnkandet som utmrker er vnsterliberaler. Kanske r du centerpartist och med andra ord inte alls frihetlig egentligen.

Du pstr att alla romer utanfr alla butiker i hela Sverige r individer som satt sig just dr av egen fri vilja och det r inte organiserat? Sjlvorganisering i den hgre skolan.

Jag tror inte vi kommer lngre. Du klarar inte att se problemen med romernas uteliggarliv, d r det svrt att ens diskutera lsningar. Frbud r inte toppen men bttre n inget i det hr fallet.
Senast redigerad av Julskinkato 2022-10-17 kl. 19:30.
Citera
2022-10-17, 19:29
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...munfullmaktige

Allts hur jvla dum i huvudet fr man vara?

"KD-politikern Martin Ahlman rstade mot partilinjen och stoppade ett maktskifte"

"Kommunen har styrts av Socialdemokraterna i 32 r och Boel Godner (S) har varit ordfrande i 11 r.

Nr valresultatet visade att maktskifte var att vnta i kommunen blev det en stor lokal nyhet men nu har allts maktskiftet stoppats."

Sssarna har allts haft makten i kommunen i 32 r, det frklarar detta

- Google "sdertlje skjutning"
75 900 resultat (2 140 r frn senaste mnaden...)

- Google "sdertlje mord"
200 000 resultat

- Google "sdertlje rn"
89 500 resultat

- Google "sdertlje vldtkt"
152 000 resultat
Citera
2022-10-17, 19:30
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Det brjar knaka i fogarna innan Uffes regeringen ens tilltrtt. Gissar att den inte blir lnglivad.

Vad har hnt nu ?
Om du menar stockholmsliberaler som gnllet r det inte direkt knak i fogarna.

Nu har Ulf blivit vald och har extra vals kortet som frpassar liberalerna till historien om dom brjar brka.
Citera
2022-10-17, 19:40
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
AKB kanske kan f en roll i den nya regeringen. Hon r trots allt en jvligt klipsk kvinna ven om hon inte passade som Statsminister.
Inte som en lantis menar du?

Tror hon r hyffsat vettig men hon har karisman av en sten. En post i bakgrunden d kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Gissar du det eller vill du det?

Jag tror och vill verkligen att detta kan bli bra.
Citera
2022-10-17, 19:46
Medlem
wwrs avatar
Denna regering mste vl utgra en av de strsta politiska blsningarna ngonsin?

Man skriver ett diffust avtal utan konkreta frpliktelser, med det strsta partiet i blocket, som trder tillbaka och lter samma regeringspartier (utom C) som 2006-14 bilda regering och sannolikt genomfra samma politik som tidigare!

Detta hade lett till revolution i vilket land som helst utom Sverige.
Senast redigerad av wwr 2022-10-17 kl. 20:01.
Citera
2022-10-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varys92
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...munfullmaktige

Allts hur jvla dum i huvudet fr man vara?

"KD-politikern Martin Ahlman rstade mot partilinjen och stoppade ett maktskifte"

"Kommunen har styrts av Socialdemokraterna i 32 r och Boel Godner (S) har varit ordfrande i 11 r.

Nr valresultatet visade att maktskifte var att vnta i kommunen blev det en stor lokal nyhet men nu har allts maktskiftet stoppats."

Sssarna har allts haft makten i kommunen i 32 r, det frklarar detta

- Google "sdertlje skjutning"
75 900 resultat (2 140 r frn senaste mnaden...)

- Google "sdertlje mord"
200 000 resultat

- Google "sdertlje rn"
89 500 resultat

- Google "sdertlje vldtkt"
152 000 resultat

Bra fr han. Nn med lite ryggrad iallafall.
Citera
2022-10-17, 20:54
Medlem
Kalsarikannis avatar
Liberalernas EU-grupp r starkt kritiska mot Tidavtalet. Det hr lr inte sluta bra fr Johan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in