2022-11-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Bättre än mig? Frågan var om de var starka eller inte. Bodybuilders är ofta (inte alltid) födda med gener som gör dem svaga och de försöker kompensera för det genom träning och anabola. Min erfarenhet är att dessa inte är starka i det verkliga livet utanför gymmet. En bonde som jobbat 15 år på gården är vanligtvis starkare än den uppumpade och feminina bodybuildern. Och nej, uppumpade killar är inte effektiva inne i ett lastrum. Lastade flyg i 12 år och bodybuilders är inte lämpliga för den jobben.

Min erfarenhet är att bönder blir glada om det kommer någon stark bodybuilder som kan hjälpa dem med allt de inte orkar.
Vad jag sett så är bodybuilders starka från födseln och väldigt starka i det verkliga livet.
De som inte tränar när de lastar flygplan är inte så duktiga. De tror ofta (inte alltid) att de är så duktiga, men bodybuilders ger dem nästan alltid komplex. Många som slutar på sådana arbetsplatser när någon bodybuilder börjar jobba på deras arbetsplats. Arbetsgivaren ställer ju högre krav på personalen när en stark bodybuilder utan erfarenhet gör jobbet bättre än de med 10 års erfarenhet (nästan alltid). Sen är nästan alla som lastar flygplan feminina så bodybuilders brukar inte vilja jobba där så länge. De flesta piper som tjejer förutom en maskulin bodybuilder då.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-11-08 kl. 11:42.
Citera
2022-11-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Berätta gärna om vilka dessa bodybuilders du syftar på.

Bara och gå in på ett gym, du ser på de flesta bodybuilders att de är missanpassade och kompenserar för dåligt liv med träning.
Citera
2022-11-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Bara och gå in på ett gym, du ser på de flesta bodybuilders att de är missanpassade och kompenserar för dåligt liv med träning.
I Sverige? Du hittar inte många renodlade bodybuilders här.

Intressant dock att du kan se hur deras liv ser ut baserat på att dom befinner sig i ett gym.
Citera
2022-11-09, 08:33
Medlem
Citat:

Antar du inte tränar på gym för du vill väl inte stämplas som en BB med låg IQ; även utanför FB?
Något tips från experten på hur man som BB ska se ut som en akademiker även på gymmet? Tar gärna emot tips även från de man minst skulle tro att man skulle fråga. Men du verkar vara en expert på torra onliners här på FB så ge mig nu ditt bästa svar.
Citera
2022-11-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
I Sverige? Du hittar inte många renodlade bodybuilders här.

Intressant dock att du kan se hur deras liv ser ut baserat på att dom befinner sig i ett gym.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Antar du inte tränar på gym för du vill väl inte stämplas som en BB med låg IQ; även utanför FB?
Något tips från experten på hur man som BB ska se ut som en akademiker även på gymmet? Tar gärna emot tips även från de man minst skulle tro att man skulle fråga. Men du verkar vara en expert på torra onliners här på FB så ge mig nu ditt bästa svar.

Bodybuilding är en praktik som inte är förenlig med högre kallelser i livet. Det filosofiska värdet av stora muskler är föga redundant om man föds i ett hem där Maslows behovshiearki blir uppfyllt och man karvas fram i livet mot ett aktningsfullt syfte.

Titta på nobelpristagare. De har inga betydelsefulla muskler i sina kroppar, de bryr sig inte. Deras behov är fruktansvärt intakta. De har skyhögt värde för seratonin i kroppen på samma sätt som barn till akademiker lyckas bättre i skolan finns det även studier som visar på detta med behov tillmötta osv.
Det är ingen slump att läkarfamiljer existerar där rollen och rocken går i arv från generation till generation.

Behöver jag ens förklara mer?

Du kan knappt räkna på en hand av skjutjärns personer inom valfritt yrke (förutom träningssammanhang) som gymmar och ser ut som bodybuilders än mindre om vi tittar på högst i kompetenshiearkin bland läkare, jurister och STEM-yrken.

Du hittar ingen på NASA med 54cm biceps.

Bodybuilding är ett sätt för många som inte mår bra inombords att läka trauma som skett i sin barndom på ett eller annat sätt. Trauma är inte nödvändigtvis någon hemsk händelse utan kan vara en befäst mindre utvecklad del av hjärnan när ens förälder inte ger uppvaktning, när man blir åsidosatt av en förälder....anknytningsteorier högt och lågt nu och jag tror att jag börjar tappa er som inte läst klinisk psykologi nu, menmen. Fortsätt träna för all del men inbilla er inte att det är lika ädel sport som löpning.

Nu kommer ni säga, men vadå varför skulle bodybuilding och löpning ha olika värden? Alla gillar väl olika saker?
Trams.

Värde hierarkier är vad världen består utav. Ditt sätt att navigera dig själv och dina syften och behov i livet präglas starkt av genetik men även uppfostran. De människor som lyckas klättra i samhällspyramiden bäst och högst är bevisligen personer som tagit fasta på de flesta av värden inom personligheter som vi människor uppskattar och därigenom låtit sig ta fördel av detta i strävan mot toppen.
Och statistiskt modell för hur många som knäcker 140 kg i bänk som befinner sig högst upp i näringskedjan och är apex rovdjur i valfri område (förutom träning) så kommer det knappt finnas någon som tar över 100 kg i bänk - garanterar jag.
Senast redigerad av Cheddarjoe 2022-11-09 kl. 11:19.
Citera
2022-11-09, 11:17
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Bodybuilding är en praktik som inte är förenlig med högre kallelser i livet. Det filosofiska värdet av stora muskler är föga redundant när man föds i ett hem där Maslows behovshiearki blir uppfyllt och man karvas fram i livet mot ett aktningsfullt syfte.

Du kan knappt räkna på en hand av skjutjärns personer inom valfritt yrke (förutom träningssammanhang) som gymmar och ser ut som bodybuilders än mindre om vi tittar på högst i kompetenshiearkin bland läkare, jurister och STEM-yrken.

Bodybuilding är ett sätt för många som inte mår bra inombords att läka trauma som skett i sin barndom på ett eller annat sätt. Trauma är inte nödvändigtvis någon hemsk händelse utan kan vara en befäst mindre utvecklad del av hjärnan när ens förälder inte ger uppvaktning, när man blir åsidosatt av en förälder....anknytningsteorier högt och lågt nu och jag tror att jag börjar tappa er som inte läst klinisk psykologi nu, menmen. Fortsätt träna för all del men inbilla er inte att det är lika ädel sport som löpning.

Själv brukar jag fnissa lite i smyg över hur fjompiga de ädla löparna ser ut i sin praktik
Citera
2022-11-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Själv brukar jag fnissa lite i smyg över hur fjompiga de ädla löparna ser ut i sin praktik

Jag plockade upp senaste numret av US weekly magazine på flygplatsen förra veckan och läste om olika globalfonders hedgefund managers daily routines. 10 av 10 st löptränade.

Varför?

Därför att vi vet att syresättning av hjärnan och kardiovaskulär träning är de som främjar hälsan mest helt uteslutet. Även om muskel förhållande till vikt och procent av fett är av stor vikt så kan du uppriktigt ta dina gymvikter och kasta åt helvete om vi skulle stapla fördelarna mot varandra.

Varför håller vi på med idrott i skolan? Varför har läkare börjat skriva ut motion till människor med depressioner?

Dopamin ----> Föder energi ----> Får människor att röra sig framåt mot ett mål -----> När man rör sig närmare ett högt värderat mål skapas seratonin ------------> Detta ger Psykisk välbefinnande hälsa

Det känns som folk här lever i vakuum och är totalt befriade av forskning och vetenskap.
Citera
2022-11-09, 11:30
Medlem
Citat:
Bodybuilding är en praktik som inte är förenlig med högre kallelser i livet. Det filosofiska värdet av stora muskler är föga redundant om man föds i ett hem där Maslows behovshiearki blir uppfyllt och man karvas fram i livet mot ett aktningsfullt syfte.

Titta på nobelpristagare. De har inga betydelsefulla muskler i sina kroppar, de bryr sig inte. Deras behov är fruktansvärt intakta. De har skyhögt värde för seratonin i kroppen på samma sätt som barn till akademiker lyckas bättre i skolan finns det även studier som visar på detta med behov tillmötta osv.
Det är ingen slump att läkarfamiljer existerar där rollen och rocken går i arv från generation till generation.

Nu kommer ni säga, men vadå varför skulle bodybuilding och löpning ha olika värden? Alla gillar väl olika saker?
Trams.

Värde hierarkier är vad världen består utav. Ditt sätt att navigera dig själv och dina syften och behov i livet präglas starkt av genetik men även uppfostran. De människor som lyckas klättra i samhällspyramiden bäst och högst är bevisligen personer som tagit fasta på de flesta av värden inom personligheter som vi människor uppskattar och därigenom låtit sig ta fördel av detta i strävan mot toppen.
Och statistiskt modell för hur många som knäcker 140 kg i bänk som befinner sig högst upp i näringskedjan och är apex rovdjur i valfri område (förutom träning) så kommer det knappt finnas någon som tar över 100 kg i bänk - garanterar jag.
Intressant och det är mycket möjligt att bodybuilders är osäkra människor som hittar till ett gym som ett försök att bearbeta trauman eller liknande.

Men nu handlade ju tråden i grund och botten om gymmare och alla dessa apex rovdjur inom valfritt område som du pratar om tränar garanterat väldigt frekvent.
Citera
2022-11-09, 11:33
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Jag plockade upp senaste numret av US weekly magazine på flygplatsen förra veckan och läste om olika globalfonders hedgefund managers daily routines. 10 av 10 st löptränade.

Varför?

Därför att vi vet att syresättning av hjärnan och kardiovaskulär träning är de som främjar hälsan mest helt uteslutet. Även om muskel förhållande till vikt och procent av fett är av stor vikt så kan du uppriktigt ta dina gymvikter och kasta åt helvete om vi skulle stapla fördelarna mot varandra.

Varför håller vi på med idrott i skolan? Varför har läkare börjat skriva ut motion till människor med depressioner?

Dopamin ----> Föder energi ----> Får människor att röra sig framåt mot ett mål -----> När man rör sig närmare ett högt värderat mål skapas seratonin ------------> Detta ger Psykisk välbefinnande hälsa

Det känns som folk här lever i vakuum och är totalt befriade av forskning och vetenskap.

Om du lever i villfarelsen om att det inte går att träna cardio med vikter är du mer än olovligt påläst, min herre och ädla löpare.
Citera
2022-11-09, 13:27
Medlem
Citat:

Trams.

Nu förstår jag bättre varför du skriver som du gör. Du betraktar världen utifrån det psykologiska perspektivet. Måste vara hemskt. Och så hittar du på...
Önskar du kunde känna mening med livet du också. Plugga filosofi för det kommer ge dig harmoni och förståelse för andra människor och en så bred bild av livet. Att försöka förklara allt som du gör kommer bara göra dig till ett större miffo eftersom du drar fel analyser trots att du grubblar. Du verkar redan tappat något som rankas högt för människor och det är humorn och skrattet och du kan inte uttrycka dig i text... Pratar du eller är det lika där?

Hade kunnat hjälpa dig in på gymmet om du ville och snacka med dig. Du behöver någon att snacka med.

Men det stämmer in på många kroppsbyggare att de är jordnära så jag lovar att en PT tar väl hand om dig på gymmet.

PS. Du kan också löpa. Inget fel i det. Men börja filosofera och sluta med psykologin för den har du ingen nytta av här.

Ps2: Du som tror dig förstå människor. Varför golfar människor?
Senast redigerad av JohnWicks 2022-11-09 kl. 14:04.
Citera
2022-11-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag har gymmat i flertalet år men vägrar ta bilder på mig själv. Har dock sett x antal personer posera framför spegeln och fota. Fenomenet är extremt löjligt i mitt tycke. Nästan lika löjligt som folk som är på gymmet men mest sitter med sin telefon eller använder lokalen som nån form av social verksamhet där träningen tycks sekundär.

Fast ska du tävla i bodybuilding så är posering ett måste! lika ta bilder för att se hur symetrisk du är. Att posera mellan setten ska väl vara helt ok för att trycka blod till respektive muskelgrupp. testa vet ja!
Citera
2022-11-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Fast ska du tävla i bodybuilding så är posering ett måste! lika ta bilder för att se hur symetrisk du är. Att posera mellan setten ska väl vara helt ok för att trycka blod till respektive muskelgrupp. testa vet ja!
Att stå och dra en massa poser i spegeln ser skit löjligt ut, ungefär lika löjligt som att gå runt på gymmet utan tröja, då ska du vara bra krallig för att det inte ska vara skämmigt.

Att spänna musklerna mellan seten ska dock vara bra för hypertrofi enligt studier men man behöver ju inte stå och posera som en bodybuilder för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in