2022-11-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Detta:

i vilket Du har Fel.
Ok

Men jag hade rätt i att Icke stängdes av igen.
Eller?
Citera
2022-11-02, 11:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ok

Men jag hade rätt i att Icke stängdes av igen.
Eller?
Det beror på.. Icke påstår först att han blev suspenderad, och sedan längre ned i texten säger han att kontot raderades. Vilket som är rätt vet vi inte, men som det ser ut nu så har hans nyregistrerade konto aldrig existerat.
Citera
2022-11-02, 11:54
Medlem
Citat:
Det beror på.. Icke påstår först att han blev suspenderad, och sedan längre ned i texten säger han att kontot raderades. Vilket som är rätt vet vi inte, men som det ser ut nu så har hans nyregistrerade konto aldrig existerat.
Så David Ickes avstängda konto som man kommer in på när man klickar på @OfficialIcke kan vara någon annans menar du?
Och Icke själv ljuger när han säger att ett konto han nyligen startade blev avstängt?
Och bilden som Icke själv lagt ut på ett avstängt konto i hans eget namn är nån slags fejkbild?
Citera
2022-11-02, 12:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Så David Ickes avstängda konto som man kommer in på när man klickar på @OfficialIcke kan vara någon annans menar du?
Nej, det kontot är hans och blev avstängt för länge sedan.
Citat:
Och Icke själv ljuger när han säger att ett konto han nyligen startade blev avstängt?
Det vet vi inte än. Bara Musk kan bekräfta eller förneka det.
Citat:
Och bilden som Icke själv lagt ut på ett avstängt konto i hans eget namn är nån slags fejkbild?
Det verkar så, såvida kontot inte raderats rakt av mellan 30'e oktober och 1'a november då jag gick in och besökte länken. Endast Musk kan verifiera hur det ligger till där.
Citera
2022-11-02, 12:19
Medlem
Citat:
Nej, det kontot är hans och blev avstängt för länge sedan.

Det vet vi inte än. Bara Musk kan bekräfta eller förneka det.

Det verkar så, såvida kontot inte raderats rakt av mellan 30'e oktober och 1'a november då jag gick in och besökte länken. Endast Musk kan verifiera hur det ligger till där.
Här snackar vi konspirationsteori på HÖG nivå 🙂👍
Citera
2022-11-02, 12:34
Medlem
Jag tycker kontot ser nyöppnat ut om man kollar på datumet, men jag vet inte hur sånt funkar, är detta ett gammalt konto?
https://www.trendsmap.com/twitter/tw...36266334031878
Citera
2022-11-04, 07:05
Han stratifierar twitter, dvs skiktar i en betaldel. Det är bra,.verifikation av id och seriositet är grunden i att kunna lita på att samtalet inte spårar ur.

Motsatsen till Flashan iofs. Men 75% av de som tjabbar på twitter nu är obildade media-opportunister som drevar.

Som han säger, Twitter bli produkten nu inte gratisanvändarnas content.

Skulle heller inte förvåna mig om nätet börjar skikta sig över lag i en IDverifierad betaldel i SoMe och en vild del. Det vore skönt att stänga ut bruset.
Senast redigerad av 43dz 2022-11-04 kl. 07:16.
Citera
2022-11-04, 07:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Han stratifierar twitter, dvs skiktar i en betaldel. Det är bra,.verifikation av id och seriositet är grunden i att kunna lita på att samtalet inte spårar ur.

Motsatsen till Flashan iofs. Men 75% av de som tjabbar på twitter nu är obildade media-opportunister som drevar.

Som han säger, Twitter bli produkten nu inte gratisanvändarnas content.

Skulle heller inte förvåna mig om nätet börjar skikta sig över lag i en IDverifierad betaldel i SoMe och en vild del. Det vore skönt att stänga ut bruset.
Det är ju begripligt att han vill tjäna pengar på twitter.

Men vad kommer hans ändring av twitters syn på Donald Trump etc medföra? kommer det generera fler eller färre användare? Många snackar ju om att de fundera på att lämna om Elon släpper in mer folk från ytterkanterna... men var tar de vägen? Finns konkurrent? Twitter är en relativt enkel applikation, borde gå att starta upp ifall det inte finns konkurrent. Twittej föj den bjeda mitten :-)
Citera
2022-11-04, 10:35
Medlem
Anktalares avatar
Tror Musk kommer hamna i en riktig shit storm om han sparkar så många idag, det är inte lagligt på något sätt det han kommer utsätta arbetarna för.

Class action suit - check!
Citera
2022-11-04, 11:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Tror Musk kommer hamna i en riktig shit storm om han sparkar så många idag, det är inte lagligt på något sätt det han kommer utsätta arbetarna för.

Class action suit - check!
Oklart vilka villkor dom kommer att få. Det han tydligen gjorde var att fjärr-radera deras jobbdatorer & jobbtelefoner. Därefter skickades ett mejl om detta till deras privata mejladresser.
Detta givetvis för att de uppsagda inte skulle få en chans att sabotera eller dölja något.

Men huruvida dom kommer att få ett par månaders uppsägningslön vet ingen än. Alternativt är det bara de där man hittat en anledning till omedelbar uppsägning, kanske i deras interna slack-konversationer. Ingen vet än.

I morse var det någon på 4chan som hackat/snokat fram en länk till ett live-samtal där några hundra uppsagda från Twitter satt & grät i två timmar & talade om hur bra dom var. Jag lyssnade medan jag käkade frukost.

Dom berättade en del om vad dom jobbat med, det var grejor som att rota i folks historik för att hitta skit på någon dom ville banna. En negress blev chef över en grupp negrer som hade som jobb att twittra positivt om negrer. Någon hade jobbat med att radera memes. osv... INGEN nämnde något om att dom hade programmerat. Så jag gissar att uppsägningarna inte i första hand drabbar de som som har committat någon kod.

En snabbtänkt anon spelade in hela konversationen: https://files.catbox.moe/hyiuj9.m4a
Citera
2022-11-04, 11:44
Medlem
M.Labingis avatar
Otroligt farligt för demokratin och för yttrandefriheten att en kapitalist kan få ha så mycket makt över våra offentliga rum. Nu får vi inte hoppas att fascister som Trump bjuds in i värmen åter, för då kan demokratin försvinna.
Citera
2022-11-04, 11:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Otroligt farligt för demokratin och för yttrandefriheten att en kapitalist kan få ha så mycket makt över våra offentliga rum. Nu får vi inte hoppas att fascister som Trump bjuds in i värmen åter, för då kan demokratin försvinna.
I motsats till de kapitalister som tidigare ägde Twitter & som fortfarande äger all annan social media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in