2022-10-22, 11:15
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Geran 2 - 2400 km räckvidd, 40kg payload, 200 km/h, pris: 25.000 kr.

Switchblade - 70km räckvidd, 3kg payload, 150 km/h, pris: 350.000 kr.

Fortsätt lipa..
Sitt inte och ljug!

Den iranska drönaren kostar 50000 dollar!.

Möjligt att den är värd 2500 dollar….
Citera
Medlem
Citat:
Verkligheten idag?

Du menar denna verklighet?

https://t.me/IntelRepublic/7325

⚡️DEVELOPING⚡️

Air raid alert SOUNDS in Ukrainian capital Kiev AGAIN, with air alerts reinstated in Odessa, South Ukraine, and Lvov, West Ukraine.

UPDATE: Scale of damage done today in some regions of Ukraine after Russian strikes is comparable or may even be GREATER than damage done in last week’s strikes - Ukrenergo, Kiev government-owned electricity transmission system operator.

Jag tycker den är elektrifierande och spännande!

Ja verkligheten är att ni ryssar trycks tillbaka dagligen .
Sen att ni desperation skjuter mot städer långt bakom linjerna är skrattretande. Ni ryssar vill väl BARA ha dom anekterade områderna? Eller??
Så sluta fjanta dig.
Du blir överbevisad varje ggn du skriver här.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Daglig påminnelse att Ukraina är mindre till ytan idag än den 24 februari.

Men Ukraina är mycket större till ytan idag än den 24 augusti:

Citat:
Från augusti till oktober så har den landyta som Ryssland ockuperar minskat från ca 130,000 kvadratkilometer till ca 116,000 kvadratkilometer. Det är ett enormt tapp.

Augusti: https://web.archive.org/web/20220812...get-i-ukraina/
Oktober: https://web.archive.org/web/20221017...get-i-ukraina/
Citera
2022-10-22, 11:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Verkligheten idag?

Du menar denna verklighet?

https://t.me/IntelRepublic/7325

⚡️DEVELOPING⚡️

Air raid alert SOUNDS in Ukrainian capital Kiev AGAIN, with air alerts reinstated in Odessa, South Ukraine, and Lvov, West Ukraine.

UPDATE: Scale of damage done today in some regions of Ukraine after Russian strikes is comparable or may even be GREATER than damage done in last week’s strikes - Ukrenergo, Kiev government-owned electricity transmission system operator.

Jag tycker den är elektrifierande och spännande!
Spring ryssar spring 🏃‍♀️🏃‍♂️
Citat:
Storbritannien: Ny rysk flottbro i Cherson
Ryssland har färdigställt en ny flottbro intill den skadade Antonovskyj-bron över floden Dnipro i ockuperade Cherson, skriver Storbritanniens försvarsdepartement i en lägesuppdatering.

”Det är förmodligen första gången på årtionden som den ryska armén behövt använda sig av den här typen av bro.”

Ryssland har förflyttat ockupationsadministrationen och tusentals civila från Cherson inför det väntade ukrainska försöket att återta staden, som varit ockuperad sedan tidigt under invasionen.

https://omni.se/t/striderna/6b897e27...b-a1398b2d5707

https://twitter.com/DefenceHQ/status...5TQaDbxVw&s=19
Senast redigerad av Taggad 2022-10-22 kl. 11:20.
Citera
2022-10-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag ser att du försöker bedriva politik här.
Det är i så fall accidentelt.
Citat:
Men den du kallar clownen från UK gillar jag faktiskt. Gillar att festa men vem gör inte det.
Problemet är att Boris i kraft av sitt ämbete krävde att folket inte skulle festa, med hänvisning till den pågående pandemin.
Citat:
Putin är förstås en genomkorrumperad totalidiot.
Det håller jag med om nu, efter den helt huvudlösa invasionen av Ukraina.
Citat:
Dom som har trott att det funnits något normalt i det huvudet, har inte hållit sig informerad om vilken otrevlig liten typ han är. Man att han hållit på att förgifta kritiker i andra länder, kan knappt en dövstum ha missat. Om man då tror att han är en hyvens grabb, saknar man förstås slutledningsförmåga.
Innan invasionen av Ukraina framstod han för mig som en dispot och kleptokrat, men som ändock var den vuxne i rummet i jämförelse med den galne Trump och pajsaren Boris.
Självklart är jag lurad. Det inser jag idag, efter invasionen.

Jag har därför omprövat min tidigare negativa inställning till att Sverige skulle gå med i NATO. Jag tycker nu att det är en bra lösning och ett naturligt steg, efter de nya omständigheterna.
Citera
2022-10-22, 11:18
Medlem
Lettland kommer neka asylrätten till alla ryssar som flyr undan från mobiliseringen

Källa: Lettlands Utrikesdepartement
Citera
2022-10-22, 11:19
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Det som får mig skratta i denna tråd är rysskramarna som tror att Väst kommer lyfta upp sanktionerna om de skulle lyckas segra över Ukraina.
Det kommer aldrig hända ju! Ryssland är paria, precis som tjockisens Nordkorea
Så långt fram klarar inte en foliehatt att tänka!

Oavsett hur det här kriget kommer att avslutas kommer det att ta minst en generation innan sanktionerna kommer att avslutas.

Det behöver man inte vara statsvetare för att först!

Ryssland förlorade allt den första dagen av deras invasion.
Citera
2022-10-22, 11:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryzzk terrorbombning!
Krigsbrott!

https://www.news.com.au/technology/i...3ff1091b493f20

På nätet finns tusentals flera sådana exempel från trovärdiga källor.

Vad man har tillgång till för öppna trovärdiga källor i ryzzland vet inte jag förutom att all information är hårt censurerat.
Kan man ens trycka på en länk i detta forum och få ta del av verkligheten från seriösa öppna källor?

Jag börjar tvivla på det allteftersom..
Citera
2022-10-22, 11:20
Medlem
leachs avatar
Ukrainian Su-27 fighter shot down a Russian cruise missile over Odesa
https://twitter.com/WarMonitor3/stat...47737723408384
Citera
Medlem
Citat:
Nu förstår du varför Ryssarna har ökat värmen några grader. De försöker gå genom korrupta FN men till slut har de sina soldater och befolkningar att tänka på och kommer agera därefter.
Ja, Ryssland har ökat värmen några grader. Det är en del som hävdar att Ryssland inte rör sig framåt för att på så sätt tvinga Ukraina att kasta sig på ett dödligt spjut. Ryssland gjorde samma sak mot nazisterna under andra världskriget. Det ser ut som Ukraina gör samma misstag. Om det stämmer vet jag inte. Men som sagt. Ryssland höjer värmen några grader. Nu skriver RT om Rysslands FN-utsände;

Citat:
Representatives of Western countries threw a tantrum because of Russia's decision to inflict high-precision blows on energy and military infrastructure facilities on the territory of Ukraine, said Russia's permanent representative to the UN Vassily Nebenzia. He noted that Moscow's decision to "cool the ardor of Kiev terrorists" was made after the attack on the Crimean bridge. Russian diplomats also called on the UN to respond to the attack of the Armed Forces of Ukraine on a civilian crossing in Kherson, which killed four people.

Russia's Permanent Representative to the UN Vassily Nebenzia said that Russian strikes on targets in Ukraine caused hysteria in the West. During a meeting of the UN Security Council, Nebenzia said that Kiev, under the auspices of the West, uses terrorist methods on the territory of the Russian Federation. As an example, he cited the explosion on the Crimean bridge.

In this regard, Nebenzia continued, it was decided in Moscow to "cool the bellicose ardor of the arrogant Kiev terrorists." The Russian military hit many military facilities, as well as infrastructure facilities that undermine the military capabilities and potential of Kiev, the diplomat said.

"Of course, such a situation that does not suit the West caused a real hysteria among our Western colleagues, which we are witnessing in all its glory at today's meeting," Nebenzia said.

He noted that the West does not want to admit that civilian objects were damaged only in cases where drones deviated from the original course due to attempts to shoot them down, or when Ukrainian air defense missiles hit civilian targets.
Ryssarna är uppenbarligen förbannade. Ryssland måste nog skruva upp värmen mer för varken EU, USA eller Ukraina ser ut att ge upp.
Senast redigerad av Edgerton 2022-10-22 kl. 11:25.
Citera
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Sitt inte och ljug!

Den iranska drönaren kostar 50000 dollar!.

Möjligt att den är värd 2500 dollar….

Intressant det där, i 10 år påstod Iran att den kostade 5000 dollar att tillverka för dem, Ryssland har all material inhemsk och nu plötsligt kostar den 10 gånger mer..

Citera
2022-10-22, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Så långt fram klarar inte en foliehatt att tänka!

Oavsett hur det här kriget kommer att avslutas kommer det att ta minst en generation innan sanktionerna kommer att avslutas.

Det behöver man inte vara statsvetare för att först!

Ryssland förlorade allt den första dagen av deras invasion.

Jag slår vad att Putte kommer hota Baltländerna, främst Lettland för att "de förföljer" etniska ryssar där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in