Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-11-07, 21:09
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Och allt ovan görs….

*trumvirvel*


… i trafiken!! Hurra!
Hur ofta hamnar du i kö bakom en cykel?
Citera
2022-11-07, 21:12
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Tro fan att en del gillar att jävlas med folk egentligen. Så mycket hat och skit som svenska ungdomar får från höger och vänster hela tiden. Samhället och vuxna som trycker på med en massa propaganda om det ena och det andra samtidigt som det springer runt kriminella på andra håll. Det är vuxna människor som har skapat det här skitsamhället vi lever i nu som fungerar så fantastiskt bra, tycker du inte? Pricken över iet var när ni tvingade på stackars unga människor ett s.k ”vaccin” som inte gjorde någon nytta överhuvudtaget utan bara skadade! Och så har ni mage att klaga på ungdomar som spelar lite med basen och bränner lite däck på en lördagskväll på en folktom parkering. Skärpning för fan! Inte konstigt att psykisk ohälsa ökar för unga killar!
Det är ju precis den attityden du har som gör att folk ogillar dem…
Citera
2022-11-07, 21:14
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är ju precis den attityden du har som gör att folk ogillar dem…

Och folk ogillar uppenbarligen ungdomarna vid blotta åsynen. Hönan eller ägget…
Citera
2022-11-07, 21:58
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Och folk ogillar uppenbarligen ungdomarna vid blotta åsynen. Hönan eller ägget…
Inte alls. Men folk har i alla tider ogillat ungdomar som förstör och lever rövare. Där har inget förändrats. När du växt upp och skaffat jobb kommer även du vara jävligt irriterad över att bli väckt mitt i natten av en massa ungar som kör runt och leker.
Citera
2022-11-07, 22:14
  #53
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Hur ofta hamnar du i kö bakom en cykel?

Nästan varje dag tyvärr.
Två jävla cyklister nästan varje dag, några km emellan.
På en 70 väg.
Självmordskandidater.
Citera
2022-11-08, 21:43
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Inte alls. Men folk har i alla tider ogillat ungdomar som förstör och lever rövare. Där har inget förändrats. När du växt upp och skaffat jobb kommer även du vara jävligt irriterad över att bli väckt mitt i natten av en massa ungar som kör runt och leker.

Ähh! Gnällspik! Så farligt är det nog inte att du väcks varje natt. Inte ens en gång i månaden. Är du så känslig så får du väl ta och flytta ut till en ljudisolerad stuga i skogen då. Vad gjorde du själv när du var ungdom? Läste böcker och virkade dukar eller?
Citera
2022-11-08, 21:46
  #55
Medlem
Och när jag skrev ”bränner däck” så menade jag alltså inte att elda upp däcken, så ingen missförstår detta
Citera
2022-11-08, 22:00
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Ähh! Gnällspik! Så farligt är det nog inte att du väcks varje natt. Inte ens en gång i månaden. Är du så känslig så får du väl ta och flytta ut till en ljudisolerad stuga i skogen då. Vad gjorde du själv när du var ungdom? Läste böcker och virkade dukar eller?
Du saknar ju helt verklighetsförankring...
Fråga din mamma om inte hon tycker det är jobbigt, jag kan slå vad om att hon gör det.
Citera
2022-11-09, 22:06
  #57
Medlem
28-120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Det är mycket skriverier just nu om ungdomarna som har motorintresse. Folk stör sig på att det spelas musik och att man gör burnouts och liknande. Men varför då?

Vad spelar det för roll om det samlas ett gäng ungdomar med bilar på en annars tom parkeringsplats vid ett köpcentrum en lördagskväll? Låt de spela hög basmusik för det är ingen bebyggelse i närheten ändå och låt de hålla på och sladda lite. Vem bryr sig? Varför sådant hat mot motorintresserade ungdomar? De skadar ingen och håller sig för sig själva i 99 fall av 100. Det är väl fan så mycket bättre att de sysslar med sådant än att de springer runt på stan med knivar och knark som många andra typer av ungdomar?!

Bygg mer asfalterade planer lite avsides där ungdomar kan få härja bäst de vill, eller varför accepterar man inte deras intresse som just ett riktigt intresse? Varför ska det byggas bibliotek, fotbollsplaner av konstgräs i den så kallade orten och basketplaner men ingenting för de bilintresserade ungdomarna som ofta bor mer på landet? Nej, de ser man ner på och de får bara hat jämnt och ständigt i media. Låt de vara för fan!

Har du ens en aning om hur långt ert sladdande, burnouts och motorer på full gas hörs. Jag vet inte hur många nätter jag har legat vaken för att idioter tror att våra allmänna vägar är rallybanor. Dagen efter när ni arbetslösa snorungar ligger och sover ska vi andra upp och jobba och det är inte jätteroligt när man knappt har fått någon sömn. Jag har flera gånger övervägt att ge mig ut och demolera någon av bilarna för att få tyst på oväsendet men har hittills inte gjort det utan det har stannat vid polisanmälan.

Om ni vill ha allmänhetens respekt så håll er till lagarna. Gå med i en motorklubb och kör under ordnade former istället. Där kan ni få utlopp för ert motorintresse utan att störa alla i er omgivning och då slipper ni utstå klagomål på ert beteende. Bäst för alla, eller hur?
Citera
2022-11-09, 22:34
  #58
Medlem
Saken är den, att i stora drag kan man klassificera in ex.vis "raggare" i tre skilda grupper.

1. Riktiga raggare, som varit med under ett halvt sekel och som älskar sina amerikanska bilar, sin musikform, sina brudar samt älskar ett jävla röj. Dock har de åldrats en del, men älskar sina ideal ändå.

2. Nyraggare, som kan vara upp till samma ålder men som aldrig vågade vara utanför morsans dörr på den tiden det begav sig, utan bara häpnade och hänfördes över Nr.1:s liv och leverne i smyg. Topplånade sedan kåken och skuldsatte sig på senare år med en jänk som andra fixat åt dem.

3. Blöjraggare, som har fått allt om bakfoten. De försöker hävda sig genom att slå sönder sina bilar, som framförallt de riktiga raggarna älskar. De överträffar varandra med musikanläggningar som inte låter någon samtala inom 9 kvarters avstånd, vilket är otroligt korkat, barnsligt och respektlöst.

Nr.3 är den grupp som behöver få insikt, men det måste de upptäcka själv via ett h-e från omgivningen, och inte likt detta jävla daltande med dessa förståndshandikappade kriminella blattarna som staten öser miljarder och fritidsgårdar över i totalt kontraproduktivt syfte.

Nr.3 är blöjbarn och måste växa in i en roll först, där de lär sig att om man ger respekt, då får man också respekt!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in