2022-11-07, 14:01
Medlem
Zilvios avatar
Trådar sammanfogade
/MOD
Citera
2022-11-07, 14:03
Medlem
Jag får egentid utan att ha dåligt samvete. Kan lyssna på pod samtidigt. Tycker det är genialiskt 😏

Orka bära mitt svårt sjuka barn som nu är tonåring och väger lite mer. Vill inte vara beronde av hjälpmedel när vi yrar omkring i skogen.
Citera
2022-11-07, 15:38
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Det finns ingen hälsofördel av att marka 200kg liksom.

Finns fler hälsofördelar med att marka 200 pannor än vad det finns av att jogga och spela badminton, ska man exempelvis bära massa grejer(typ vid flytt) så har jag hellre med mig 3 gubbar som markar 200 kg än 6 badmintonspelare, samma sak när man är med och bygger hus eller hjälper svärföräldrarna med att röja i sina förråd, bära ut gamla möbler etc.

Känns jävligt skönt att inte behöva vara orolig för att man inte ska orka lyfta något.
Livet blir jävligt lättare om man kan marka 200 kg.

Nu är ju styrka relativt, så om du väger 50 kg så är det kanske inte rimligt att du markar 200, men om du markar dubbla din kroppsvikt så blir väldigt många delar av ditt liv jävligt mycket lättare.
Senast redigerad av Czaren 2022-11-07 kl. 15:40.
Citera
2022-11-07, 16:20
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Styrka? Jag lastade flygplan med en bodybuilder. En stor kille full av anabola och han var en av de sämsta lastarna då han hade nog med att flytta på sin stora kropp. Att dessutom sväng runt, kasta och lyfta 150 väskor x 25 kg var ingen hit. Han blev utmattad långt före oss som hade medfödd naturlig styrka och en kropp med naturliga proportioner. Bodybuilders är mycket svagare än man kan tro.

Gamla tiders bönder är och var starka. Feminina bodybuilders är i praktiken oftas inte det. Dessutom... vem försöker ni imponera? Andra killar på gymmet? Har fortfarande inte mött en enda kvinna som tycker bodybuildare är attraktiva.

Hörro gubbtjuv! Vem har snackat om anabola? Är du verkligen så pantad så du tror att alla som kliver in i ett gym alltid tar anabola och är fyrkantig ssom ett kylskåp?
Nix. När jag har kläder på mej ser jag ut och rör mej som vilken atletisk byggd person som helst. Anabola tillhör det förgångna och används mest av folk med mindervärdeskomplex och för att kompensera en viss manlig kroppsdels minimala storlek.
För egen del är det köttbullar och annan husmanskost som gäller. Kanske lite större portioner än genomsnittet men man blir hälsosamt hungrig av att flytta tonvis med skrot under någon timme i gymmet.
Alla kan ju inte kasta väskor 8 timmar om dagen och måste hitta andra vägar att stimulera kroppen efter dagsens slit vid tangentbordet.
Jag skiter i om någon blir imponerad men det är alltid trevligt med kvinnlig uppskattning. Gymmen är numera omkring 50/50 när det gäller män och kvinnor.. Vi lever inte på 1800talet gubbe lilla. Dags för dej att komma ifatt verkligheten eller fortsätta sova bakom din skärm din tangentbordskrigare.
Citera
2022-11-07, 16:55
Medlem
Jag har gymmat i flertalet år men vägrar ta bilder på mig själv. Har dock sett x antal personer posera framför spegeln och fota. Fenomenet är extremt löjligt i mitt tycke. Nästan lika löjligt som folk som är på gymmet men mest sitter med sin telefon eller använder lokalen som nån form av social verksamhet där träningen tycks sekundär.
Citera
2022-11-07, 16:58
Medlem
Cykelstalls avatar
Det borde vara tvärtom, Träning kan motverka psykisk ohälsa.
Citera
2022-11-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Hörro gubbtjuv! Vem har snackat om anabola? Är du verkligen så pantad så du tror att alla som kliver in i ett gym alltid tar anabola och är fyrkantig ssom ett kylskåp?
Nix. När jag har kläder på mej ser jag ut och rör mej som vilken atletisk byggd person som helst. Anabola tillhör det förgångna och används mest av folk med mindervärdeskomplex och för att kompensera en viss manlig kroppsdels minimala storlek.
För egen del är det köttbullar och annan husmanskost som gäller. Kanske lite större portioner än genomsnittet men man blir hälsosamt hungrig av att flytta tonvis med skrot under någon timme i gymmet.
Alla kan ju inte kasta väskor 8 timmar om dagen och måste hitta andra vägar att stimulera kroppen efter dagsens slit vid tangentbordet.
Jag skiter i om någon blir imponerad men det är alltid trevligt med kvinnlig uppskattning. Gymmen är numera omkring 50/50 när det gäller män och kvinnor.. Vi lever inte på 1800talet gubbe lilla. Dags för dej att komma ifatt verkligheten eller fortsätta sova bakom din skärm din tangentbordskrigare.

Alla som tränar på gym är ju inte "bodybuilders". Jag refererar till anabolatyperna.
Citera
2022-11-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Alla jag känner som har väldigt imponerande kroppar är grundade och starka inombords.

Varför skulle världens vackraste kvinnor vara med bodybuilders? Det är inte en sport man känner enorma mängder pengar inom och för majoriteten är den graden av muskler inte attraktivt.

Att du använder ordet ”naturliga chads” är en enorm giveaway på att du inte är en ”naturlig chad”, tvärtom så låter du rättså osäker.

Naturliga chads som i rätt komposition i huvudet med bra föräldrar så ungen blir populär i skolan och bland tjejer som sedan får en fin karriär. Alla bodybuilders jag vet om är typ värdelösa i livet i allmänhet. De är det enda kort de kan ha för o attrahera tjejer
Citera
2022-11-07, 20:53
Medlem
Folk som tränar styrka, kondition, uthållighet och kampsport är alltid både starkare i psyket och intelligentare av regel. Det är ett obestridligt faktum. Motsatsen är luffare med klen kropp som knarkar, snusar, röker och dricker alkohol.
Citera
2022-11-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Naturliga chads som i rätt komposition i huvudet med bra föräldrar så ungen blir populär i skolan och bland tjejer som sedan får en fin karriär. Alla bodybuilders jag vet om är typ värdelösa i livet i allmänhet. De är det enda kort de kan ha för o attrahera tjejer
Berätta gärna om vilka dessa bodybuilders du syftar på.
Citera
2022-11-08, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Alla som tränar på gym är ju inte "bodybuilders". Jag refererar till anabolatyperna.

Anabolatyperna är vanliga människor de också. Du kanske sätter människor i fack när de är bättre än dig bara. Jag har lastat ett flyg med bodybuilders. Jämfört med vanliga personalen som snabbt blev trött så tog vi över så det skulle bli klart snabbare. Sengångare kallas sådana som du bakom din rygg. Men jag sade åt mina gubbar att vara ödmjuka. Ni tränar ju inte sade jag.
Citera
2022-11-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Anabolatyperna är vanliga människor de också. Du kanske sätter människor i fack när de är bättre än dig bara. Jag har lastat ett flyg med bodybuilders. Jämfört med vanliga personalen som snabbt blev trött så tog vi över så det skulle bli klart snabbare. Sengångare kallas sådana som du bakom din rygg. Men jag sade åt mina gubbar att vara ödmjuka. Ni tränar ju inte sade jag.

Bättre än mig? Frågan var om de var starka eller inte. Bodybuilders är ofta (inte alltid) födda med gener som gör dem svaga och de försöker kompensera för det genom träning och anabola. Min erfarenhet är att dessa inte är starka i det verkliga livet utanför gymmet. En bonde som jobbat 15 år på gården är vanligtvis starkare än den uppumpade och feminina bodybuildern. Och nej, uppumpade killar är inte effektiva inne i ett lastrum. Lastade flyg i 12 år och bodybuilders är inte lämpliga för den jobben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in